کد خبر 740516
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
عکس/ طوفان گرد و خاک در تهران

از شنبه آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد،این شرایط روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نیز برقرار است و سبب گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بعدازظهر و اوایل امشب در مناطقی از خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شو‌د.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه با ‌عبور موج ضعیفی از شمال غرب کشور در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

امروز و فردا در خوزستان و بوشهر در برخی ساعات وزش باد شدید موجب ایجاد گرد و خاک می‌شود.

در سه روز آینده در سواحل شمالی کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

از امروز تا شنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی،‌ خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر برآورد می‌شود، جمعه ارتفاع موج در مناطق مرکزی خلیج فارس بین 2 تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود. توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.    

‌سرعت وزش باد از اوایل وقت روز شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش می‌یابد و این شرایط در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در این منطقه برقرار است و در پاره‌ای نقاط سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود و در منطقه زابل طوفان شن در این مدت دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز جمعه نیز حاکم است؛‌ بیشینه و کمینه دمای هوای فردا در تهران 28 و 35 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 25 خردادماه امسال 209.2 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 229.3 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 91.3 درصد بارش سال گذشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس