معاون وزیر

معاون وزیر صنعت در حالی از مفاد قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بی‌اطلاع است. برای پیش‌پرداخت پژو ۲۰۰۸ نباید بیش از ۵۰ درصد قیمت خودرو به عنوان پیش‌پرداخت دریافت شود.

به گزارش مشرق، شرکت ایران‌ خودرو اخیراً نسبت به پیش‌فروش پژو 2008 با پیش‌پرداخت 60 میلیون تومان اقدام کرده است. بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت خودروساز می‌تواند حداکثر تا 50 درصد مبلغ خودرو را به عنوان پیش‌پرداخت دریافت کند. در چنین شرایطی یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌ خودرو قبلاً اعلام کرده بود که این خودرو بین 90 تا 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد. با توجه به این مسئله، نرخ پیش‌پرداخت پژو 2008 نباید بیش از 50 میلیون تومان باشد و درغیر‌ این‌ صورت ایران‌ خودرو دچار تخلف شده است.

خبرنگار در مورد این مسئله و دلیل عدم نظارت وزارت صنعت بر پیش‌فروش پژو 2008 از محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت سوال پرسید که وی پاسخ داد من نمی‌دانم تخلف یعنی چه؟ قیمت این خودرو تعیین نشده است.

خبرنگار  پرسید: پس پیش‌پرداخت فروش پژو 2008 بر چه اساس تعیین شده و تا چه میزان به قانون توجه شده است؟ صالحی‌نیا پاسخ داد: کدام قانون؟ این قانون نیست. وی رو کرد به قناتی مدیرکل خودروسازی وزارت صنعت و از او پرسید آقا شما چنین قانونی دیده‌اید؟ قناتی پاسخ داد: در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو عنوان شده که مبلغ پیش‌پرداخت خودرو نباید از 50 درصد قیمت خودرو بیشتر باشد.

صالحی‌نیا با تعجب گفت: این قانون کجاست؟ چه کسی چنین چیزی گفته است؟!

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه هنوز قیمت پژو 2008 تعیین نشده است، از خبرنگار خواست تا این موضوع را پیگیری نکند و به وی گفت: مسئله را کش ندهید. 

خبرنگار در مورد تخلف دیگر ایران‌ خودرو در زمینه مدت‌ زمان تعیین‌ شده برای تحویل پژو 2008 نیز از صالحی‌نیا سوال کرد و پرسید طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداکثر مدت زمان تحویل خودرو در پیش‌فروش‌ عادی 12 ماه و در پیش‌فروش 9 ماه است، چرا ایران‌ خودرو زمان تحویل را حتی 14 ماه نیز اعلام کرده است؟ صالحی‌نیا پاسخ داد: مهم نیست، حداکثر 12 ماهه تحویل خواهند داد.

خبرنگار گفت: ولی در جدول اعلام شده از سوی ایران‌ خودرو، زمان تحویل تا 14 ماه نیز لحاظ شده است که صالحی‌نیا گفت: من جوابی به شما نمی‌دهم. بروید از ایران‌ خوردو سوال کنید.

خبرنگار گفت شما به عنوان معاون وزیر صنعت، مسئول نظارت بر عملکرد خودروسازان هستید. صالحی‌نیا گفت: من هرچه می‌گویم، شما چیز دیگری می‌گویید، هرچه که دوست دارید بنویسید.

این صحبت معاون وزیر صنعت در حالی مطرح است که اسناد مربوط به پیش فروش پژو 2008 و همچنین قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موجود است و بهتر است مسئولان وزارت صنعت به آنها مراجعه و اطلاعاتشان را به روز کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    0 0
    با این پیش فروش مسخره شون شما یک فرد عادی پیدا کنید که ثبت نام کرده باشه اصلان یا سایت در دسترس نبود یا خطا میزده خدا لعنت تون کنه که خون ملت تو سط این دو شرکت خودرو سازی مکیده شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس