حمید استیلی

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس می‌گوید دو باشگاه تهرانی با هزینه‌های که برای جذب بازیکن انجام می‌دهند باعث لطمه خوردن فوتبال ایران می‌شوند.

به گزارش مشرق، حمید استیلی پیشکسوت فوتبال پرسپولیس درباره نقل‌ و انتقالات پیش فصل لیگ هفدهم، اظهار کرد: فکر می‌کنم در نقل‌ و انتقالاتی که تا به حال انجام شده است استقلال و پرسپولیس از همه تیم‌ها بهتر عمل کرده‌اند. دلیل این هم هزینه زیادی است که برای جذب بازیکنان انجام می‌دهند. من فکر می‌کنم هزینه زیادی که این باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان انجام می‌دهند به فوتبال ما در آینده لطمه می‌زند. این که بخواهیم به هر قیمتی و هر مبلغی که بازیکن می‌گوید با او قرارداد ببندیم کار درستی نیست، چون فوتبال ما هنوز زیرساخت‌های مناسب را ندارد.

او افزود: به‌ هر حال جذب بازیکن اصول خاص خودش را دارد. باشگاه باید بر اساس نیازهای خودش با بازیکن قرارداد ببندد، اما اگر به خاطر جذب کردن بازیکن حاضر باشد هر مبلغی را پرداخت کند باعث می‌شود پول‌های بی‌رویه در این فوتبال هزینه شود. شاید فقط ۲۰ بازیکن مبالغ نجومی بگیرند اما همه فکر می‌کنند که کل فوتبالیست‌ها مبالغ نجومی دریافت می‌کنند.

استیلی ‌اضافه کرد: باشگاه‌های ما باید بدانند که با هزینه جذب یک بازیکن می‌توانند یک آکادمی مناسب داشته باشند که در آن ۷۰ ـ ۶۰ بازیکن را پرورش دهند و از دل آن‌ها ۱۰ بازیکن خوب به تیم بزرگسالان‌شان معرفی کنند.

وی هم‌چنین درباره نقل‌ و انتقالات پرسپولیس هم گفت‌: پرسپولیس خوب عمل کرده است. در نقاطی که مثل دفاع میانی نیاز به جذب بازیکن داشت، بهترین نفرات لیگ را به خدمت گرفت. فکر می‌کنم که الان تیم خوبی را جمع کرده است. البته نباید فراموش کنیم که این تیم کار سختی در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

استیلی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند به قهرمانی آسیا برسد؟ گفت‌: من فکر می‌کنم پرسپولیس ۹۰ درصد شانس پیروزی مقابل الاهلی دارد و به همین نسبت شانس رسیدن به فینال را دارد. البته با توجه به این که دیدار برابر الاهلی در کشور ثالث برگزار می‌شود پرسپولیس نمی‌تواند از حضور هوادارانش بهره‌مند شود اما خب در بازی‌های مرحله گروهی تیم این تجربه را داشت که در کشور ثالث بازی کند و فکر می‌کنم که الان بازیکنان از تجربه خوبی در این زمینه  بهره می‌برند. به‌ هر حال ما هم امیدواریم که پرسپولیس نتایج خوبی بگیرد و در آسیا موفق باشد.

او در پایان در مورد وضعیت خودش و مذاکراه با باشگاه نفت گفت‌: صحبت‌های خوبی با مدیر باشگاه انجام داده‌ام اما باید بپذیریم که زمان را از دست داده‌ایم و باید با جذب چند بازیکن نفت را تقویت کنیم . هنوز برای هدایت نفت تصمیم قطعی را نگرفته‌ام اما ظرف یکی، دو روز آینده مشخص می‌شود که با نفت همکاری می‌کنم یا خیر.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سوسان IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    2 0
    پول بیت المال رو مثل ارث پدرشون خرج میکنند
  • مجتبی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    0 0
    نه که بقیه تیما دولتی نیستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس