کد خبر 741141
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
علاءالدین بروجردی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح مقابله با زیاده خواهی آمریکا به مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در یک سخنرانی فرمودند که به طور حتم ما آغاز گر توقف برجام نخواهیم بود اظهار داشت: ما در زمینه تعهد بین المللی که انجام دادیم توافق کردیم و غیر از آمریکا که کشور بدقول، بدعهد و پیمان شکن جهان است بقیه اعم از کشورهای اروپایی، چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران متعهد هستند.

ارائه طرح مقابله با زیاده خواهی آمریکا به مجلس

وی با بیان اینکه به طور قطع ما با طناب آقای ترامپ در سیاست های دولت جدید آمریکا به چاه ویلی که آنها فکر می کنند ما را متهم به خروج از برجام کنند نخواهیم رفت گفت: در عین حال در جهت دفاع از منافع ملی هر اقدام لازمی را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرحی را در دست تدوین دارد که آماده بوده و دو روز پیش آن را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرده و مورد بررسی قرار گرفت گفت: با پایان تعطیلات و آغاز مجلس طرح را مطرح خواهیم کرد و از آن دفاع می کنیم و این طرح، طرح مقابله با زیاده خواهی های آمریکا در عرصه های مختلف از جمله برجام است.

بروجردی گفت: قرار بر این است که ویراستاری نهایی این طرح انجام شده و ماهیت آن اعلام شود و فعلا در حد مقابله با اقدامات آمریکا در راستای دفاع از منافع ملی است.

زبان تهدید مقابل ایران، زبان انسان دانا و هوشمند نیست

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عربستان در کج راهه ای حرکت می کند که فرجام خوبی را برای دولت و ملت عربستان به دنبال نخواهد داشت گفت: زبان تهدید، آن هم با کشور مقتدری مانند جمهوری اسلامی ایران به طور قطع زبان انسان دانا و هوشنمند نیست.

بروجردی در مورد حمله موشکی سپاه به مواضع داعش نیز گفت: پاسخ اقدام بچه گانه و حرکت تروریستی را سپاه پاسداران در مرکز این توطئه و صدها کیلومتر خارج از مرزهای ایران با اقتدار داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موشک ها نه فقط قلب مرکز توطئه های تروریستی را نشانه رفت بلکه برای همه کشورهای منطقه پیام داشت که با تصورات واهی حرکت نکنند و بدانند اینجا جمهوری اسلامی است و ایران در چارچوب دفاع از منافع ملی خود با هیچ کس شوخی نخواهد داشت گفت: همچنین سیاست ما داشتن رابطه خوب با همه منطقه است و توانمندی موشکی ما برای جنگ افروزی نیست و برای بازدارندگی بوده و این سیاستی کاملا هوشنمندانه است.

در دولت دوم روحانی باید مسئله جوان گرایی مدنظر باشد

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من فکر می کنم به لحاظ آرایش سیاسی دولت دوم آقای روحانی با دولت اول تفاوت زیادی کند گفت: در هر صورت انتظاری که از این دولت از سوی نمایندگان مردم وجود دارد این است که اولا تیم اقتصادی همگن که بتواند سیاست گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری یعنی «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» ر اجرا کنند و دوما جوان گرایی به طور حتم صورت گیرد چرا که ما به اندازه کافی در خیلی از نقاط پیشرفت، عقب ماندگی داشته و نیاز به پرکاری و استفاده از نیروهای خلاق و جوان داریم و فکر می کنم این تغییرات در دولت صورت می گیرد.

وی گفت: وجه قالب انتظار از رئیس جمهور این استان که آرایش دولت سیاسی نباشد بلکه توانمند های ملی و مدیریتی با هدف تامین منافع ملی ایران در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس