محمود عامری فرد

عضو شورای شهر مشهد مقدس با انتقاد از ‌اقدام اخیر دیوان محاسبات گفت: شهردار انقلابی مقدس مشهد دارای کارنامه درخشان و ارزشمندی است.

به گزارش مشرق، محمود عامری فرد اظهار داشت: به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در تاریخ 96/10/06 که با عنایت به مواد مختلف قانون شهرداری‌ها، قانون آئین نامه مالی شهرداری‌ها و بند 3، 8، 12، 14 و 30 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی شهر، نظارت بر عملکرد مالی شهرداری‌ها اعم از درآمد، هزینه اموال عمومی و اختصاصی،  سرمایه و داریی‌ها و حساب درآمد و هزینه، تصویب بودجه، تفریغ بودجه و حسابرسی از جمله وظایف شورای اسلامی شهر است.

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: از طرفی تفسیر شورای نگهبان از اصل 55 قانون اساسی و نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه تبصره الحاقی به ماده 142 قانون برنامه ششم حاکی است صلاحیت دیوان محاسبات ناظر بر اعتباراتی است که در بودجه کل کشور منظور شده و صرفاً محدود به همان موارد است.

عامری فرد گفت: شهردار مشهد به استناد قانون عمل کرده و نه تنها هیچگونه استنکافی از قانون نداشته، بلکه فراتر از آن با واگذاری مکان و تجهیزات و اسناد مورد درخواست نماینده دیوان محاسبات در شهرداری مشهد با وجود مصوبه 94/10/06 شورای اسلامی شهرهمکاری لازم را بعمل آورده است.

عضو شورای شهر مشهد مقدس افزود: با توجه به اینکه عمر خدمتی دوره چهارم شوراهای کشور و به تبع آن شهرداران شهرها رو به اتمام است. اقدامات اخیر دیوان محاسبات مبنی بر تنظیم دادخواست بر علیه تعدادی از شهرداران کلان شهرهای کشور-- با علم بر اختلاف برداشت از قانون و پیگیری تا صدور حکم تعلیق و انفصال از خدمت مدیران خوش سابقه و خدوم کشور، دور از انتظار بود.

وی بیان کرد: از طرفی جای تعجب است که چرا از بین چندین شهرداری که برایشان حکم تعلیق و انفصال از خدمت توسط دیوان محاسبات صادر شده ‌تنها خبر صدور حکم و رأی جناب سید صولت مرتضوی شهردار مشهد به فضای رسانه‌ای کشور راه یافت و به صورت گسترده ملعبه دست گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی قرار گرفت تا بهترین تسویه حساب سیاسی بعد از انتخابات را رقم زنند.

عامری فرد تصریح کرد: این گونه بی‌انصافی و بداخلاقی آن هم در فضای شهرالله الحرام و ماه مبارک رمضان و نسبت به شهردار مؤمن و کارآمدشهر متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بخشودنی نیست. شهردار انقلابی شهر مقدس مشهد دارای کارنامه درخشان و ارزشمندی است که از لحاظ شاخصه‌های قانونمندی، مدیریت، تدبیر، خدمات جهادی و خستگی ناپذیری، روحیه بسیجی، ایمان و اعتقاد و پاک دستی دارای رتبه‌ای ممتاز و برجسته است.

وی گفت: از ریاست محترم مجلس و نمایندگان خدوم مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و ضمن دفاع از جایگاه قانونی شوراهای اسلامی شهر و روستا، از هرگونه تفسیر  قانون برخلاف نظر شورای نگهبان جلوگیری و نسبت به اعاده حیثیت از شهرداران  شهرهای کشور اقدام کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    34 24
    اینها دارن انتقام از مدیران قوی و جهادی انقلابی می گیرند، مانند قالیباف می خواهند برای این افراد سیاه نمایی کنند و اگر شد پرونده انفصال از خدمتی درست کرد یا ... تا در آینده، هیچ یک از این مدیران لایق در هیچ منصبی حضور پیدا نکنند این هم راه حل جدید زدن نیروهای انقلابی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس