کد خبر 739034
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها خواستار ساختن پل به جای آرمان های تحریفی در قبال پناهجویان شد و گفت: از پناهجویان بدون ترس استقبال کنیم تا بر آرمان های تحریف شده غلبه کنیم.

به گزارش مشرق، پاپ امروز (یکشنبه) در موعظه هفتگی خود در واتیکان با اشاره به روز جهانی پناهجویان که پس فردا (سه شنبه) به ابتکار سازمان ملل برگزار خواهد شد، تاکید کرد: دیدار شخصی با پناهجویان، ترس ها و آرمان های تحریف شده را برطرف می سازد و تبدیل به یک عامل رشد در انسانیت شده که توان ایجاد فضا برای احساسات گشایش و ساختن پل ها می شود.
وی افزود: باید توجه واقعی را به زنان، مردان و کودکانی کرد که از جنگ ها، خشونت ها و ظلم ها فرار می کنند. در دعاها باید یاد آنهایی که جان خود را در سفرهای طاقت فرسای دریایی و زمینی از دست می دهند، بود. داستان رنج و امید آنها می تواند تبدیل به فرصت دیداری برادرانه برای شناخت واقعی دوجانبه شود.

پاپ گفت: باید جوامع گرم و باز برای نیاز همه بویژه افراد آسیب پذیرتر، فقیرتر و نیازمند ساخت.سه شنبه 20 ژوئن (30 خرداد) روز جهانی پناهنده نامگذاری شده است و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز تلاش دارد تا به جهانیان یادآوری کند که میلیون‌ ها پناهنده که بخاطر جنگ ها، خشونت ها و ظلم ها مجبور به ترک خانه خود شده ‌اند، با چه مشکلاتی مواجه هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس