کد خبر 738423
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
سید محمد حسینی - جبهه مردمی انقلاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم گفت: مسئولان در چهار سال گذشته تصور می‌کردند با کمک و سرمایه‌گذاری غربی‌ها می‌توانند در کشور گشایش و رونق اقتصادی ایجاد کنند اما چنین چیزی رخ نداد.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: قبل از بیانات رهبری، آقای روحانی ضمن ارائه گزارشی از وضع اقتصادی کشور وبیان آمارهایی که در خصوص بعضی از آنها تأمل جدی وجود دارد بایدهایی را در زمینه اقدامات ضروری ازجمله  ایجاد فرصت‌های شغلی، ازبین بردن فقر مطلق، حمایت از محرومان و جذب سرمایه گذاری مطرح کرد که  رهبر معظم انقلاب با اشاره به این محورها فرمودند این بایدها را خود شما (رئیس جمهوری) باید عملی کنید، و یکبار دیگر بر لزوم اقدام و عمل بجای حرف و سخن تاکید کردند.

وی افزود: دولت آینده این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد که مشکلات و گرفتاری‌های مردم را کاهش دهد و فهرستی از بایدها را که آقای روحانی برای چندمین بار تکرار کرد عملیاتی کند و تحقق بخشد وگرنه واگویِ ی کمبودها و کاستی ها و تکرار تمنیات و آرزوها معضلات جامعه را برطرف نخواهد کرد!

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با صراحت وبه درستی مسئولیت این امر خطیر را به  بر دوش قوه مجریه و دولت آینده قرار دادند و در خصوص نوع نگاهی که مسئولان  باید داشته باشند نکات اساسی و مهمی را گوشزد کردند، ماحصل مباحث این بود که در اتخاذ تصمیمات و اظهارنظرها، معیاراصلی باید صیانت از منافع ملی باشد.

حسینی با بیان اینکه رهبری تعریف دقیق و روشنی را از منافع ملی ارائه کردند گفت: وقتی گفته می‌شود مسئولان  منافع ملی را مدنظر قرار دهند یعنی تصمیم آنان به هویت ملی ایرانیان آسیب نزند؛ و سه شاخص عمده هویت ملی عبارتند از: مسلمان بودن، انقلابی بودن و ریشه دار بودن فرهنگ مردم ایران؛ که هر تصمیم و اقدام مغایر با این سه محور نمی‌تواند ضامن حفظ منافع ملی باشد.

این استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: اگر دولت آینده این توصیه حکیمانه و درواقع دستورالعمل خردمندانه رهبری را آویزه گوش قرار دهد و سرلوحه برنامه‌ها قرار دهد می‌تواند با ریل گذاری درست مسیر پیشرفت و عزت کشور و رفع مشکلات مردم را رقم بزند وگرنه به کژ راهه و بیراهه خواهد رفت!

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر نگاه کارگزاران کشور برای برطرف کردن مشکلات به بیرون مرزها باشد و نگرش تمایل به غرب حاکم باشد نه تنها گرفتاری‌ها کاهش نمی‌یابد بلکه روزبه‌روز انباشته و تلنبار شده و چون سدی مانع توسعه کشور و نیل به اهداف والا می‌شود. رهبر معظم انقلاب در حوزه سیاست خارجی هم نکته مهمی را در مورد عدم پای بندی غربی‌ها به تعهدات یادآوری کردند که در این مدت آمریکائی‌ها هم روح و هم جسم برجام را نقض کردند بر این اساس چگونه می‌توان به قول‌ها و وعده های آنان اعتماد کرد؟!

حسینی گفت: اگر همین توصیه رهبری مد نظر دولت دوازدهم باشد، مانند دولت یازدهم توافق‌هایی را انجام نمی‌دهد که نتیجه آن عدول از مواضع نظام و منافع ملی و اعطای امتیازات یک جانبه باشد و هنگامی که نوبت به آنها می‌رسد با بهانه های واهی و تفسیرهای خاص از انجام تعهدات شانه خالی کنند بلکه تضییقات تازه‌ای هم به وجود آورند!

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت آمریکا با اصل جمهوری اسلامی تصریح کرد: با درس آموزی از تجربیات نزدیک به چهار دهه روشن است که هیچ دولتی نمی‌تواند همه مشکلات با آمریکا را با مذاکره حل‌وفصل کند. خوش‌بینانه‌ترین وضع از نگاه دولتمردان قضیه برجام بود که یکبار دیگر اثبات شد وبر همگان روشن شد که امریکائی ها عزم وارده‌ای برای کنار آمدن با دیدگاه‌های معقول جمهوری اسلامی را ندارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن بهره برداری می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: وقتی شخصی مثل ترامپ سردمدار نظام سلطه است و مواضع ضد ایرانی خود را به صورت شفاف ابراز می دارد و تصمیمات کاخ سفید لحاظ می کند باید از این تصور واهی و ساده انگارانه دست برداریم که با دیپلماسی لبخند و رفع به اصطلاح سوء تفاهم‌ها می‌توان  شیطان بزرگ را مجاب و متقاعد ساخت که حقوق ملت ایران را محترم بشمرد. تجربه دولت یازدهم فراروی ماست که فرصت سوزی بس است اغتنام فرصت کنیم وبا توکل بر خداوند و اتکا به ظرفیت‌ها و نیروهای دلسوز و باانگیزه و توانمند داخلی مسیر تحول و توسعه را هموارسازیم.

حسینی ادامه داد: مسئولان در چهار سال گذشته تصور می‌کردند با کمک و سرمایه گذاری غربی‌ها می‌توانند در کشور گشایش و رونق اقتصادی ایجاد کنند اما چنین چیزی رخ نداد؛ حال امیدواریم التزام به سیاست‌ها، راهبردها و راهکارهای اقتصاد مقاومتی به جد در دستور کار قرار گیرد و  با تشکیل کابینه‌ای پرتلاش و با انگیزه حداقل وعدهای چهار سال قبل تحقق یابد.

وی با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی مبنی بر ایجاد وحدت در کشور گفت: بخش عمده‌ای از ایجاد وحدت به رفتار دولتمردان باز می‌گردد، آن‌ها باید به جای مسائل حاشیه‌ای برای رفع مشکلات کشور چاره‌اندیشی کنند اما وقتی خود آن‌ها مباحث فرعی را اصل قرار می‌دهند وبه اختلافات دامن می‌زنند طبعاً منازعه و تنش، جایگزین آرامش و همگرایی می‌شود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اظهاراتی که بیانگر کینه‌جویی، تحقیر  و تخریب رقیب باشد نه تنها به وحدت ملی کمک نمی‌کند بلکه موجب تشدید مناقشه‌ها و کشمکش‌ها می‌شود. وی ادامه داد: اگر تاکنون دولت منتقدان خود را اقلیتی پنج میلیونی معرفی می‌کرد در انتخابات اخیر معلوم شد که یک جمعیت عظیم شانزده میلیونی به خط مشی دولت انتقاد اساسی دارند لذا به جای نادیده گرفتن نظرات آنان دولت بایستی نگاه فراگیر داشته باشد و رئیس جمهور خود را نماینده کل مردم بداند و منافع عمومی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهد و خواسته‌های ملت ایران را به زیاده خواهی عناصر خاص سیاسی محدود نکند و مطمئن باشد که  نیروهای مؤمن و انقلابی، توفیق دولت را توفیق نظام می‌دانند و علاقه‌مند هستند که در این چهار سال دولت گام‌های بلندی در جهت بهبود اوضاع معیشتی مردم بردارد.

حسینی با اشاره به کم کاری دولت یازدهم در عرصه فرهنگی اظهار داشت: اگر دولت سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی ازجمله نقشه مهندسی فرهنگی را در دستور کار  قرار دهد و به وظایف اصلی خود یعنی "هدایت، نظارت و حمایت" توجه کند وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: عمده مطالبات رهبری در عرصه فرهنگی بر زمین مانده و ایشان بر همین مبنا مجوز"آتش به اختیار" را به دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم صادر کردند زیرا در چهار سال گذشته ثابت شده که فعالیت‌های ایجابی در حوزه  فرهنگ و هنر دچار اختلال و در مواردی تعطیلی شده است و جوانان انقلابی و باانگیزه به انتظار حمایت‌های آنها نباشند.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ بر برجامممممممممممممممممممم و سازشکاران با غرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس