کد خبر 740447
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
روز قدس

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برنامه‌های روز جهانی قدس دانش‌آموزان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز با موضوع «روز جهانی قدس» برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی قدس به معنای تبلور ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است و مسلمانان مبارزات خود را در مقابل اقدامات بی شرمانه صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: آگاه سازی و ترویج این گفتمان در بین نسل سوم و چهارم نظام اسلامی وظیفه تمام متولیان فرهنگی کشور است.

علامتی ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یکی از متولیان اصلی دانش‌آموزی هم‌زمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع به ترویج گفتمان بین دانش‌آموزی می‌پردازد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به طرحی که امسال در روز قدس بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: روز قدس امسال با عنوان «قدس قلب من است» و شعار آن «به خانه‌ات برگرد» تعیین شده است.

وی افزود: ایجاد روحیه نشاط، شور و حماسه دانش‌آموزان با محوریت دفاع و حمایت از مردم فلسطین، ایجاد و حفظ روحیه دشمن ستیزی، ایجاد و حفظ روحیه نقش آفرینی دانش‌اموزان در جهاد استکبار ستیزی و بیداری اسلامی است و بستری برای تعامل دانش‌آموزان با محوریت بیداری اسلامی و تقویت هویت اسلامی دانش‌آموزان خواهد بود.

علامتی با اشاره به برنامه‌های اصلی روز قدس گفت: نخستین برنامه، برگزاری «تریبون آزاد» با عنوان به خانه‌ات برگرد خواهد بود که ایجاد زمینه اظهارنظر و فضای آزاد اندیشی به منظور بحث و گفت‌وگو خواهد بود که دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت غرفه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مسیر راهپیمایی یک تریبون به منظور اظهارنظر در باب نامشروع بودن مهاجرت یهودیان به فلسطین و اعلام موجودیت اسرائیل تعبیه شده و در مورد جنایات اسرائیل، مظلومیت مردم فلسطین و آینده رژیم صهیونیستی اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: خطاب این طرح به رژیم اشغالگر قدس است که با تهدید و ارعاب بیش از 65 سال است که سرزمین فلسطین را اشغال کرده است؛ به همین منظور دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از تلفن‌های همراه فیلم‌های 30 ثانیه‌ای تهیه و به دبیرخانه این طرح ارسال می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به دومین برنامه مربوط به روز قدس، عنوان کرد: پویش دانش‌آموزی با عنوان «قدس قلب من است» دنبال خواهد شد؛ دانش‌آموزان در یک حرکت نمادین در سراسر کشور و روز قدس جمله قدس قلب من است را به صورت خلاقانه در کف دست خود نوشته و یا نقاشی کنند و به نمایش بگذارند که به این کار، «کف دست نویسی» می‌گوییم.

وی با اشاره به سومین برنامه در روز قدس، گفت: اجرای فایل صوتی «جهاد بدون مرز» خواهد بود که دانش‌آموزان در این طرح به گروه‌های 2 یا 3 نفره تقسیم و خود را به شکل دانش‌آموزان فلسطین، لبنان و بحرین در می‌آورند و در حین راهپیمایی روز قدس حمایت و هم دردی خود را با مردم فلسطین اعلام می‌کنند.

وی افزود: در پایان راهپیمایی نیز یک حلقه انسانی دانش‌آموزان برای حمایت از اماکن متبرک فلسطین تشکیل خواهد شد و می‌توانند از برنامه‌های خود تصویر تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: تشکل حلقه‌های قصه خوانی با عنوان «قصه غصه» را شاهد خواهیم بود. در این روز شکل گیری اسرائیل نامشروع و از بین بردن هویت فلسطین برای دانش‌آموزان بازخوانی خواهد شد. در این راستا غرفه‌هایی در مسیرهای راهپیمایی تعبیه می‌شود و با اطلاعات خوبی که کسب می‌کنند به ارائه مطالب می‌پردازند.

علامتی با بیان اینکه طراحی و ساخت ماکت «هویت فلسطین» در دستور کار بعدی قرار دارد، اظهار کرد: اعضای دانش‌آموزی به منظور آگاه سازی اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب اماکن مقدس که نمادهای تمدن اسلامی است، هم‌زمان با راهپیمایی روز قدس در 32 استان به صورت نمادین ماکت‌های هویت فلسطین را به نمایش می‌گذارند.

وی به «سفیران دانش‌آموزی» هم اشاره و گفت: به منظور حمایت از اماکن متبرک فلسطین این طرح انجام می‌شود و طوماری با امضا شرکت کنندگان تهیه و در نهایت توسط نمایندگان دانش‌آموزی به دفتر یونسکو تحویل خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برنامه‌ای که برای دانش‌آموزان پسر در روز قدس با عنوان «استندآپ کمدی» در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به منظور جریان سازی و فعالیت تبیینی دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت راهپیمایی، استندآپ کمدی از فرار صهیونیست‌ها و نابودی اسرائیل به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: از ظرفیت سینما فلسطین نیز برای بازبینی مستندها و فیلم‌های تهیه شده با موضوع فلسطین استفاده خواهد شد. فیلم‌هایی همچون ابو زینب، هفت سنگ، قاعده بازی، چشمان آبی زهرا، شکارچی شب، 33 روز، بازمانده بیگانگان، شهابی از جنس نور، مستند اسرائیل برای اسرائیل، غافلگیری مرگبار، به وضعیت واشنگتن و جستجوگر از جمله آنها است.

علامتی با «رادیو انتفاضه» که مخصوص دانش‌آموزان پسر در روز قدس است اشاره و تصریح کرد: به منظور شور و نشاط در بین دانش‌آموزان برای اجراهای مختلف، پاسخ به شبهات فلسطین، اخبار راهپیمایی و بخش‌های طنز در این بخش در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ساخت عروسک نماد نوزادان کشته شده در فلسطین، تئیاتر خیابانی، اجرای نمادین رفتارهای خشونت بار سربازان اسرائیلی، تشییع نمادین شهدای انتفاضه، تهیه تابلو نوشته از شهدای زن انتفاضه و نمایش آن در روز قدس، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه دبیرخانه باشگاه دانش‌آموزی ضد صهیونیستی از 3 سال پیش در استان فارس مستقر شده است، عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند پس از اجرای برنامه‌های مختلف در روز قدس از این فعالیت‌ها تصویر و فیلم تهیه و به آدرس ایمیل Ayandehsazan@chmail.ir و یا از طریق شبکه اجتماعی سروش به شماره 09216635383 ارسال کنند.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها در روز قدس برای تمام دانش‌آموزان تعبیه شده و این ظرفیت برای پذیرش تصاویر، فیلم و مستندات دانش‌آموزان از روز قدس وجود دارد؛ در تمامی مسیرهای راهپیمایی 32 استان کشور غرفه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه و تعبیه شده است. دانش‌آموزان از دوم تا 23 تیرماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه باشگاه دانش‌آموزی ضد صهیونیستی ارسال کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس