کد خبر 741538
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
امارات

وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز شنبه گفت که کشورش قصد افزایش تنش نظامی با قطر ندارد، اما دوحه باید خودش را برای روندی جدید آماده کند.

به گزارش مشرق، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات روز سه‌شنبه با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم از درز  فهرست شرایط 13 گانه عربستان سعودی و متحدانش به رسانه‌ها انتقاد کرد. 

«قرقاش» در اظهاراتی که شبکه خبری العربیه آن را پوشش داده همچنین مدعی شد که قطر در حال اجرای برنامه‌های ایران در منطقه است. وی همچنین شبکه خبری الجزیره را رسانه‌‌ای برای ترویج برنامه‌های گروه‌های افراطی در منطقه توصیف کرد. 

وزیر مشاور اماراتی که کشورش یکی از اعضای ائتلاف متجاوز عربستان به کشور فقیر یمن است گفت در صورتی که قطر دست از حمایت از «تروریسم» بردارد، می‌توان بحران این کشور را با ساز و کارهای دیپلماتیک حل و فصل کرد. 

او همچنین گفت: «ما قصد افزایش تنش نظامی نداریم، اما قطر بایستی خودش را برای مسیری جدید آماده کند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز جمعه فهرستی از مطالبات عربستان سعودی و متحدان این کشور از دولت قطر را منتشر کرده است. در این فهرست مواردی همچون قطع روابط با ایران، تعطیلی شبکه خبری الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در خاک قطر‌ دیده می‌شود. 

«قرقاش» در جمع خبرنگاران گفت در صورتی که قطر این مطالبات را اجرا نکند، انزوا در انتظار این کشور خواهد بود. وی اضافه کرد جایگزین این مطالبات، افزایش تنش‌های نظامی نیست، بلکه جدا کردن راه‌ها است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    0 0
    قدرنشو ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس