نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در زاهدان گفت: بر اساس توافقی که با وزیر نیرو داشتیم، یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در حوزه آب و برق سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جلسه با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس توافقی که با وزیر نیرو داشتیم، یک هزار و 800 میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در حوزه آب و برق سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از این مبلغ یک هزار و 62 میلیارد تومان در حوزه آب و مابقی در بخش صنعت برق سیستان و بلوچستان با هدف حل مشکلات ناشی از کمبود آب و برق هزینه می‌شود. طرح‌هایی که قرار است با این اعتبار در حوزه آب و برق اجرا شود مشخص و منابع آنان نیز تعریف شده و از امروز مصوبات هیئت دولت در رابطه با مشکلات آب و برق این استان پیگیری و اعتبارات هزینه می‌شود.

وی به موج گرمای بی‌سابقه که در هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان حاکم شده اشاره کرد و گفت: در پی وقوع گرمای بی‌سابقه در سیستان و بلوچستان و مشکلات فراوانی که برای مردم این منطقه ایجاد شد، وزیر نیرو با دستور مستقیم رئیس جمهور جهت بررسی شرایط به این استان سفر کرد که پس از بازگشت از این ماموریت و ارائه گزارش در هیئت دولت، تصمیم بر آن شد تا ما در سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت نیرو با قید فوریت برنامه‌های خود را برای حل مشکلات آب و برق این استان ارائه کنیم و این 1800 میلیارد تومان در همین راستا در نظر گرفته شده است.

نوبخت به موضوع تامین آب در این استان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های رفع این مشکل احداث یک حلقه چاه عمیق در این استان است و اعتباری 250 میلیارد ریالی نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات حوزه آب و برق در کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان شناسایی شده و در حال حاضر به دنبال رفع این مشکلات هستیم، خاطرنشان کرد: دستیابی به منابع جدید انرژی و آب یکی از راهکارهای مقابله با بحران‌های موجود است که باید در سیستان و بلوچستان به طور جدی پیگیری شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان گفت: مطالبات و مشکلات مردم این استان برای دولت بسیار مهم است و به همین دلیل رئیس جمهور دستور رسیدگی ویژه به مشکلات مردم این خطه محروم کشور را صادر کرده و ما تمام تلاش خود را جهت توسعه این استان به کار گرفته‌ایم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    0 0
    یکی از راه‌های رفع این مشکل احداث یک حلقه چاه عمیق در این استان است و اعتباری 250 میلیارد ریالی .... 250 میلیارد برای یک حلقه چاه عمیق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آب معدنب ببر داداش ، مقرون به صرفه است .!!!11

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس