کد خبر 739582
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
قطر

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه مدعی است که انزوای قطر سال ها ادامه خواهدداشت، اما وزیر خارجه عمان عقیده دارد که بحران به وجود آمده در منطقه خلیج فارس به زودی حل و فصل خواهدشد.

به گزارش مشرق، انور قرقاش مشاور دولت امارات در امور خارجه امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران مدعی شد: ما خواهان تشدید تنش (با قطر) نیستیم، ما نمی خواهیم که قطر به انزوا برود، بلکه از این کشور می خواهیم که از حمایت گروههای جهادی و اسلامگرایان افراطی دست بردارد.

این در حالی است که یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در گفت و گوی کوتاهی با روزنامه عمانی "أثیر" از حل بحران میان قطر و شش کشور عربی به زودی خبرداد و از ارائه جزئیات دیگر خودداری کرد. عمان و کویت موضعی مخالف با عربستان، امارات و بحرین در قطع روابط دیپلماتیک با قطر اتخاذ کرده اند.

به نوشته این روزنامه، مسقط از تلاش های امیر کویت برای حل بحران کنونی قدردانی کرده است.

هفت کشور عربی شامل عربستان، مصر، امارات، بحرین ، یمن، موریتانی و جزایر کومور از روز پنجم ژوئن، ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده اند.
جیبوتی و اردن نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را با قطر کاهش دادند. اما کشورهای کویت و سلطان نشین عمان، روابط خود را با قطر قطع نکردند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس