روزبه چشمی

روزبه چشمی در دو سالی که به استقلال آمده پستی و بلندی هایی را تجربه کرده که شاید برخی فوتبالیست ها در طول 10 تا 20 سال بازی در این ورزش هم هرگز آنها را تجربه نمی کنند.

سرویس ورزش مشرق – روزبه چشمی که در صبای قم توپ می زد در فصل پانزدهم لیگ برتر به استقلال پیوست تا راهی جدید را در فوتبالش آغاز کند. راهی که نمی دانست پس از تنها 7 ماه به سیاه ترین دوران فوتبال و حتی زندگی شخصی اش می رسد. بررسی آنچه به او در این مدت گذشت نشان می دهد چشمی در اوج جوانی توانسته همچون بازیکنان بزرگ تجربیات ارزنده ای را با خود همراه کند. پسر کرجی استقلال این روزها با قدرت با استقلال تمرین می کند تا در سال منتهی به جام جهانی بختش برای رسیدن دوباره به اردوی تیم ملی را هم زنده کرده و باز هم بین اهالی این رشته قد راست کند.

*دوسال پیش به استقلال آمد!

دهم تیم ماه سال 1394 بود. روزی گرم و آفتابی بود. جوانی با ریش، یک تی شرت سفید و شلوار لی به اتاقک نگهبانی ساختمان باشگاه استقلال آمد تا همراه مدیر برنامه اش به دیدار بهرام امیری معاونت پشتیبانی وقت باشگاه استقلال برود و قراردادش را با استقلال ببندد. خیلی شناخته شده نبود ولی می گفتند مظلومی اعتقاد ویژه ای به او دارد.

*خرید نسبتا ارزان مظلومی

آن زمان هم روزبه چشمی با استقلال دو ساله بست مثل حالا. مدیر برنامه هایش گفت نمی تواند درباره رقم قرارداد این بازیکن حرفی بزند و این را از بندهای قراردادش متذکر شد. احتمالا باید تا انتشار لیست قرارداد بازیکنان در سایت سازمان لیگ صبر کرد. او سالی که به استقلال آمد 380 میلیون برای دو فصل قرارداد بست. با این توضیح که در پایان فصل اول 20 درصد تمدید شود.

*چشمی چه زمانی شناخته شد؟

روزبه اینقدر خوب و باکیفیت در خط هفبک استقلال بازی کرد که این تیم با تکیه بر توان دفاعی او در کنار امید ابراهیمی در خط هافبک استقلال هفته ها بالای جدول لیگ پانزدهم بماند. او در تیم امید یا همان المپیک ایران کاپیتان بود و از سوی کی روش هم به اردوی تیم ملی دعوت شد. حالا دیگر همه چشمی را می شناختند.

*آلمان ها در تبریز نگاهش کردند

در آن رزوها خبر رسید که دو تیم بوندس لیگایی این بازیکن را خواسته اند. در دیدار استقلال با گسترش فولاد تبریز بود که دو نماینده از بوندس لیگا به تبریز رفتند تا این هافبک کم سن و سال که درصد پاس های اشتباهش در حد صفر بود را از نزدیک ببینند. او کم کم برای پر کشیدن هم آماده می شد اما...

*روزهای سیاه از راه رسیدند!

بیستم اسفند ماه همان سال بود که اتفاقی تلخ، برگ سیاهی از صفحه زندگی او ورق خورد. دیدار با پدیده مشهد بود. پرویز مظلومی با اطلاع از آسیب دیدگی جزیی روزبه با توجه به محرومیت ابراهیمی چشمی را به میدان فرستاد اما در نهایت یک پیچش زانو سبب شد تا روزبه با گریه از زمین بیرون برود و درد شدیدی در پای راستش احساس کند. زانوی او از دو ناحیه به شدت آسیب دید.

*سالی که در بیمارستان تحویل شد!

زانوی چشمی ورم شدیدی داشت. روزبه پس از حدود 20 روز مداوای ورم در نهایت 9 فروردین 1395 زانویش را به تیغ جراحان سپرد تا سال فوتبالی اش همزمان با آغاز سال 1395 در بیمارستان تحویل و متحول شود. رباط صلیبی و مینیسک زانوی او هر دو جراحی شد. جراحی دردناک با چشم اندازی طولانی از دوران نقاهت!

*بازگشت شش ماهه!

تحمل دوری از استقلال را نداشت و هر چند روز یکبار پستی در اینستاگرامش منتشر می کرد با مفهوم مقاومت یا تلاش... که یعنی می خواهدد برگردد. او اینقدر با انگیزه فیزیوتراپی و تمرین بدنسازی کرد که توانست روز ششم مهر ماه سال پیش در تمرینات استقلال حضور یافته و دویدن دور زمین را از سر بگیرد. اتفاقی که منصوریان را امیدوار کرد ولی هنوز نمی توانست بازی کند.

*پنجره فیفا هم با او بد تا کرد!

چشمی از اواسط آذر ماه سال قبل تقریبا کامل در تمرینات استقلال حضور می یافت. شوت می زد، می دوید، تکل می بست و دو برابر قبل به هوا بلند می شد. منصوریان گفت در لیگ قهرمانان آسیا حساب ویژه ای روی او باز کرده است ولی به یکباره پنجره نقل و انتقالاتی استقلال از سوی فیفا بسته شد تا اشک چشمی در بیاید. او با شنیدن این خبر حسابی گریست. این خبر روز 5 بهمن منتشر شد تا مشخص شود فیفا هم با او بدتا می کند.

*قید همه پیشنهادات را زد!

وقتی خبر بازی نکردن او در رسانه ها پیچید چند پیشنهاد به سمتش سرازیر شد. تیم های خوبی او را می خواستند ولی یکی از تیم ها، تیم سابقش بود که جمعی از آبی ها هم آنجا جمع شده بودند تا آن تیم را در لیگ برتر حفظ کنند. صبای قم به مدت یک نیم فصل او را می خواست و حتی چشمی با این تیم تمرین هم کرد تا شاگرد 4 ماهه مرفاوی شود ولی هر کاری کرد دلش رضا نداد برای تیمی غیر از استقلال بازی کند. شاید بتوان او را در عصری که بیشتر فوتبالیست ها دنبال درآمد بیشتر هستند وفادارترین بازیکن نامید.

*خرداد برایش خوش یمن بود!

روزبه سرانجام قراردادش با استقلال را تمدید کرد. او که ابتدای فصل پیش قراردادش را فسخ کرد تا استقلال به جایش بازیکن بگیرد، دو ساله با این تیم تمدید کرد. درباره رقم قراردادش هم حرفی نزد. نه خودش نه مدیربرنامه اش! او از روز اول تمرین هم به کمپ ناصر حجازی رفت و کارش را آغاز کرد.

*چشمی میلیاردی نیست

درباره رقم قرارداد این بازیکن اطلاع دقیقی در دسترس نیست ولی حسین کریمی مدیر برنامه این بازیکن در این باره به مشرق گفت:«با انتشار لیست سازمان لیگ رقم قرارداد چشمی هم مشخص می شود فقط این را بگویم که اتفاق خاصی درباره رقم قرارداد این بازیکن رخ نداده است». احتمالا به این معنی که خبری از قرارداد 10 رقمی (میلیاردی) نیست. او دو فصل پیش (سال 94) 380 میلیون با استقلال قرارداد بسته بود.

*منصوریان دنبال زوج سازی با چشمی

استقلال در فصل پانزدهم با زوج "ابراهیمی – چشمی" در خط هافبک، موفق شد هفته ها بالای جدول رده بندی بماند و هنوز هم بسیاری از کارشناسان از جمله خود پرویز مظلومی سرمربی وقت تیم، بر این باور هستند که اگر چشمی مصدوم نمی شد قطعا استقلال در آن فصل قهرمانی را از آن خود می کرد. همین ابراهیمی فصل شانزدهم هم کنار امید نورافکن ترکیب مکمل های هافبک دفاعی استقلال را به شکلی کم نظیر تشکیل دادند. حالا که روزبه برگشته نگه داشتن ابراهیمی برای استقلال از نان شب هم واجب تر بود که در نهایت هم ماندنی شد. منصوریان خواب های طلایی برای این زوج یا زوج نورافکن – چشمی دیده است که باید دید کدامیک زودتر تعبیر می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • SE ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    29 36
    لنگیا از چشمی با وفاترن.طارمی و رضاییان و رفیعی و عزیزان اوکراینی
    • 6666 شیش تایی هااااا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      41 30
      فعلا کیسه ها ها دنبال شیش تا کیسه نو و اکبند باشد.کیسه های قبلی سولاخ شدن !!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
      21 44
      فقط استقلال
  • اکبر IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    17 26
    آفرین بر غیرت و مردانگی روزبه چشمی؛ آقای منصوریان: استقلال ازین دست بازیکن می‌خواد و نه مثل کاوه رضایی یا منتظری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس