کد خبر 740637
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲
وزیر سابق لبنانی

شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز سه شنبه با تعیین وزیر فرهنگ سابق لبنان به عنوان فرستاده جدید این سازمان در لیبی موافقت کرد تا اختلاف های چهار ماهه پایان گیرد.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد غسان سلامه استاد روابط بین الملل و حل بحران در یکی از دانشگاه های پاریس را رسما برای این منصب برگزیده است.

بحث درباره تعیین جانشین مارتین کوپلر، دیپلمات آلمانی که از نوامبر 2015 نماینده سازمان ملل متحد در لیبی بود از زمانی آغاز شد که گوترش سلام فیاض نخست وزیر سابق فلسطین را برای این منصب مطرح کرد.

آمریکا با فیاض به دلیل نوع تابعیت او مخالف بود و نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت این سازمان در ضدیت با متحد آمریکا یعنی اسرائیل از تشکیلات خودگردان فلسطین طرفداری می کند.

گوترش مخالفت آمریکا با این انتخاب را شکست فرایند صلح لیبی و ملت لیبی توصیف کرد.

دیپلمات ها نیز اظهار داشتند بعد از این مخالفت، روسیه و سایر اعضای شورای امنیت به یک نامزد انگلیسی و آمریکایی اعتراض کردند از این رو مدت زمان مأموریت کوپلر تا پایان ژوئن جاری تمدید شد.

لیبی بعد از سرنگونی دیکتاتور، معمر القذافی در سال 2011 به ورطه ناآرامی های خونین افتاد چنان که دو حکومت و چندین گروه تروریستی و مسلح بر سر قدرت با یکدیگر رقابت می کنند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس