اردن

یک مقام ارشد اردنی هرگونه تصمیم و برنامه این کشور برای اعزام نیروی نظامی به مناطق امن در سوریه را رد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اردنی الدستور، یک مقام ارشد اردنی در سخنانی تاکید کرد: "امان" از قول خود که سال ها پیش اعلام کرده بازنخواهد گشت و حاضر نیست نیروی نظامی به خاک کشور همسایه یعنی سوریه اعزام کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت اردن تصمیم گرفته است تا به صورت نظامی در درگیری های سوریه دخالت نکند.

این مقام اردنی گفت: امان تنها به یک راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران سوریه اعتقاد دارد و از تمامیت و حاکمیت ارضی سوریه حمایت می کند.

صحبت بر سر امکان اعزام ناظرین نظامی است که ممکن است به همراه پلیس نظامی روسیه برای تامین امنیت در مناطق کاهش تنش در سوریه، و در نخستین مرحله به استان ادلب اعزام شوند.

کارشناسان معتقدند که روسیه مایل است نه تنها از نظامیان شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی، بلکه حتی کشور چین در این زمینه استفاده کند. البته ظاهرا مقامات پکن نمی خواهند بطور مستقیم خود را درگیر مناقشه در سوریه کنند.

برای نخستین بار روز پنج شنبه "ابراهیم کالین" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه از پیشنهاد طرف روسی برای استفاده از نیروهای نظامی قزاقستان و قرقیزستان برای برقراری امنیت در مناطق امن در سوریه خبر داد. به گفته وی، "الکساندر لاورنتیوف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات آستانه هفته گذشته در آنکارا مذاکراتی در این زمینه با مقامات ترکیه انجام داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس