کد خبر 740811
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
متیس

طبق گفته منابع وابسته به وزارت دفاع ترکیه، وزیر دفاع آمریکا گفته که واشنگتن تسلیحاتی را که به «یگان‌های مدافع خلق»(YPG) داده است، بعد از پایان جنگ با داعش در سوریه پس خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، منابع وابسته به وزارت دفاع ترکیه نقل و قولی از وزیر دفاع آمریکا درباره تسلیحاتی که واشنگتن به کردهای سوری داده، مطرح کردند.

در حالی که تحرکات آمریکا در حمایت از نیروهای متحدش به ویژه کردهای سوری در مناطقی از قبیل الرقه ادامه دارد، اظهارن نظری از رئیس پنتاگون درباره تسلیحات آمریکایی واگذار شده به کردهای سوری منتشر شده است.

به گزارش رویترز، منابع وابسته به وزارت دفاع ترکیه اعلام کردند که وزیر دفاع آمریکا گفته که واشنگتن سلاح‌هایی را که «یگان‌های مدافع خلق»(YPG) داده، پس از پایان جنگ با داعش پس خواهد گرفت.

طبق گفته این منابع، جیمز متیس به همتای ترکیه‌ای قول داده که ماهیانه لیستی از تسلیحات اعطا شده به یگان‌های مدافع خلق را به آنکارا بدهد.

«جیمز متیس» همچنین درباره عملیات بازپس گیری شهر الرقه پایگاه اصلی داعش در سوریه گفته که 80 درصد از نیروهایی که در این عملیات شرکت خواهند کرد، «عربی» خواهند بود. 

این اظهارنظر وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شده که از چندی قبل عملیات برای بیرون راندن داعش از الرقه، با حضور «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بخش اعظم آنها  کردهای سوری هستند و اقلیت آن عربی هستند، آغاز شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    6 3
    اعتماد به امریکا اشتباه محض است.این سلاح ها بعد از داعش جهت پروژه ناامن کردن خاورمیانه به کار خواهد رفت.ساده لوحانه است که تجهیز این گروه و اعلام استقلال اقلیم و تحرکات پ ک ک و پژاک را بی ربط بدانیم
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    8 1
    دروغ گفته انها سلاحها را زمانی تحویل میگیرند که کردها کشوری مستقل در سوریه ایجاد کنند
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
      3 11
      اگر واقعا نگران کشور کرد در سوریه بودید باید اون وقت که حکومت سوریه به کردها شناسنامه و حق تحصیل و مالکیت و ... نمیداد اعتراض میکردید. نه حالا که قدرت گرفتن.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      0 3
      یعنی فقط بخاطر شناسنامه میخوان کشور ایجاد کنن؟ اخه مشکل فقط در سوریه نیست بلکه در عراق و ترکیه و گاها در ایران هم که شناسنامه و هویت دارن هم همین مشکل هست
    • US ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      0 3
      کی گفته شناسنامه نمیدادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فقط مینوشتند سوری نه کرد......چرا دروغ میبندی مردک
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    3 6
    ای اردوغان خر تا آمریکایی ها وعده می‌دهند زود باور میکنی اما واسه ما هر روز عرعر می‌کنی.
  • جلال IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    1 3
    کردها برگ آخر آمریکاست. آنها این قوم را به لجن می کشند. همه شون را به کشتن می دهند یا وادار می کنند که مزدورشان باشند. کمی بصیرت لازم دارند
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    0 2
    شاید به کردها ظلم شده باشه هم در عذاق وهم در ترکیه,کردها یه جور اخلاق خاص دارند !!!به هر حال از چاله تو چاه افتادن مشکلی رو از کردها برطرف نمیکنه که مشکلات بسیار وخیمتری هن جلوشون خواهد گذاشت,هرچیزی راهی داره,که متاسفانه کردها کلشونو گذاشتن روی دیوار وفقط فشار میدن!!!!
  • کامران IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    1 0
    مشرق بس کن این همه نامردی و تو هر بحثی فقط نظرهای موافق خودت رو انتشار میدی اگه منش این سایت اینجوریه خب بالای صفحه بنویس اینجا مال یک طیف خاص هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس