کد خبر 740311
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
سیا

در ادامه طرح سازمان سیا جهت مطرح ساختن برخی اموات در اپوزیسیون خارج نشین، رضا پهلوی با سه سناتور آمریکایی ملاقات کرد که یکی از آنها مک کین، سیاستمدار ورشکسته و جمهوریخواه بود.

به گزارش مشرق، هفته گذشته، در ادامه طرح سازمان سیا جهت مطرح ساختن برخی اموات در اپوزیسیون خارج نشین، رضا پهلوی با سه سناتور آمریکایی ملاقات کرد که یکی از آنها مک کین، سیاستمدار ورشکسته و جمهوریخواه بود که چندی پیش نیز سران گروهک تروریستی منافقین با وی دیدار کردند.

اگرچه دیدار فوق، آنچنان بی‌خاصیت و مضحکه‌آمیز بود که حتی برخی از ضدانقلابیون سلطنت‌طلب، آن را صرفا در حد «یک فیلمبرداری و گرفتن عکس یادگاری» ارزیابی کردند! اما در همین ملاقات و در حالی که رضا پهلوی درخواست کمک برای تغییر نظام جمهوری اسلامی داشت، مک کین به قدرت روزافزون ایران اشاره کرد و گفت: «... درحال حاضر، جمهوری اسلامی، موفقیت بسیاری کسب کرده و مسیری را ایجاد کرده که از تهران تا بیروت امتداد یافته. این بسیار خطرناک است. بنابراین کار زیادی برای انجام دادن داریم...»
مک کین پس از تحسین‌های رضا پهلوی از وی به خاطر فعالیت‌هایی که 8 سال قبل در حمایت از فتنه گران و جنبش به اصطلاح سبز انجام داده بود، درباره کمک‌های امروزش به ضدانقلابیون ضمن اشاره به فعالیت‌هایی که در طول جنگ سرد برای مقابله با بلوک شوروی سابق از طریق رسانه‌هایی همچون «رادیو اروپای آزاد» صورت گرفت، اظهار داشت:«... نیروهایی را به رادیو اروپای آزاد (رادیو فردا) خواهیم فرستاد تا ببینیم چه مشکلی در انتقال پیام داریم...»
مک کین در اینجا با اشاره به تجربه موفق رادیو فردا (رادیو اروپای آزاد) در طول جنگ سرد و احتمال موفقیت دوباره آن گفت:«... ما در جنگ سرد به خاطر داشتن سلاح‌های بیشتر از روس‌ها پیروز نشدیم. رادیو اروپای آزاد یکی از ابزارهایی بود که به پیروزی ما در جنگ سرد کمک کرد...»
اگرچه پیش از این نیز بارها آمریکاییان در سطوح مختلف رسمی و غیر رسمی و همچنین ناظران آگاه سیاسی (با توجه به اسناد و شواهد معتبر)، پرده از پشت صحنه بسیاری از این گونه رسانه‌ها و حضور آنها در جنگ سرد و تهاجم فرهنگی برداشته بودند اما در شرایطی که متاسفانه رسانه‌های زنجیره‌ای و برخی ناآگاهان داخلی، جنگ سرد رسانه‌ای و وابستگی شبکه‌هایی مانند «رادیو فردا» را جاهلانه «توهم توطئه» پنداشته و بعضا با آنها همکاری هم می‌کنند، اعتراف صریح سناتور آمریکایی به هدایت این رسانه‌ها، می‌تواند تلنگر محکمی به حصار جهالت آنها باشد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کامران IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    5 0
    پسر جان دیگه تو کشوری که ملتش انتخابات رو تجربه کردن نمیشه رژیم شاهنشاهی (مثل همین سعودی ها از پدر ب پسر) راه انداخت برو برا خودت با پولهایی که داری تفریح کن زیاد وقتت رو هدر نده برا شاه ایران شدن! اونم بدست جان مک کین!!! که یه سگه تندروی دیوانس
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    0 0
    دودمان پهلوی کاسه لیس آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس