نقشه شمال عراق.jpg

نیروهای بسیج مردمی در گام نخست در محور شمالی شهر الشرقاط، عملیات گسترده ای را علیه مواضع تروریست های داعش آغاز کردند و موفق به پاکسازی منطقه و پایگاه نظامی القیاره در جنوب موصل شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس عراق، از اواخر مهرماه سال گذشته عملیات پاکسازی استان نینوا را در دستور کار قرار دادند. آزادسازی شهر موصل یکی از محورهای اصلی این عملیات است.

در این عملیات، مسئولیت پاکسازی مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان نینوا به نیروهای بسیج مردمی عراق واگذار شد. این نیروها علاوه بر قطع خطوط کمک رسانی داعش به شهر موصل، آزادسازی مناطق مرزی را در دستور کار قرار دادند.

نیروهای بسیج مردمی در گام نخست در محور شمالی شهر الشرقاط، عملیات گسترده ای را علیه مواضع تروریست های داعش آغاز کردند و موفق به پاکسازی منطقه و پایگاه نظامی القیاره در جنوب موصل شدند و عملیات را در مرکز و غرب استان نینوا گسترش دادند.

با پیشروی های چمشگیر، جنوب شرق، مرکز و شمال استان نینوا از کنترل عناصر تروریستی داعش خارج و مسیر ارتباطی شهر موصل با مناطق غربی از جمله شهر تعلفر قطع شد.محاصره شهر تعلفر و آزادسازی منطقه راهبردی حضر دستاوردهای محسوس نیروهای بسیج مردمی در این محور بود.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای بسیج مردمی در 8 ماه گذشته علاوه بر پاکسازی جنوب و مرکز استان نینوا، بخش های وسیعی از شمال غرب استان نینوا را هم به کنترل خود درآورند و پس از 3 سال به مرزهای مشترک با سوریه رسیدند. در این محور شهرهای راهبردی القیروان، القحطانیه، البعاج و گذرگاه تل صفوک از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد.

در جریان عملیات نیروهای بسیج مردمی، نزدیک به ۱۳هزار و ۸۷۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در استان نینوا از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است. در این عملیات 398 روستا، 6 شهر راهبردی و 2 فرودگاه (تلعفر و سهل سنجار) به طور کامل آزاد شده اند.

به گزارش مشرق، مرحله نخست عملیات نیروهای بسیج مردمی در شمال غرب استان نینوا به پایان رسیده و همه نگاه ها به شروع عملیات آزادسازی شهر تعلفر و پاکسازی مناطق آلوده مرزی دوخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس