کد خبر 741532
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
زیر پای مادر

سریال زیرپای مادر امشب در شرایطی به قسمت پایانی خود می‌رسد که برخی از اظهار نظرها نسبت به سریال هنوز زیر سایه حرکت غیر حرفه ای بهناز جعفری قرار دارد.

به گزارش مشرق، قسمت پایانی سریال «زیر پای مادر» در حالی امشب به آخرین ایستگاه خود می‌رسد که نگاه‌های متضادی از این مجموعه بوجود آمده است. از یک طرف در بین طرفداران این سریال کسانی دیده می‌شوند که چندان تلویزیون را دنبال نمی‌کنند و از سوی دیگر قسمتی از منتقدان جدی آن از مخاطبان همیشگی تلویزیون هستند. در حقیقت همان چیزی که از نگاه منتقدان پاشنه آشیل زیر پای مادر است،‌ از سوی طرفدارانش نقطه عطف این مجموعه به حساب می آید و آن چیزی نیست جز فرم دیالوگ‌ها در سریال. سعید نعمت الله نویسنده این سریال سبک و سیاق خاصی در فیلمنامه نویسی دارد که او را به یک نویسنده مولف تبدیل کرده است. رد پای این نویسنده نه تنها در دیالوگ بازیگران که گاهی در بازی آنها نیز مانند یک امضا به چشم می‌خورد.

شاید علت این موضوع علاقه نعمت الله برای حضور در پشت صحنه فیلمبرداری و پروسه تولید است. با این همه بهرنگ توفیقی کارگردان این مجموعه  بهترین قالب را برای ساخت این سریال به کار گرفت. فرمی که به گفته خود کارگردان ادامه تجربه های آگاهانه او در کشف فضاهای جدید است. این فرم از نگاه دیگری هم قابل دقت نظر است و آن قدرت فیلمنامه در تحمیل قالب مورد نظر فیلمنامه نویس است. این موضوع اصلاً به معنی ضعف توفیقی نیست،‌ بلکه وفاداری وی را به قصه و دنیای ساخته شده توسط نویسنده حکایت می‌کند. 

نقد جزء به جزء  سریال زیرپای مادر فرصتی جدا می‌طلبد، زمانی که با در نظر گرفتن شرایط ساخت این سریال (مانند عوض شدن کنداکتور پخش سریال از بعد ماه رمضان به ماه رمضان) و همچنین دور شدن از جنجالی که بهناز جعفری بازیگر این مجموعه به راه انداخت بتوان نگاهی دقیق و منصفانه به آن داشت. با این حال میتوان تصریح کرد که سریال زیر پای مادر موفق ترین مجموعه در ماه مبارک رمضان بود. آن هم در شرایطی که  آغاز، تولیدش به قصد یک سریال مناسبتی کلید نخورده بود و همین موضوع باعث فشرده شدن پروسه تولید شد. در روزهای آینده نقاط قوت و ضعف این سریال خصوصاً انتقادات جدی که به نوع نگاه یکنواخت به کاراکترها از بیان تا شخصیت پردازی وجود دارد بیشتر بررسی خواهد شد،.

زیر پای مادر، مجموعه ای 27 قسمتی به تهیه کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی بهرنگ توفیقی است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شب ها از شبکه یک به روی آنتن می‌رود. ا. کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، مجید واشقانی، مهدی سلطانی، نوید خداشناس، علیرضا آرا، حمیدرضا هدایتی، مجید نوروزی، درسا بختیار و آتیلا پسیانی در سریال زیر پای مادر ایفای نقش کردند. زیر پای مادر روایت قصه خلیل است که با پسرش درمشهد زندگی می کند.همسر این مرد بنا به دلایلی در سال های اول زندگی مشترک ، او و پسرش را ترک کرده است... همچنین قرار است پشت صحنه این سریال در دو قسمت 30 دقیقه ای از شبکه یک پخش شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    2 0
    مزخرفترین فیلم در چند سال گذشته
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    2 0
    بهتر خسته مون کرد
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    2 2
    سریال خوبی بود البته برای کسانی که ذائقه شون دیگه به کلیپ های پورن و سریال های ماهواره ای با مردان زن نما و زنان مرد نمای نیمه عریان عادت کرده نچ..اون دوستان بهتره نه..البته با بعضی سریال های خوب امریکایی که صحنه آنچانی هم ندارن و داستان قوی ای هم دارن اشتب نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس