کد خبر 739258
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
پرچم ناتو

نظامیان آمریکایی و بریتانیایی نخستین مانور بزرگ و تمام عیار دفاعی را در مرزهای بین لهستان و لیتوانی آغاز کرده‌اند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که تنش در روابط روسیه و غرب به شدت افزایش یافته و مسکو بارها مخالفت خود را با اقدامات ناتو در کشورهای بالتیک و شرق اروپا اعلام کرده است، نظامیان آمریکایی و بریتانیایی نخستین مانور مشترک تمام عیار و دفاعی را در مرزهای لهستان و لیتوانی انجام داده اند.

این مانور در منطقه‌ای انجام شده که موسوم به "شکاف سوالکی" است. اگر روسیه ین منطقه را تصرف کند، عملا ارتباط استونی، لتونی و لیتوانی قطع می شود.

طی دو روز گذشته بالگردهای آمریکایی و هواپیماهای بریتانیایی در این مانور شرکت کرده اند و نظامیانی از لهستان، لیتوانی و کرواسی نیز به سربازان آمریکایی و بریتانیایی پیوسته اند.

روسیه هر گونه طرح و برنامه برای اشغال کشورهای بالتیک را رد کرده و بر این باور است که ناتو عملا با اقدامات خود امنیت در شرق اروپا را تهدید می کند.

ولی ژنرال بن هاجز فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا در این باره تاکید کرد: این مانورها اهمیت دارد تا ناتو آمادگی خود را به متحدانش نشان دهد.

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ میلادی موجب تغییر محاسبات ناتو شده است. کشورهای ناتو اکنون روسیه را یک دشمن می دانند. هم اکنون بیش از ۴۵۰۰ نظامی ناتو در استونی، لتونی و لیتوانی و لهستان مستقر شده اند.

مقام های ناتو بر این باورند که روسیه مانورهای گسترده ای را در روسیه و بلاروس طی ماه سپتامبر انجام خواهد داد، احتمالا با حضور ۱۰۰ هزار سرباز.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس