عباس عبدی

عباس عبدی از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در اعترافی پساانتخاباتی گفته است: در ٤ سال اول روحانی تحول جدی در نظام اداری به وجود نیامد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روحانی به شخصیتی رئیس‌جمهور ساز تبدیل شود

داریوش قنبری، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی به تازگی طی یادداشتی در نشریه آرمان امروز با عنوان «کابینه اصلاح‌طلبانه» ضمن تعیین تلویحی شرط و شروط‌هایی برای چینش کابینه جدید رئیس‌جمهور روحانی نوشته است:

«آقای روحانی باید با توجه به وعده‌های اعلامی کابینه مطلوب خود را به مجلس معرفی‌ کند تا بتواند طی چهارسال آینده با دست پر در برابر مردم بنشیند و به شخصیتی رئیس‌جمهو ساز تبدیل شود!»[۱]

*من‌باب مطایبه باید گفت آقای روحانی رئیس‌جمهور ساز می‌شود، البته اگر اصلاح‌طلبان بگذارند...

اینکه منظور دقیق قنبری از اشاره به رئیس‌جمهورسازی آقای روحانی چه بوده مشخص نیست اما کارنامه دولت نخست آقای روحانی و خاصّه بی‌دستاوردی برجامِ روحانی مقولاتی بودند که حتی اصلاح‌طلبان را نیز به آن وا داشتند که اعلام کنند روحانی کاندیدای رسمی آنها نیست.

از طرفی همه می‌دانند که اصلاح‌طلبان از هم‌اکنون آستین‌های خود را برای انتخابات سال ۱۴۰۰ و معرفی کاندیدا برای دولت سیزدهم بالا زده‌اند و بعید است که در انگاره‌های خود راجع به انتخابات آتی، جایی برای گفتمان رئیس‌جمهور روحانی هم قائل باشند چه اینکه از روز اول اعلام کرده بودند که دولت آقای روحانی را یک رحم اجاره‌ای بیشتر نمی‌دانند.

امر واضح آنست که «رئیس‌جمهورسازی» برای هیچ رئیس‌جمهوری مقدور و میسور نیست مگر آنکه آن رئیس‌جمهور صاحب کارنامه‌ای موفق و مشحون از موارد خدمتگذاری ملموس و آشکار همراه با رعایت اخلاق باشد.

با تمام این تفاسیر اما بهتر بود آقای قنبری صبر می‌کرد تا تکلیف برجام رئیس‌جمهور روحانی و مانایی یا میرایی‌اش مشخص می‌شد؛ آنگاه درباره رئیس‌جمهور سازی رئیس‌جمهور تئوری‌پردازی می‌کرد!

***

شاگرد مکتب امیرالمؤمنین(ع) مرگ بر آمریکا نمی‌گوید!

محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب طی اظهاراتی که خبرگزاری ایسنا آنها را منتشر کرده گفته است:

«ما ۱۴۰۰ سال پیش رهبری داشتیم که اجازه فحاشی به مخالفان خود را نمی‌داد و در حق آنها دعا می‌کرد. اگر ما امروز مدام فحش داده و مرگ بر این و آن بگوییم شاگرد خوبی برای مکتب امام علی (ع) نخواهیم بود».

او همچنین اظهار کرده است: مهمترین مأموریت حضرت ولیعصر (عج) نه برقراری نماز و روزه بلکه اقامه عدل است![۲]

*آقای رهامی حکماً در جریان تفاوت معنای «فحش»، «ناسزا»، «مطالبه» و «آرمانخواهی» نیست...

چه اینکه فحش عبارتی است که نسبت فحشا می‌دهد، ناسزا عبارتی است ناشایست که به یک فرد شایسته اطلاق می‌شود و معانی مطالبه و آرمانخواهی نیز محرز است.

اگرچه این نگاه که حکما منظور رهامی شعارهای مهمی مثل «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر اسرائیل» بوده است یک نگاه مضیّق و بدبینانه به نظر می‌رسد اما با توجه به سابقه جریان خاص در جهت تقلا برای لکه دار کردن شعار مهم «مرگ بر آمریکا»، طرح شعار فتنه‌آمیز «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در سال ۸۸ و تندروی نامیدن هرگونه حرکت انقلابی، می‌توان حکم به درستی این انگاره داد.

این در حالی است که از باب مثال، شعار مرگ بر آمریکا در واقع ترجمان قرآنی عبارت «جاء ‌الحق و زهق الباطل» است و منظور آن هم مطالبه نیستی و تمام شدگی برای کاخ سفید و طرح آرمان مبارزه با سیاست‌های ظالمانه و سلطه‌جویانه هیئت حاکمه آمریکاست.

در این شعار که مخاطب آن صرفاً کاخ سفید است، نه فحش و نه هیچ ناسزایی خطاب به هیئت حاکمه آمریکا مطرح نمی‌شود بلکه صدای مظلومیت مردم ایران فریاد می‌شود که خواستار نابودی این سیاست‌ها و عوامل اجرا شدن آنها هستند.

در ماجرای اسرائیل و آل سعود هم به شرح ایضاً مسئله آشکار است و نیازی به توضیح بیشتر وجود ندارد.

صحبت‌های رهامی راجع به مأموریت حضرت صاحب‌الامر(عج) و اینکه نماز و روزه جزو مأموریت‌های مهم ایشان نیست! هم ناشی از یک التقاط است که مقولات مرتبط با دین الهی و شرع مقدس را در طول یکدیگر می‌بیند نه در عرض هم.

بدیهیست که در نگاه طولی، بحث اهمّ و مهم مطرح می‌شود. این در حالی است که در حاکمیت شیعی، مقولات مختلف اجتماعی، دینی، سیاسی و غیره هریک در جای خود پر اهمیت‌ترین است و پرداختن به یکی، بهانه‌ای برای نپرداختن به دیگری یا کمرنگ کردن آن دیگری نیست.

چه اینکه بنا بر نقلی، حضرت امام خمینی(ره) در روزهای انقلاب حتی نسبت به تصحیح حمد و سوره مردم نیز اقدام کرده و فرموده بودند که ما برای همین کارها انقلاب کردیم.

و یا سخنی از مقام معظم رهبری وجود دارد که می‌فرمایند: نماز نشانه حکومت صالحان است.

به نظر می‌رسد التقاط اشاره شده بایستی بیش از این مورد هشدار نیروهای ارزشی و انقلابی جامعه قرار گیرد و از طرفی باب کنایه به نظام اسلامی به بهانه‌هایی مثل عدالت و اخلاق و... یک‌بار برای همیشه از سوی اصلاح‌طلبان بسته شود.

رهامی چند سال قبل طی اظهاراتی به رئیس‌جمهور روحانی نسبت «بی‌عرضه» داده بود و در یک مصاحبه هم ادعا کرده بود که مجلس اصولگرای نهم، اجازه اختلاس میلیاردها تومان از بیت‌المال را داده است.

او زمان دیگری هم در ایام پیشابرجام، در مصاحبه با خبرگزاری دولت ایرنا مدعی شد که تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده است.[۳]

***

عبدی: در ٤ سال اول روحانی تحول جدی در نظام اداری به وجود نیامد

«عباس عبدی» از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفته است:

«در نظام اداری ایران در ٤ سال دولت اول آقای روحانی تحول جدی‌ای به وجود نیامد. هر چند به طور قطع بهتر از زمان آقای احمدی نژاد بود و در آن تردیدی نیست. لیکن با این حد از بهتر شدن نمی‌توان مشکلات مملکت را حل کرد. باید در حوزه های مختلف در نگرش ها تغییرات اساسی ایجاد کرد. در زمینه شفافیت، پاسخگویی و مبارزه با فساد باید تحولات اساسی ایجاد کرد.»[۴]

*روند اعترافات پساانتخاباتی چهره‌های اصلاح‌طلب راجع به دولت اول رئیس‌جمهور روحانی و فرایند انتخابات و برنده شدن روحانی تمامی ندارد.

عباس عبدی پیش از این نیز طی اظهاراتی گفته بود که برخی از انتقاداتی که به آقای روحانی در زمان انتخابات می شد، انتقادات درستی بودند. البته دلیلی نداشت ما در آن زمان آن انتقادات را برجسته کنیم.[۵]

«علی صوفی» از اعضای شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز چند هفته قبل در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز تأکید کرد: ناکارآمدی دولت اول کاملا محسوس بود، در استان‌ها ناکارآمدی دولت قابل لمس بود، مردم به رغم تغییر مدیران اصلی در استان‌ها با این مورد مواجه بودند و عقبه رأی روحانی به شدت از این نظر آسیب دید.[۶]

جالب آنکه در این قضیه پای روش‌های ماکیاولیستی برای پیروزی آقای روحانی هم به میان آمده است...

محمدرضا تاجیک از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد گفته است:

«یادمان نرود که ماکیاولی در کتاب شهریار به او چه اندرزی کرد. وقتی به شاه و شهریار اندرز می دهد، می گوید :"اگر می خواهی مردم داخل کشور علیه تو شورش نکنند و پشتیبانت باشند، همواره آنها را از یک تهدید بزرگ بیرونی بهراسان. تهدید بزرگ بیرونی موجب انسجام جامعه می شود: موجب می شود علیه تو شورش نکنند و در فضا مشارکت ایجابی داشته باشند، نه سلبی." من نمی خواهم بگویم چنین حادثه ای دقیقا در جامعه ما(و در انتخابات) اتفاق افتاد. لیکن بالاخره ناخودآگاه چنین شرایطی وجود داشت.»[۷]

امر واضح آنست که انتخابات تمام شد و چهره‌های جریان سیاسی خاص نیز با عدم رعایت تقوای جمعی، از گفتن بسیاری از حقایقی همچون سخنان بالا به مردم سر باز زدند.

مسئله‌ای که یقینا دامن جریان سیاسی خاص را در درازمدت خواهد گرفت.

تحلیلگران معتقدند اعترافات پساانتخاباتی اصلاح‌طلبان درباره دولت اول آقای روحانی هم‌ازآنرو صورت می‌گیرد که چپ‌ها قصد دارند به مرور سفره خود را از روحانی جدا کرده و به منتقدان درجه اول او تبدیل شوند.

زیرا آنها قصد دارند در انتخابات بعدی نامزد رسمی اصلاح‌طلبان را به صحنه بیاورند و برای این کار در فاز اول به برائت از سستی‌ها و بدعملی‌های احتمالی رئیس‌جمهور روحانی در عرصه اجرائیات کشور نیاز دارند.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/188677

2_ http://www.isna.ir/news/96032715003

3_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13940604000192

4_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3577246

5_ http://www.mashreghnews.ir/news/730035

6_ http://www.mashreghnews.ir/news/731971

7_ http://www.farsnews.com/13960324001422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    شاگرد امیرالمومنین!!!!! فعلا فرمودند مبنای حکومت حضرت علی رای مردم بود!!!! در فرمایش ایشان خدا رسماً حذف شده اسلام سکولارتان را برای خودِ لیبرالتان نگه دارید... تا روز فروپاشی آمریکا مرگ بر آمریکا و اذنابش
    • روح الله IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      26 7
      تا ابد مرگ بر امریکای شغال و هر شغالزاده ای که قصد دارد این ارمانها رو از ما بگیره و ما رو زیر چکمه های امریکای تروریست ببره/// مرگ بر امریکای شغال و تروریست
    • روح الله IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      43 8
      امریکای حرامزاده مرگت باد
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      23 3
      روحانی می خواهد مثل رفسنجانی تبدیل به جریانی دائم در سیاست ایران بشه.چهارسال دیگه رو برای خودش خرج میکنه خواهیم دید.
  • نصیر IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    88 17
    مرگ بر امریکا نگید همانطور که در حج هم مراسم براعت از مشرکین رو نمی گویید! لائیک های اسلام نما چون از تحریم می ترسید همانطور که 4 ساله نمی گید اسراییل پرستان افراطی آن دنیا شما دیدنی هستید ...
  • سوسان IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    21 88
    فحش و ناسزا کار مومن نیست اگر به خدا و قیامت اعتقاد داریم لعن و نفرین و اشد عذاب برای دشمنان آرزو کنیم مثل انبیاء و اولیاء هیچ پیامبری زبان به ناسزا باز نکرد در روز عاشورا شمر بد دهن به امام ناسزا گفت اما امام جوابش را نداد در عوض حر با کنایه حرفش را به خودش برگرداند
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      87 10
      پس فحش و ناسزاهایی که روحانی به منتقدان مومن و دلسوز ی که از شهروندان و زیر چتر حقوق شهروندی دولتش هستند میدهد مجوزش در شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته است ؟
    • پاسخ سوسان1 IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      54 9
      شما اخلاق را با سوسول بازی اشتباه گرفته اید. دستور مرگ و لعن از خود قرآن است. حتی . قرآن پر است از استهزاء و معرفی چهره واقعی دشمنان اسلام مثلا این آیات قرآن: قتل الانسان ما اکفره - عبس 17 او لئک کالانعام بل هم اضل-- اعراف 179 مثله کمثل الکلب - اعراف 176 تب یدا ابی لهب-- مسد 1 مثل الذین حملوا التوریه ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا. -- جمعه 5 یا مروان حکم را که آوردند پیامبر خدا صریحا گفت الوزغ ابن الوزغ که تجسم واقعی چهره برزخی این فرد بود. و یا امام حسین علیه السلام که صریحا ابن مرجانه را حرامزاده پسر حرامزاده نامید: الا و ان الدعي بن الدعي قد ركز بين اثنتين بين السلة و الذلة و هيهات مناالذلة. در این جا است که بچه حزب اللهی را گیج می شوند. می پرسند مگر در اسلام بی ادبی مجاز است؟ مگر قرآن نگفته حتی به بتها سب نکنید :ولا تسبوا الذين يدعون من دون الله فيسبوا الله عدوا بغير علم ( سوره انعام آیه 108) و یا مگر امام علی علیه السلام نفرمود دوست ندارم که جز. سبب کنندگان باشید ؟اني اکره لکم ان تکونوا سبابين (خطبه 206 نهج البلاغه) پاسخ این به ظاهر تناقض در تغییرات معننی کلمات در زبان عربی به دلیل تاثیر فارسی زبانان بر آن زبان است. در عربی اصیل زمان نزول قرآن فحش و توهین و استهزاء و افک و سب معانی متفاوتی داشته اند اما فارسی زبانان به دلیل ساده شدن بیش از حد زبان فارسی همه این کلمات را دشنام معنا کردند و از آنجا که بیشتر فقهای مسلمان قرون اول تا چهارم هجری ایرانی و از موالی بودند کم کم خود عربها هم بین این کلمات فرق نگذاشتند اما : فحش: به معنای دادن نسبت فحشا و زناکاری به خود شخص یا مادر و یا بستگان دیگر او است. شخص فحش دهنده هم باید برای ادعای خود ۴ شاهد بیاورد والا باید حد شرعی بخورد. اما هرگاه مورد فحش علنی باشد مثل ماجرای مرجانه که روسپی معروفی بود و یا سمیه مادر زیاد که او هم روسپی بود و این مساله برای همه مردم آن زمان علنی شده ود هیچ اشکالی نداشت که برای مقال امام حسین علیه السلام علنا زیاد و پسرش را حرامزاده و پسر حرامزاده بنامد. چرا که این نسبت کاملا واقعی بود.
    • پاسخ سوسان 2 IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      36 7
      ادامه کامنت قبل استهزاء: مال جایی است که افرادی که کارهایی احمقانه را عمدا و آگاهانه به صورت علنی انجام دهند و مایه خنده باشند و مستحق تمسخر واقع گردد. خود خدا در قرآن صریحا منافقان را استهزاء می کند : الله یستهزء بهم ویمدهم فی طغیانهم یعمهون. (سوره بقره آیه 15). پس استهزاء هم اگر در جای صحیح خود به کار رود آن هم اشکالی ندارد. افک: به چیزی گفته می‌شود که از حالت اصلی و طبیعیش دگرگون شود. مانند آنکه در حالی که زنی هیچ گناهی نکرده به دروغ و بدون دلیل به او نسبت زنا کاری بدهند. این در اسلام بشدت مذموم و ممنوع است. سب: به معنای هو کردن و انگشت نماکردن است. دادن نسبتهای توخالی. اصلا اصطلاح انگشت سبابه که نام دیگر انگشت اشاره است به همین دلیل به کار رفته است. برخی مسلمانان به مجسمه ای که صرفا سنگ یا چوبی بیش نبود و کافریان خدابش می پنداشتند را هوکرده و یا نسبتهای بی معنی - که فقط برای انسان معنی دارد نظیر مادر فلان و نظایر آن- به این مجسمه ها می دادند. که این هم نسبتی ناروا و فاقد حقیقت بود و اسلام هم از آن منع کرد. پس می بینید آنچه اسلام بی تقوایی می داند گفتن نسبتهای ناروا است اما دادن نسبتهای حقیقی اشکالی ندارد. بلکه خدا خود در آن پیش قدم است. حالا می توان دید که کسانی که به بهانه ادب و تقوا متدینان را تبدیل به سیب زمینی می کنند یا افرادی مغرض هستند و یا سوسول. جالب و دردناک اینکه همانها که شعار ادب مرد به ز دولت او است دادند در عمل بیشترین هتاکی ها و دریده گویی ها و دادن نسبتهای دروغ به طرف مقابل خود را دارند و هیچ ابایی هم از آن ندارد. در اینجا است که انسان به یاد سخنان دردناک شهید آوینی می افتد که: فحش اگر بدهند آزادی بیان است، جواب اگر بدهی بی فرهنگی است! سوالی اگر بکنند آزاد اندیشند، سوال اگر بکنی تفتیش عقاید! تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند، جواب اگر بدهی دروغگویی! مسخره ات بکنند انتقاد است، جواب اگر بدهی بی جنبه ای! اگر تهدیدت کنند دفاع کرده اند، اگر از عقایدت دفاع کنی خشونت طلبی! حزب اللهی بودن” را با همه تراژدی هایش دوست دارم.
    • روح الله IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      21 6
      حرف مفت نزن غربزده ما بیداریم امثال تو عددی نیستید که با این حرفها فتنه ایجاد کنید
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    98 12
    مرگ بر امریکا. مرگ بر ساده لوحان یا خائنین داخلیا
  • amir IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    67 8
    من دلم خیلی برای این مولاهای به ظاهر دین دار میسوزه دارن یک ابدیت رو با دو روز دنیا معامله میکنن
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    64 10
    قران می فرماید قاتلهم الله یعنی خدا انهارا بکشدکه همان مرگ بر امریکا وامثال ان است.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      18 2
      احسنت
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    62 9
    آقای رهامی، حضرت امام از نظر شما شاگر مکتب مولای متقیان بودند؟! مرگ بر آمریکا و هر کس چشم ندارد بشوند.
  • مهدی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    80 10
    تا کی قراره سرتان را مثل کبک زیر برف کنید و خودتان رو به نفهمی بزنید...مرگ بر آمریکا روزی هزار بار و مرگ بر کسانی که در پی حذف این شعارند ننگ برشما
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    44 9
    دموکراسی ؟ دروغی است بزرگ. بروید شوراهای شهرها را ببینید
  • احمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    54 9
    این آقااسمش فقط روحانی است
  • علی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    55 10
    مرگ بر آمریکا مرگ بر مزدوران داخلی که سرتعظیم در برابر کدخدا دارند احمق ها
  • امير IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    60 9
    امام خميني (ره) : «آرزو داریم شعار مرگ بر آمریکا از کعبه و کلیساهای جهان سرداده شود»
  • ناشناس IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    27 9
    دموکراسی دروغی است بزرگ. بروید شوراهای شهرها را ببینید
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    42 10
    ما به قول امام با ذکر مرگ بر آمریکا برای آمریکا دعا می کنیم. پس بلند و رسا می گوییم: مرگ بر آمریکا
  • امير IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    44 6
    بهتر نيست ما هم به جاي شعار مرگ بر آمريكا هواپيماي مسافر بري آنها را با موشك بزنيم و به پرتاب كننده موشك جايزه بدهيم .شايد از نظر اين مزدوران اينطوري متمدن تر باشيم؟!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    53 9
    با پديدهايي روبرو هستيم كه وقايع تاريخي واسلامي وحتي قران را به نفع خود تعبير ميكنن ،حالا خانه نشيني امام علي وصلح امام حسن را بيشتر درك ميكنم
  • امير IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    29 5
    امام خميني (ره) :عصرى که دشمنان اسلام و مسلمین با ملتهاى مستضعف، آن مي‏کنند که چنگیز نکرد و اکثر حکومتهاى مسلمانان، در جنایاتى که بر ملتهاى خود ميرود، از جانیان طرفدارى ميکنند، عصرى که فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا، برخلاف اسلام تلقى مى‏شود!(صحیفه امام، ج 17، صص 50 - 51)
  • محمد1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    26 6
    این جناب رهامی زیارت عاشورا و وصیت نامه سیاسی-الهی حضرت امام ره را حداقل یکبار با دقت بخوانند تا مفهوم مرگ بر آمریکار را بفهمد امام خمینی ره در وصیت نامه سیاسی-الهی خود می فرمایند:و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه علیم السلام به طور کوبند فجایع و ستمگریها ستمگران هر عصر و مصری یادآوری شود و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست آمریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود این خائنین به حرم بزرگ الهی لعنه الله و ملائکته و رسله علیم است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. این یعنی همیشه و همه جا مرگ بر آمریکا. در ضمن دادگاه ویژه روحانیت یک سری به این آقایان بزند
  • وحید IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    24 4
    آقای رهامی 1- شاگرد امیرالمومنین فحش نمی دهد این را به روحانی بگوئید به خاطر 54 مورد توهین به منتقدان 2- امیرالمومنین با شمشیر سراغ دشمنان رفت شما هم غیرتی بکنید 3- در صفین عمروعاص برای نجات جانش از دست امیرالمومنین لباسهایش را درآورد شما هم اگر شاگرد این مکتبید این کار را با دشمن بکنید نه اینکه دشمن به بهانه حقوق بشر و حق همجنس بازان لباس شما را ...
  • سهیل IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    24 3
    رهامی کیه؟ این فرد با مرگ بر آمریکاهای ملت مومن به راحتی داره زندگی می کنه. مرگ برآمریکا یعنی جلو صدام ایستادن، یعنی هفده هزار شهید مردم کوچه و بازار در دهه شصت به دست منافقین، یعنی دفاع از حرم آل پیامبر(ص)، یعنی شب و روز مراقب بودن نیروهای مسلح، تا امثال این آقا نماز و دعایشان را با خیال راحت به جا آورند. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سیاستهای دولت استکباری آمریکا. نه مرگ بر مردم آمریکا. مر گ بر آمریکا یعنی استقامت ایرانیان در برابر ظلم. بدجوری وادادی حاج آقا.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    31 5
    شما شاگرد شیطانی فکر میکنی شاگرد امیرالمومنینی . متاسفانه منافقین فقط یک ورق از نهج البلاغه رو علم میکنن. مرگ بر آمریکا تا کور شود هرآنکه نتواند دید. شماها خوارجید.
  • ناشناس ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    21 5
    سلام از فروع دین ما تبری جستن از دشمنان است آقای دانشمند بی سواد همین رو هم نمیدونی ؟
  • ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    28 5
    شهیدبهشتی:هرچه فریاد دارید برسرامریکا بکشید
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    27 5
    امام در پاسخ به هاشمی چه می گوید؟ آرزو داریم شعار مرگ بر آمریکا از کعبه و کلیساهای جهان سرداده شود
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    22 6
    اگر مردم آتش به اختیار شوندقطعا خودشان فکری به حال فرهنگ و اخلاق فرزندان و جوانان خود خواهند کرد اما الان همه منتظر دستگاهها هستند. طرف دخترشو فرستاد یالقوز اباد دانشگاه ولش کرده فکر میکنه اونجا مراقبش هستند حالا دختر از دانشگاه اومده یک معتاد شیشه ای فاسد شده
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    26 3
    سلام در زیارت عاشورا همواره کسانی که خون امام حسین واصحاب وخانواده اش را ریختند وبه خاندان محمد (ص)ظلم کردند لعنت فرستاده میشود. یعنی ایشان زیارت عاشورا نمی خواند؟
    • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      11 2
      زیارت عاشورا به گروه خونی آنها نمی خورد.
  • پسر IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    19 4
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک فرازی از زیارت عاشورا
  • شهریار IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    14 4
    مردم که از هفت دولت قبل اصلاحات خیری ندیدند . ببینیم دولت هشتم اصلاحات خدمتی برای مردم میکند یا نه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    24 1
    به کوری چشم شماها، تا ظهور امام زمان و برپایی دولت جهانی اسلامی و نابودی تمام ظالمان، شعار مرگ بر آمریکا از دهان ما نمی افتد ان شاء الله
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    10 0
    اصلاحات نمیتونه اقتصاد علم درست کنه دنبال حاشیه سازی هست نمیتونید بکشید کنار مگه مجبورید
  • کیان IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    6 0
    این آقای رهامی زیارت عاشورا نخوانده اند؟ تولی و تبری را متوجه نشده اند. خب اینجاست که دیگر واضح است که دشمن کیست و دوست کیست. وقتی به هم وطن آن همه صفات زشت (برود به جهنم و بزدل سیاسی و اقلیت و غیره) گفته می شود اصلا شاگرد مکتب امیرالمومنین بودن لازم نیست، ولی وقتی آرزوی مرگ دشمن را داری بحث اخلاق پیش می آورند. اینطور مواقع است که مسلمان انگلیسی و مسلمان واقعی را می توان شناخت. مثل همان بحث دعوت دشمن توسط امام حسین(ع) به بازگشت از اشتباه که نصیحت بود به اسلام و آخرش تسلیم نشدن و شهادت ایشان و یارانش. نمیدانم درس مذاکره برجام کجایش با آنجا شباهت داشت. نتیجه اش یا طرف مقابلش؟
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    17 1
    آیت الله جوادی فرمودند مرگ بر آمریکا دعا هست.به نظر شما دعا نیست؟اگر نیست پس دعا یعنی چه؟کی وکجا ونسبت به چه چیزی باید دعا کرد؟مشکل آقایون این هست که اصلا دشمنی دشمن رو قبول ندارن حتی اگر تا مجلس ما هم بیان!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    22 1
    شاگرد مکتب امیرالمؤمنین(ع) مرگ بر آمریکا نمی‌گوید! تاریخ تکرار میشه یاد جاسوس انگلیسی ها افتادم سد جیکاک !!!!!
  • 12 IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    12 1
    الذین ان مکناهم فی الارض اقمه الصلاه جناب رهامی این آیه شریفه را لطفا بخوانید بعد در خصوص حضرت حجت سلام الله علیه ابراز فضل نمایید
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
      6 0
      الذين ان مکناهم في الارض اقاموا الصلاة و آتوا الزکاة وامروا بالمعروف و نهوا عن المنکر ولله عاقبة الامور حج 41
  • مسعود IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    11 1
    تا وقتی امریکای جنایتکار از رژیم منحوس کودک کش صهیونیستی و تروریسم در منطقه و جهان حمایت می کند شعار مرگ بر امریکا و مبارزه با استکبار ادامه دارد ان شاءالله .
  • مهرداد IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    25 2
    دشمن اصلی ما امریکاست ؛ مرگ بر امریکا.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    13 2
    شک نکنید اینها امده اند که کشور را مثل لیبی و عراق و یمن و سوریه به جنگ داخلی و تجزیه بکشند و حرف ها ی از این دست هم نشان از این است که شکم هایشان از حرام پر شده و قوه قضائیه بجای بگیر و ببند این جماعت مماشات میکنه . این ها دارند با دین ملت شوخی میکنند راه برخوردش هم نابودی دنیاشونه تا بتمرگند سرجاشون.پس باید اقایان به اصطلاح انقلابی دست بالا بزنند و این جریان فاسد را از ابشخور پول بیت المال جداکنید و قاضی القضات هم تکونی بده و کمی بجای مصلحت اقتدار داشته باشه.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    9 2
    یه چیزی هم که جالبه اقایان مسئول تا این کشور را به نابودی نکشند از اقتدار این نظام استفاده نمیکنند. تا کی قراره بجای مماشات و سوءاستفاده از امام جامعه و اینکه بشینیم اقا دستور بده در صورتی که خود ایشان دائم بر شکل گیری نظام سازی تاکید داره و بجای انجام وظیفشون نشستند تا کشور نابود بشه .
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    15 2
    رهامی جان امام علی را امثال شما واداده ها خانه نشین کردند ما که مردم مدینه و کوفه نیستیم این چیرها را نفهمیم؟ # منافقان رسوا شدند.
  • مهدی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    14 2
    آقای رهامی از این به بعد وقتی به بالای منبر رقتید به آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود حمد و ثنا گویی کن و از آنان تمجید کن به قول خودت که اشاره کردی راه علی را پیش بگیر برو . ولی مرد ناحسابی مگر راه علی آنطور که شما ها منحرفین میگوید بود شما از خوارج هم بدترید.
  • هم وطن IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    15 2
    متاسفانه حوزه های علمیه درموردلباس طلبگی باید تجدیدنظرکنندزیرااین لباس یادآور حضورپیامبروائمه درجامعه است که عده ای بدون درنظرگرفتن آن دردین ایجادشبهه میکنندبدون آنکه به عاقبت آن فکرکنند
  • علی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    4 1
    پس قران که میگه: تبت یدا ابی لهب وتب بریده باد دستان ابولهب وو چه بریدنی ( تاکید) فُحشه؟؟
  • جوان ایرانی IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    4 1
    این آقا انگار معنی زیارت عاشورا را نخوندهیا درک نکرده هنوز.......
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    2 0
    مرگ بر امریکا و اسراییل وخاینین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس