کد خبر 741512
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
ترامپ

یک روزنامه آلمانی با اشاره به سیاست‌های ترامپ در خاورمیانه و در قبال ناتو وی را خطری برای اعتبار آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی ترامپ را خطری برای اعتبار آمریکا ارزیابی کرده و نوشت: هم در زمینه سیاست خاورمیانه و هم مناسبات با شرکای ناتو، دونالد ترامپ اعتبار آمریکا را به خطر انداخته و سیاست خارجی آمریکا تحت ریاست جمهوری او غیر قابل پیش بینی شده است.

نویسنده در ادامه نوشت:  در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا  پیام های آشتی جویانه برای حل  بحران قطر ارسال می کند این سیگنال ها با سیاست های رئیس جمهور این کشور باطل می شود.

 این روزنامه آلمانی در ادامه به این مسئله اشاره کرد که مشاوران بلند پایه ترامپ بخشی را در یک سخنرانی وی آورده بودند که نشان از تعهد متقابل آمریکا به شرکای خود در ناتو داشت، اما بعدا معلوم می شود که این بخش از متن این سخنرانی حذف شده است.

دونالد ترامپ در هفته های اخیر چندین نمونه رویکرد سیاست خارجی را از خود نشان داده است که مانند خود وی بی نظم و ناجور است. شرکای آمریکا در این شرایط احساس ناامنی می کنند و ناظران نگرانند.

"دیوید مک"، سفیر سابق آمریکا در امارات متحده عربی چنین شرایطی را عادی ارزیابی نکرده و این انتقاد را به رئیس جمهور آمریکا وارد می کند که کارشناسان دولت را نادیده می گیرند.

وی  که در گفتگو با "تاگس اشپیگل" آلمان سخن می گفت تصریح کرد که معمولا یک رئیس جمهور از وزرای متخصص خود از جمله در زمینه سیاست امنیتی و خارجی حمایت می کند؛ البته درمورد ترامپ وضعیت به گونه ای دیگر است.

دیوید مک و دیگر کارشناسان با وحشت و نگرانی  رفتارهای ترامپ با توجه به بحران بین قطر و عربستان را دنبال می کنند.

در حالی که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در راستای سازش و برگزاری یک دیدار بحران در این باره در واشنگتن کار می کند ترامپ در برابر رسانه ها، قطری ها را در اتهامات ترور غرق کرده و تاکید می کند که تحریم های عربستان سعودی و امارات علیه قطر نتیجه تصمیم گیری های خود این کشور بوده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: در هر کشوری گاه و بی گاه مشکلاتی در هماهنگی در دولت ها شکل می گیرد، اما در قدرت اجرایی ترامپ هرج و مرج به اندازه ای رسیده است که از دید منتقدان، اعتبار آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

مدت کوتاهی بعد از انتقادات شدید رئیس جمهور آمریکا علیه قطری ها، وزیر دفاع این کشور توافقی درباره عرضه هواپیماهای جنگی آمریکایی به ارزش 12 میلیارد دلار را با این دولت به اصطلاح حامی تروریسم امضا می کند. وزیر دفاع آمریکا تاکید می کند حاکمان قطر که به شدت به دلیل تامین مالی تروریست ها از طرف ترامپ مورد انتقاد قرار داشتند در مسیر درستی قرار دارند.

همچنین در طول سفر ترامپ به اجلاس ناتو در ماه گذشته نیز آشفتگی ها و سردرگمی ها در دولت ترامپ برای همه کاملا ملموس و مشخص بود.

یکی از سیاستمداران بلند پایه اروپایی اخیرا در واشنگتن اظهار داشته است که از یک سیاست خارجی قابل اعتماد برای آمریکا دیگر نمی توان هیچ صحبتی کرد. همچنین در پایتخت آمریکا نیز این گونه بینش ها درباره ترامپ وجود دارد.

"نیویورک تایمز" نیز چندی پیش با توجه به اختلافات بین ترامپ با سنا  در بعضی مسائل نوشت: به این ترتیب مجلس نمایندگان آمریکا به شریکی برای متحدان ناامن ایالات متحده تبدیل می شود.

تمام دنیا نظاره گر این هستند  که این مرد در رأس دولت آمریکا چه چیزی برای گفتن دارد. به این ترتیب دوران جدید غیر قابل پیش بینی بودن آمریکا تازه شروع شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس