کد خبر 739441
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
2491329.jfif

هندوستان سرزمین فرهنگ‌های عجیب و متفاوت است، اما این‌بار نگاهی داریم به غذاهای آن‌ها، غذاهایی که ممکن است حتی سلامتی انسان را به خطر بیندازد.

به گزارش مشرق، این روزها خبری منتشر شده که می‌گوید مردم سیرجان در همین ایران خودمان جیرجیرک می‌خورند، این موضوع بازخوردهای متفاوتی داشت و حتی با اینکه جیرجیرک را به آجیل خوشمزه‌ای تشبیه کرده بودند، اما همچنان برای‌مان عجیب است که چنین چیزی را بخوریم. اما در این میان یادمان افتاد در همین آسیا کشورهایی هستند که تقریبا همه حیوانات را به شکل‌های مختلف طبخ  می کنند و می‌خورند.

«هندوستان» یکی از آن کشورهاست، می‌گویند کسانی‌که به هند سفر می‌کنند، اگر مراقب خوراکی‌هایی که می‌توانند بخورند نباشند، ممکن است به بیماری‌هایی دچار شوند که حتی زندگی‌شان را به خطر بیندازد. کیفیت غذا در هند مخصوصا آن‌هایی که در کنار خیابان تهیه می‌شوند، اصلا زیر نشر وزارت بهداشت نیستند و اگر کسی دستگاه گوارشی قوی نداشته باشد، نمی‌تواند مطمئن باشد که از هند سالم برمی‌گردد.

غذای این منطقه شامل پخته شده بخش‌های مختلف اندام حیوانات می‌شود، بخش‌هایی که در دیگر آشپزخانه‌ها دور ریخته می‌شوند، اما شما اینجا آن‌ها را پخته شده، سرخ‌شده و حتی خام می‌بینید!

در لیست زیر علاوه بر غذاهای عجیب، خوراکی‌هایی را هم می‌بینید که خوردن‌شان برای بدن ضرر دارد. با در نظر گرفتن اینکه هند کشوری با فرهنگ‌های گوناگون است، پس مطمئن باشید برخی از این غذاها را فقط در این کشور می‌توانید پیدا کنید.

کاچوری

کاچوری یکی از غذاهای خیلی معروف در سراسر هند است و تقریبا در تمام مدت روز روی گاری‌های کنار خیابان می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. کاچوری از گندم سرخ شده که به شکل توپ است، ساخته شده و با چاشنی‌های مختلفی خورده می‌شود. ترشی‌های مختلف، لوبیا و دانه‌های مونگ. البته در بخش جنوبی با ترشی نارگیل آن را می‌خورند. اما نکته‌ای که درباره این خوراکی وجود دارد سنگین بودن بیش از اندازه آن است که اگر برای صبحانه خورده شود، احتمالا بقیه روز را از دست می‌دهید تا معده‌تان بتواند آن را هضم کند.

مِرو وادا

این خوراکی از عدس تشکیل شده، عدس‌های سرخ‌شده روی گاری‌های کنار خیابان، هضم آن خیلی راحت است و البته برای صبحانه غذای خیلی خوبی محسوب می‌شود، با این‌حال وقتی از گاری بغل خیابان آن را می‌خرید، نمی‌دانید در چه روغنی سرخ شده است!

پانی پوری

پانی پوری شامل توپ‌های توخالی از گندم است که در روغن سرخ می‌شود و سپس در آب‌های طعم‌داری که ممکن است ترش یا شور باشد غلتانده می‌شوند. این غذا علاوه بر کالری و روغنی که در آن سرخ می‌شود و قابل اعتماد نیست، نگرانی دیگری هم دارد! اینکه کسانی که این توپ‌ها را حاضر می‌کنند به نظر نمی‌رسد خیلی دست‌های‌شان را بشورند!

شفیره کرم ابریشم

یکی از بشقاب‌های خوشمزه و مورد علاقه در هند شفیره کرم ابریشم است که بعد از خارج شدن کرم ابریشم آن را خوراک می‌کنند و به گفته آن‌هایی که چشیده‌اند، این غذای خیلی خوشمزه‌ای است، اما در این مطلب قرار نیست درباره غذاهای خوشمزه هنری صحبت کنیم! بحث ما درباره میزان مفید بودن آن‌هاست و مشخصا شفیره کرم ابریشم غذای بسیار سنگینی است که سیستم گوارشی بسیار قوی لازم است تا بتواند آن را هضم کند.

سیب زمینی فاسد

با آنکه ممکن است بسیاری از آن‌هایی که گیاهخوار هستند، غذاهای غیرگیاهی را سالم ندانند، اما در این لیست با یک خوراکی گیاهی روبرو هستیم که برای بدن ضرر زیادی دارد. در قسمت شمال شرقی هند سیب‌زمینی‌ها را نگه می‌دارند تا فاسد شود و سپس از آن برای پخت در غذا استفاده می‌کنند، آن‌ها معتقدند سیب‌زمینی فاسد طعم بهتری دارد!

خون بُز

احتمالا بعد از خواندن عنوان بالا نگران شده‌اید! اما منظور این نیست که یک ظرف پر از خون بز را جلوی شما بگذارند! این ظرف حاوی معده، کبد و روده‌ای می‌شود که با استفاده از خون حاضر شده است. با اینکه هنوز اطلاعاتی از اینکه خون بُز به تنهایی برای سلامتی ضرر دارد، اطلاعاتی نیست، اما به نظر شما نباید در خوردن آن احتیاط کرد؟

سمبوسه

احتمالا شما هم موافق هستید که سمبوسه میان وعده بسیار هیجان انگیزی است! نان‌های مثلثی شکل که با تنقلات مختلفی پر شده و در روغن زیاد سرخ می‌شود. اما این حجم از روغن برای کسانی‌که فشار خون و دیابت دارند زنگ خطر بزرگی است، با این‌حال کسی منکر خوشمزگی این سمبوسه‌ها نمی‌شود. با این‌حال بهتر است در خوردن آن‌ها مخصوصا در گاری‌های کنار خیابانی در هند کمی بیشتر محتاط باشید.

جالِبی

جالبی همان شیرینی‌هایی هستند که به نام زولبیا در ایران می‌شناسیم. از آرد و شکر درست شده‌اند و در روغن زیاد سرخ می‌شوند، آن‌ها طعم خوبی دارند و کسی نمی‌تواند بعد از اولی سراغ دومی نرود و این ماجرا همچنان ادامه دارد. اما این خوراکی‌های شیرین دوست‌داشتنی و خوشمزه با توجه به حجم روغن و شکری که دارند، چندان غذاهای سالمی به نظر نمی‌رسند.

شاخه‌های بامبو

از بامبو در هند استفاده‌های زیادی می‌شود، از ساخت ظرف‌های مختلف تا تهیه غذایی خاص که با استفاده از برگ بامبو ماهی درست می‌کنند. با اینکه بامبو فواید سلامتی زیادی دارد، اما به دلیل وجود ماده شیمیایی که سیانید نام دارد، می‌تواند برای انسان ضرر داشته باشد. البته همین شاخه‌ها و بشقاب‌هایی بامبویی اگر برای مدت ۲ دقیقه در آب جوشانده شوند، دیگر هیچ خطری ندارند، اما از کجا می‌توان مطمئن شد که گاری‌های خیابان هم این کار را انجام می‌دهند؟

مورچه قرمز

یکی از غذاهای خیلی خیلی تند هندی است، از آن غذاهایی که هرکسی نمی‌تواند میزان تندی آن را تحمل کند. این غذا علاوه بر سبزیجات و ادویههای معمول غذاهای هندی شامل مورچه‌های قرمز و تخم‌های‌شان می‌شود. درباره سطح تندی این غذا می‌گویند در هنگام خوردن آن مانند این است که مورچه قرمز زبان شما را گاز می‌گیرد! مشخص است که این مقدار از تندی برای کسی مفید نیست.

سوپ حلزون

احتمالا وقتی در حال خوردن سوپ هستید، انتظار دارید قطعات گوشت مرغ را در آن ببینید یا حتی اگر گیاهخوار باشید، با سبزیجات مختلف سوپ خود را طعم دار می‌کنید؛ اما اگر در ناگالند هند باشید، نباید برای‌تان عجیب باشد که بشقابی از سوپ حلزون جلوی‌تان بگذارند! البته بهتر است هیجان‌زده نشوید و اول از واکنشی که بدن‌تان ممکن است بعد از خوردن این حجم از حلزون نشان دهد، مطمئن شوید.

گوشت سگ

قطعا تصور خوردن گوشت سگ برای شما هم عجیب است. با این‌حال در برخی از کشورهای دنیا گوشت سگ خوراک معروفی است، اما چرا در هند باید در خوردن این خوراک دقت کرد به این دلیل است که بسیاری از سگ‌های ولگرد که از خیابان جمع می‌شوند را برای این‌کار استفاده می‌کنند و واکسیناسیون کردن آن‌ها هم موضوع رایجی نیست، به همین دلیل علاوه بر بیماری هاری که از طریق گوشت منتقل می‌شود، انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها هم ممکن است از طریق گوشت سگ آلوده به انسان منتقل شود، بیماری‌هایی چون هپاتیت، سیاه‌زخم و تب مالت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • زیبا اجمدپور US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    3 0
    خیلی جالب بود
  • معجونی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    6 5
    همچین میگه تو هند اینا رو نخورید انگار ما میتونیم بریم . داداش ما تا شابدولظیم به زور میریم با این اوضاع اقتصادی ...
  • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    7 0
    حالا همش یه چیزی اما سگ زبون بسته خوردن داره بدبخت توی نگاهش میگه گیر کیا افتادیم!
  • مانترا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    0 0
    تا حالا تصور میکردم سگ خواری در چین وکره وویتنام وتایلند رواج داره نمیدانستم در هند هم میخورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس