کد خبر 740389
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
زنگنه

وزیر نفت علت کاهش قیمت نفت را افزایش غیر پیش‌بینی شده تولید نفت آمریکا عوان کرد و گفت: در حال رایزنی با اعضای اوپک برای تصمیم گیری در این باره هستیم.

 به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قیمت نفت کاهش  یافته و دیپلماسی ایران برای رایزنی در مورد افزایش قیمت نفت در اوپک چیست؟ اظهار داشت: علت کاهش قیمت نفت افزایش غیر پیش‌بینی شده تولید نفت آمریکا است که طی چند سال گذشته حدود 900 هزار بشکه به نفت آمریکا اضافه شده است و این عددی بیش از آن است که اوپک برآورد و پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: در حال رایزنی با اعضای اوپک برای تصمیم گیری در این باره هستیم، تصمیم گیری در این باره دشوار است و معنای آن این است که اوپک مجددا تولیدات خود را کاهش دهد. البته بحثی که مطرح می‌شود این است که از کاهش تولید نفت اوپک مدت زیادی نگذشته که عملا تاثیرگذار باشد و باید مدتی صبر کرد و تاثیرات را دید و بر اساس آن کار را به جلو برد.

وزیر نفت تصریح کرد: کاهش تولید نفت کار سختی است و همانطور که اشاره شد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و علت آن افزایش تولید نفت آمریکاست.

زنگنه با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس به دلیل اهمیت مقابله با پیوند صهیونیست‌ها و تروریسم داعش گفت: علاوه بر اینکه خودم در این راهپیمایی شرکت می‌کنم همه هموطنان را هم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت می کنم.

وی تصریح کرد: امسال علاوه بر موضوع قدس، بحث مقابله با صهیونیسم و گروهک تروریستی داعش هم مطرح است که ضرورت حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس را دو چندان کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس