کد خبر 739333
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
پور علی گنجی

مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت: به شخصه علاقه دارم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم ملی برزیل همگروه شویم تا در جام جهانی مقابل نیمار بازی کنم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران به همراه جوانان شایسته‌ای از جمله مرتضی پورعلی‌گنجی موفق شد دومین صعود به جام جهانی را تجربه کرده و افتخار دیگر را برای فوتبال ایران در کارنامه به ثبت برساند.

این موفقیت در حالی بدست آمد که تیم ملی در فاز دفاعی بسیار موفق عمل کرده و در مقدماتی جام جهانی خط دفاعی‌اش، بهترین خط دفاعی جهان بشمار می‌رود.

بر همین اساس با پورعلی‌گنجی یکی از ارکان این خط دفاعی موفق و رسوخ‌ناپذیر درمورد مسائل مختلف مربوط به تیم ملی و آ‌ینده فوتبالی‌اش به گفت‌وگو نشستیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

ابتدا درمورد دیدار با ازبکستان صحبت کن؟

بازی سختی بود چرا که تنها شانس ازبک‌ها پیروزی در این دیدار بود، اما الان دیگر باید دو بازی بعدی خود را ببرند. در این دیدار با جنگندگی که کی‌روش به تیم ملی تزریق کرده بود توانستیم موفق باشیم و زمانی که سوت پایان زده شد به واقع باور نمی‌کردم به جام جهانی رفته‌ایم. در تمام بازی‌ها سعی می‌کنیم با تمرکز کامل به میدان برویم و اگر در همان ابتدای کار هم در دو بازی به تساوی رسیدیم به خاطر بدشانسی بود. کی‌روش تیم خوبی درست کرده تا جایی که خیلی‌ها می‌گویند این بهترین تیم ملی تاریخ ایران است و الان دو هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده صعودمان قطعی شده هر چند که از همان ابتدایی که قرعه‌کشی انجام شد، خوشبین بودم که می‌توانیم از این گروه به جام جهانی بریم.

درمورد حضور خودت در ترکیب ثابت تیم ملی در دیدارهای این تیم صحبت کن، تیم ملی در حالی به جام جهانی رسید که حتی یک گل هم دریافت نکرد. 

خدا را شکر از ارکان مفید تیم ملی بودم به نحوی که در بخش کوچکی از موفقیت‌ها سهیم بودم. در دیدارهایی که برگزار کردیم، هیچ گلی نخوردیم هرچند که تمام تیم تلاش کردند تا این اتفاق افتاد. امیدوارم با زحماتی که می‌کشیم و ادامه این روند در جام جهانی نیز بتوانم تیم ملی را همراهی کنم.

بعد از همه این سال‌ها درمورد عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی نظرت چیست؟

کی‌روش تیمی ساخته که در این سال‌ها همواره تیم اول آسیا بوده است. پوست‌اندازی در ترکیب و حضور جوانان در تیم ملی نشان می‌دهد که او چه کاری برای این تیم انجام داده است. در حال حاضر نیز با شرایط خوبی تیم ملی را به جام جهانی برده و مطمئنم با این وضعیت می‌توانیم در آینده لژیونرهای زیادی در سطح اروپا داشته باشیم. کی‌روش چند سال پیش با شرایط سختی تیم را به جام جهانی برد اما به او اعتماد کرده و این مربی را نگه داشتند. حالا امروز می‌بینیم که کی‌روش به خوبی از لیگ و بازیکنانمان شناخت پیدا کرده و توانسته جوانان خوبی را به تیم ملی بیاورد و الان ثمره‌اش را می‌بینیم که چه کاری برای تیم ملی انجام داده و این نشان می‌دهد که کی‌روش چه قدرتی دارد و امیدوارم همراه با او به بهترین‌ها برسیم.

با گلزنی دوستان صمیمی‌ات یعنی طارمی و آزمون به جام جهانی رسیدی؟

برای سردار و مهدی خوشحالم چون آنها خیلی برای من عزیز هستند و از دوستان صمیمی من به شمار می‌آیند و خدا را شکر با گل‌های آنها به جام جهانی رفتیم، هرچند که مهم موفقیت تیم ملی بود اما این موضوع که با گل دو دوست خوبم توانستیم به جام جهانی برویم برایم بسیار لذت‌بخش بود.

اگر در دو بازی بعدی هم گل نخوریم و حتی به پیروزی برسیم یک رکورد بی‌نظیر برای تیم ملی ایران در تاریخ ثبت خواهد شد.

اتفاقاً به نظر من در این دو بازی هم کی‌روش کوتاه نمی‌آید چون در حال رکورد شکنی هستیم. او همه جوانب را در نظر می‌گیرد و حتی از یک پاس اشتباه هم نمی‌گذرد. ما همه سعی‌مان را می‌کنیم و توان خود را می‌گذاریم و این دیگر بستگی به تلاش ما دارد که چه نتیجه‌ای بگیریم.

دوست داری در جام جهانی 2018 با چه تیم‌هایی همگروه شویم؟

این موضوع مهم نیست، مهم این است که ما یک تیم باشیم. امیدوارم مقابل تیم‌های قدرتمند شانس بازی داشته باشیم و خودمان را محک بزنیم چون در این صورت اگر حریف‌مان را ببریم اسم ایران خیلی بزرگ خواهد شد. البته در جام جهانی همه بازی‌ها سخت است و هیچ تیمی بدون هدف نمی‌آید و امیدوارم بتوانیم برای اولین‌بار به مرحله حذفی صعود کنیم.

نگفتی دوست داری در روسیه با چه تیمی همگروه شویم؟

به شخصه علاقه دارم با تیم ملی برزیل همگروه شویم تا در جام جهانی مقابل نیمار بازی کنم.

بعد از صعود به جام جهانی اعضای تیم ملی با حسن روحانی دیدار صمیمانه‌ای داشتند. در این خصوص صحبت کن؟

خوشحال شدم رئیس‌جمهور را از نزدیک دیدم و امیدوارم آقای روحانی بتواند روزها و سال‌ های خوبی را برای مردم ایران بسازد. چون او نشان داده که می‌تواند چنین شرایطی را برای مردم رقم بزند. صحبت خاصی بین ما رد و بدل نشد اما از این ملاقات احساس خوبی داشتم.

بعد از صعود به جام جهانی با ژاوی تماس داشته‌‌ای؟

اتفاقا بعد از این دیدار در گروه بچه‌های السد ژاوی و همه هم تیمی‌هایم به من تبریک گفتند و حتی ژاوی برایم در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد.

از آینده فوتبالی‌‌ات برایمان بگو؟‌

با السد تا 6 ماه دیگر قرارداد دارم اما می‌توانم با پرداخت 500 هزار دلار از این تیم جدا شوم. با مدیر برنامه‌هایم صحبت می‌کنم که اگر صلاح باشد به اروپا و به تیمی بروم که بتوانم بازی کنم. البته می‌توانم در السد هم بمانم اما قبل از جام جهانی باید بهترین تصمیم را بگیرم و باید در جایی باشم که بتوانم بازی کنم.

گویا الکساندر نوری مربی وردربرمن هم نظر مثبتی روی بازی‌ات دارد؟

در این خصوص خبری ندارم و اگر بحث ما جدی شود حتما خودم اطلاع‌رسانی خواهم کرد. البته مدیر برنامه‌هایم در حال رایزنی و دریافت پیشنهادات است.

بعد از قهرمانی رئال مادرید هم به نظر می‌رسید برای ژاوی خیلی کری خوانده باشی؟

اتفاقاً من و بازیکنان رئالیِ السد برای او در گروهمان کری خواندیم و اذیتش کردیم، هرچند ژاوی هم نسبت به این موضوع که رونالدو شب خوبی داشت و از سوی دیگر یوونتوس شب خوبی نداشت برای مان صحبت‌هایی را انجام داد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس