شهید مهدی خوش سیرت

یک‌صد و چهلمین شماره ماهنامه «شاهد یاران»، ویژه‌نامه سردار شهید مهدی خوش‌سیرت منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» ویژه‌نامه شهید مهدی خوش‌سیرت مشهور به «سردار ماووت» شامل آثار و گفتاری از سردار عبدالله‌پور، سردار میرشکار، شهید سردار همدانی، سردار کمیل مطیع‌دوست، سردار حق‌بین، سید محمدرضا باقرزاده، جانباز تقی رجبی، سید تیمور کیایی، دوست‌جلالی همسر شهید خوش‌سیرت، هادی خوش‌سیرت، سرهنگ معمری، سرهنگ محمودی، گلباغی، سرهنگ غلام‌رضا قربانی، سرهنگ علی‌اکبر خوان‌یغما و سرهنگ عباس بایرامی درباره این شهید گران‌قدر است.

شهید مهدی خوش‌سیرت در 19 شهریور سال 1339 در روستای چورکوچان شهرستان آستانه اشرفیه دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در شهرستان آستانه اشرفیه پشت سر نهاد و در سال 1358 موفق به اخذ دیپلم شد و پس‌ازآن لباس مقدس سربازی را به تن کرد و وارد جبهه‌های جنگ شد. هنوز دوره سربازی را به اتمام نرسانده بود که نامش را در بسیج نوشت. سردار شهید مهدی خوش‌سیرت فرمانده تیپ و معاون لشگر 16 قدس گیلان بود که در 16 عملیات دوران دفاع مقدس حضور محوری داشت و پس از 13 بار جانبازی در ارتفاعات ماووت به شهادت رسید.

در بخشی از مقدمه این شماره می‌خوانیم: «هم‌زمان با آغاز حمله ارتش بعث در سال ۵۹، نیروهای داوطلب سپاهی و مردمی گیلان خود را ابتدا به کرمانشاه و بعد به سرپل ذهاب رساندند. دشمن که از مرز خسروی شهر قصر شیرین را به تصرف خود درآورده بود نوای طبل جنگ و مظلومیت مردم ستمدیده و آواره قصر شیرین، نیروهای گیلانی را به سرپل ذهاب کشاند تا در کنار مردم مانع سقوط این شهر مهم و اثرگذار باشند. نقش همین نیروها در کنار سایر رزمندگان در خرمشهر نیز قابل ستایش است.»

در بخش «برگی از خاطرات» این شماره با عنوان «تواضع» که خاطره‌ای از کتاب «فاتح ماووت» است، می‌خوانیم: «به بچه‌های رزمنده بسیار احترام می‌گذاشت و در مقابلشان خیلی باادب حرف می‌زد و سعی می‌کرد با نزدیک شدن به بچه‌ها و شنیدن درد دل‌هایشان، مشکلاتشان را حل کند. من نیروی ساده گردان پس از مجروح شدن در بیمارستان بستری شدم. در ناباوری تمام دیدم آقا مهدی به‌ اتفاق کمیل مطیع‌دوست با دست‌های باندپیچی‌شده که نشان از زخمی شدنش در عملیات شب پیش داشت برای عیادت من آمدند. هیچ‌گاه این تواضع و فروتنی‌اش را از خاطر نمی‌برم!»

«شاهد یاران» به صاحب‌امتیازی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرمسئولی و سردبیری محبوب شهبازی منتشر می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس