کد خبر 739807
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
سی ان ان

چندی است که گویا یک شبکه جدید تلویزیونی در انگلیس با پول و هزینه وابستگان آل سعود و توسط چند تن از فراریان لندن‌نشین راه‌اندازی شده که یکی از این افراد، علی‌اصغر رمضانپور، است.

به گزارش مشرق، چندی است که گویا یک شبکه جدید تلویزیونی در انگلیس با پول و هزینه وابستگان آل سعود و توسط چند تن از فراریان لندن‌نشین راه‌اندازی شده که یکی از این افراد، علی‌اصغر رمضانپور، معاون فرهنگی احمد مسجد‌جامعی در دوران وزارت ارشاد ایشان است!

رمضانپور (که از فعالین فتنه 88 بود و پس از آن به خارج کشور گریخت) گفت این تلویزیون قرار است یک شبکه ماهواره‌ای ۲۴ ساعته «سی‌ان‌ان» ایرانی‌ باشد. با این حساب هزینه سالانه چنین تلویزیونی ده‌ها میلیون دلار می‌شود، به‌خصوص که گفته شده حقوق‌ کارکنان آن خیلی‌ بیشتر از هر مقداری است که در رسانه‌های دیگر دریافت می‌کردند. این تلویزیون نه‌ تنها به آنهایی که در برنامه تلویزیونی آن شرکت کرده و مصاحبه می‌کنند، هزینه بالایی می‌پردازد بلکه اگر لازم باشد مخارج مسافرت آنها را به لندن نیز تقبل می‌نماید تا شخصاً در استودیو‌های این تلویزیون حضور یابند!
مجوز شبکه تلویزیونی یاد شده متعلق به شرکتی است که مدیریت اصلی آن برعهده یکی از وابستگان آل سعود به نام «عادل عبدالکریم» است که خود 75 درصد سهام «آفکام» (سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا) را نیز داراست. از جمله شرکای دیگر وی در موسسات رسانه‌ای انگلیس می‌توان به «عبدالرحمان راشد»، مدیر سابق تلویزیون «العربیه» (بلندگوی رسمی رژیم آل سعود) اشاره کرد.
پیش از این نیز خبرهایی انتشار یافته بود که عوامل آل سعود قصد راه اندازی یک تلویزیون 24 ساعته خبری به زبان فارسی دارند. از جمله در دسامبر ۲۰۱۵ «محمد السلمی»، در روزنامه «الوطن» که متعلق به آل سعود است همین پیشنهاد را مطرح کرد. قبل از آن نیز در اکتبر ۲۰۱۵ روزنامه اینترنتی عربی‌ «ایلاف» که از لندن منتشر می‌شود و متعلق به یکی دیگر از وابستگان آل سعود است، از کشور‌های عرب منطقه خواست که منابع مالی‌ لازم را برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی فارسی‌‌زبان تأمین کنند. همچنین «مبارک الدجین» در الوطن پیشنهاد کرده بود که تلویزیون کافی‌ نیست، بلکه باید کارزار قوی از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز توسط عربستان به راه افتد.
لازم به ذکر است وبسایت «العربیه» از سال ۲۰۰۸ و «الشرق الاوسط»، که متعلق به خاندان آل سعود است، از سال ۲۰۱۳ وبسایت فارسی داشته‌اند که برخی از مدعیان اصلاحات نیز در آن فعال هستند. از سپتامبر ۲۰۱۵ وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان در ایام حج برنامه تلویزیونی ۲۴ ساعته فارسی‌ به راه انداخت و در ماه اوت سال ۲۰۱۵ وبسایت عربی «الجدید» گزارش داد که همین وزارتخانه سعودی قصد تاسیس دو ایستگاه تلویزیون ماهواره‌ای دارد که یکی‌ از آنها به زبان فارسی‌ خواهد بود.
عطا مهاجرانی که به دلیل حمایت از بهائیت مشهور به بهاءا... مهاجرانی است، یکی از نویسندگان الشرق‌الاوسط به شمار می‌آید. طبق اسناد منتشر شده مهاجرانی پیش از این هزینه تحصیل فرزندش را نیز از طریق دلارهای نفتی رژیم سعودی تامین کرده بود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    1 0
    آفتاب. 48 ساعت گذشت روحانی کجاست.................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس