روزنامه آرمان

روزنامه اصلاح‌طلب با بیان اینکه جهانگیری گزینه خوبی برای جایگزین کردن رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات است نوشت:‌ اکنون باید با تغییراتی در این جایگاه‌ها به نتایج بهتری رسید.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان در ساختارسازی‌های مختلف برای گرفتن قدرت از یکدیگر رقابت تنگاتنگی در درون جناح خود دارند. ماجرای شکل گیری شورای مشورتی در برابر شورای هماهنگی اصلاحات که متشکل از احزاب سیاسی این جناح است یکی از رقابت‌های درون جناحی بود که جنگ قدرت تمام عیاری به‌وجود آورد.

این رقابت ادامه یافت تا اینکه شورای راهبردی در سال ۹۲ برای انتخابات مجلس دهم در این جناح شکل گرفت. شورایی که دوباره در مقابل شورای هماهنگی اصلاحات قرار گرفت و مهره‌هایی مانند عارف را کنار گذاشت. اما این شورا در کشاکش قدرت منحل شد تا شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات شکل بگیرد. اینبار عارف توانست ریاست این شورا را در دست بگیرد و با پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران توانست رئیس فراکسیون امید شود.

اما اینک بعد از روانه شدن سیل انتقادات به سمت شورای سیاستگذاری در خصوص گزینش و لیست‌بندی شورای شهر تهران، عارف در تنگای سختی قرار گرفته است. لیست اصلاحات در تهران به لیست دومیلیاردی‌ها نیز معروف شد؛ چراکه برخی از جمله فاطمه دانشور، عضو شورای فعلی شهر تهران که اصلاح طلب نیز هست بیان داشت از وی دو میلیارد تومان برای قرار گیری در لیست خواسته شده که او این موضوع را رد کرده و در لیست قرار نگرفته است.

برخی نیز از این فرصت استفاده کرده و مطرح می‌کنند بایستی شورای ۵۱ نفره متشکل از اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران شکل بگیرد که اینبار نبایستی عارف در صدر آن قرار بگیرد. روزنامه آرمان در همین رابطه نوشت که «جهانگیری بهترین جایگزین شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات»‌ است.

این روزنامه افزود:‌ محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است که به نظر می‌رسد این جایگاه به‌واسطه انصرافش از کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ به او تعلق گرفته و اکنون باید با تغییراتی در این جایگاه‌ها به نتایج بهتری رسید. به عنوان نمونه عارف در قامت رئیس فراکسیون امید توانایی اقناع نمایندگان برای همراهی با دولت را ندارد که نمونه آن درخواست روز گذشته ۱۵۱ نماینده از رئیس‌جمهور برای ملغی شدن سند ۲۰۳۰ است.

روزنامه وابسته به کارگزاران نوشت: « برخی عنوان می‌کنند اسحاق جهانگیری که در مناظره‌های انتخاباتی اصلاح‌طلب بودن خود و حرکت در آن مسیر را بارها اعلام کرد، گزینه مطلوبی برای رهبری سیاسی اصلاح‌طلبان در برخی بخش‌هاست.امیدی‌های بهارستان و بهشت برای تحقق وعده‌ها تلاش می‌کنند.»

البته دورزدن عارف اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد. انحصارطلبان قدرت در اصلاحات چندان دل خوشی از عارف ندارند و وی را کاندیدا و اصلاح‌طلب بدلی می‌خواندند و اینک در هر بزنگاهی سعی می‌کنند که وی را مجبور به انصراف و کنار کشیدن از قدرت کنند که تلاش روزنامه اصلاح‌طلب نزدیک به کارگزاران برای قرار دادن مهره خود در صدر نمایندگان تهران در دو پارلمان شهری و ملی یکی از این موارد است. این درحالی است که به نظر می‌رسد که پروژه‌ای برای عارف در جریان اصلاحات انجام گرفت تا وی را از شخصیتی‌ کلیدی در اصلاحات به فردی منفعل بدل کنند. در این پروژه عارف در رقابت با علی لاریجانی شکست خورد و اینک در مجلس تنها به عنوان عضوی عادی فعالیت می‌کند و اینک زمزمه‌هایی می‌شود که وی را از ریاست شورای عالی سیاستگذاری هم کنار بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    11 9
    حداقل ماه رمضان ازتخریب هم دست برداریم.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
      6 8
      لطفا در ماه مبارک رمضان یکمی به خودتان زحمت بدهید و خبر رو بخونید بعد قضاوت کنید زبان روزه
  • سید IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    18 12
    اصلاح طلبان تهوع آور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس