کد خبر 740865
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
نشست خبری هفته قوه قضائیه

معاون اول قوه قضائیه گفت: داعشی که شما امروز می بینید که می سوزاند، شکم می‌درد و جگر را می‌خورد و به زن و مردم و بچه های کوچک رحم نمی کنند شما ببنید که منافقین همین گونه بودند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در دیدار با خانواده معظم شهدا که همزمان با اولین روز هفته قوه قضائیه و در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: خدا راسپاسگزارم که توفیق یافتم در جمع شما خانواده های معظم شهدا و ایثارگران حضور یابم.

وی ضمن گرامیداشت روز قدس ادامه داد: وقتی خانواده شهدا را انسان می‌بیند از خود شرمنده می‌شود، ما همه وجودمان بدهکار است و ذره‌ای نتوانستیم به وظیفه‌ای که در قبال این نظام و عزیزان داریم عمل کنیم.
معاون اول دستگاه قضا با طرح این سئوال که امروز  برای ادامه مسیر شهادت‌ها و جانبازی ها وظیفه ما چیست، بیان داشت: نظام سلطه امروز به سرکردگی آمریکا بیش از گذشته نسبت به این انقلاب عناد و کینه پیدا کرده است چون روزی فکر می‌کرد این انقلاب همانند سایر انقلاب‌ها چند صباحی راهش با فریب تخریب کج می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه نظام سلطه امروز جنگ نرم و سخت را در هم آمیخته، گفت: نظام سلطه می‌داند اسلام ناب مرزها را در هم درنوردیده و یک لشکر به نام حیدریون، فاطمیون، علویون و سایر نیروهای رزمنده به نام لشکر اسلام تلاش می‌کنند.
وی افزود: نظام سلطه آنجایی که می‌توانند و زورشان می‌رسد با جنگ سخت و در جایی که نمی‌توانند با جنگ نرم اقداماتی را انجام می‌دهند.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: امروز وجه غالب مبارزه نظام سلطه و در راس آن امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی جنگ نرم است.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه از طریق رسانه‌ها، تریبون‌ها و ده‌ها سایت و تلویزیون حق و باطل را در هم می‌آمیزند و ده‌ها خبر در هر لحظه پمپاژ می‌کنند که حتی برای برخی افراد متدین و خوب تشخیص حق و باطل غامض می‌شود.
معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: گاهی فضا را به گونه‌ای مشوش می‌کنند که برای اهل بصیرت خیر؛ اما کسانی که کمی غفلت دارند نمی‌دانند کجا زمین دوست و دشمن است.
وی حزب اللهی‌ها را بهترین هنرمندان دانست و گفت: امروز گاهی به عنوان طرفداری از هنر ابتذال ترویج می‌شود و با ترویج ابتذال انقلابی گری از بین می‌رود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: وقتی فرد را به این سمت گرایش دادند و پذیرفت و یا وقتی یک فرد به عنون کارگزار حکومت 150 میلیون، 70 میلیون و یا 100 میلیون گرفت کی می‌تواند رنج فقیر را درک کند و با این وجود فرزندان او چگونه بار می‌آیند. بنابراین پیداست وقتی کسی را به این سمت گسیل دادند و رو به دنیا آورد دیگر نمی‌تواند انسان مقاوم و طرفدار آدم های شریف باشد.
وی ادامه داد: امروز تلاش دشمن این است که روحیه انقلابی را با گرایش دادن ما به مسائل دنیوی شیطانی و مسائل دست چندم و غافل کردن از هدف اصلی و شهدا بگیرد و وقتی انقلابی گری یادمان برود درک نمی‌کنیم چرا شهید و جانباز داده‌ایم.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: دشمن می‌خواهد روحیه استقامت را از ما بگیرد و تمام تلاش دشمن این است که بگوید آمریکا یک روزی در 28 مرداد کودتا کرد و رفت و به فراموشی بسپارند که این کشور از سال 32 تا امروز چه جنایت هایی علیه ایران کرده است.
وی تصریح کرد: می‌خواهند به فراموشی بسپارند که همین امروز در منطقه ما چه می‌گذرد، می‌خواهند به آمریکا رنگ و لعاب بدهند تا از تنفر مردم به این کشور بکاهند و بگویند آمریکا دیگر شیطان بزرگ نیست در دل برخی از آن‌ها این هست؛ اما جرات اینکه بیان کنند را ندارند و آن کسی که استقامت می‌کنند را به عنوان تندرو و افراطی معرفی می‌کنند.
سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر حفط روحیه انقلابی گری، بصیرت و استفامت اظهار کرد: یادم نمی آید روزهایی را که جوانان ما را ترور می کردند. در آن روزها نمی دانستیم همکار ما سالم به محل کار (دادگاه انقلاب که آن موقع در اوین بود) می رسند یا نمی رسند و صبح که می آمدیم سراغ یکدیگر را می گرفتیم و می پرسیدم کسی شهید نشده است. شهید طباطبایی و دیگران همکاران را در ماموریت ها شهید و یا مجروح کردند. در آن روزها بسیاری از خانواده دلشان می لرزید که آیا عزیزشاتن سالم بر می گردد یا خیر.
وی افزود: خدا شهید قدیریان را رحمت کند که یک ماه در جبهه و یک ماه در داخل با تروریست‌ها می جنگیدند این روحیه انقلابی گری بود که نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد.
سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: این داعشی که شما امروز می بینید که می سوزاند، شکم می‌درد و جگر را می‌خورد و به زن و مردم و بچه های کوچک رحم نمی کنند شما ببنید که منافقین همین گونه بودند افراد را می سوزاندند، پوست سر آن ها را می کندند ، زنده به گور می کردند و شکنجه می دادند، زن و بچه را سر سفره افطار به مسلسل می بستند، خرمن کشاورز بیچاره و محصول یک سال عمر او را به آتش می کشیدند و کاسب را به دلیل اینکه چهره حزب الهی داشت ترور می کردند .
وی گفت: امروز نیروی پاسدار عزیز شما و مجاهدین فی سبیل الله وقتی می خواهند یک موشک به طرف تروریست های تکفیری شلیک کنند از طرف فرماندهی کل قوا به آن ها دستور داده می شود که در جایی موشک بزنید که مردم نباشند و هیچ بی گناهی کشته نشود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: متولی جانبازان و ایثارگران برای انتقال مسائل و پیگیری امور پیش قدم باشند و در این حوزه تلاش بیشتری کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    0 0
    رفتارهای داعش امروز بیشتر به رفتارهای کروهکهای ضد انقلاب در کردستان شیاهت دارد سر بریدن در ملاعام و...
    • غیر کرد IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      0 0
      پانترکی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس