کد خبر 741378
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
برگزیت نمایه

نشست ۲ روزه رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل در حالی به پایان رسید که برگزیت سایه سنگینی بر مباحث مطرح در این نشست انداخته بود بطوریکه در مورد مسئله مهمی همچون مهاجرت توافقی حاصل نشد.

 به گزارش مشرق به نقل از یورو نیوز، در آخرین روز نشست سالانه رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل همانطور که انتظار می رفت برگزیت یکی از موضوعات اصلی گفتگوها شد.

در این نشست «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به کشورهای عضو اتحادیه قول داد به حقوق شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مقیم بریتانیا هستند در ۵ سال آینده با احترام برخورد خواهد شد.

می افزود که این شهروندان از بریتانیا اخراج نخواهند شد. با این حال ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که این سخنان برای اطمینان دادن به شهروندان اروپایی کافی نیست و تنها یک گام از نگاه کمیسیون اروپایی محسوب می شود.

وی بار دیگر در کنفرانس خبری تاکید کرد که نشست سران اروپایی اولویتهای مهم دیگری به جز حل مساله برگزیت دارد و این موضوع باید شخصا از سوی «میشل بارنیه» کمیسر برگزیت و «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در کنفرانس خبری تاکید کرد که قولهای ترزا می درباره وضعیت شهروندان اروپایی بسیار دورتر از حد و اندازه های رهبران اروپایی است و این موضوع می تواند بحران بین طرفین مذاکره را شدت ببخشد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که در اولین نشست سران اروپایی شرکت کرده بود نیز مورد توجه خبرنگاران و رسانه ها بود. در همین راستا کنفرانس مشترک خبری رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان با پوشش مهمی روبرو شد.

امانوئل ماکرون در این کنفرانس گفت: «توافق و اشتراک نظر میان آلمان و فرانسه می تواند پله ترقی پیشرفتهای اروپا در آینده باشد. »

در این نشست ۲ روزه که از روز پنجشنبه آغاز شده بود توافقی درباره مدیریت بحران مهاجرت بدست نیامد و هیچ کدام از رهبران نهادهای اروپایی، کمیسیون و پارلمان و شورای اتحادیه اروپا و یا رهبران کشورهای اروپایی اشاره ای به این موضوع در کنفرانسهای خبری نداشتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس