داعش منافقین

روزنامه صهیونیستی نوشت:عملیات تروریستی داعش در قلب تهران یک پیروزی اطلاعاتی، لجستیکی و حتی دینی! به‌شمار می‌رود که باعث می‌شود اهل تسنن در ایران اقدامات مشابه را در آینده نزدیک در دستور کار قرار دهند.

سرویس جهان مشرق - رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به نقش محوری ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عرصه‌های منطقه‌ای نتوانستند خوشحالی خود را از اقدام هم پالگی های منطقه ای و تروریسم بین المللی بر ضد مردم بی‌گناه و شهروندان بی‌پناه ایرانی در روز چهارشنبه گذشته مخفی کنند. رسانه‌ها و تحلیلگران مختلف اسرائیلی در گزارش‌های خود ضمن توجه به این حمله سعی کردند خط خبری را دنبال کنند که تا بیشترین حد ممکن منافع این رژیم را تامین کند.

دامن زدن به اختلافات مذهبی و تلاش مذبوحانه برای متهم کردن ایران به حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه که در رویکرد مقامات واشنگتن نیز دیده می شد، این بار از رسانه‌ها و روزنامه های اسرائیلی سر در آورد تا نشان دهد این رسانه‌ها چطور اخلاق حرفه‌ای را قربانی منافع رژیم های خود می کنند و مانند سالهای گذشته تلاش کرده‌اند جای جلاد و قربانی را تغییر دهند.

روزنامه صهیونیستی معاریو در مطلبی با اشاره به اقدامات تروریستی صورت گرفته در تهران در حالی که نمی توانست خوشحالی خود از این حادثه را مخفی کند، نوشت که  این اولین باری است که گروه داعش موفق شده دو عملیات خود را در داخل ایران به اجرا بگذارد . دو هدف در این عملیات ها با دقت انتخاب شده بودند ، به گونه‌ای که نمادی از حاکمیت ایران در دولت این کشور و انقلاب اسلامی بودند. همچنین زمان اجرای عملیات و هم‌زمانی آن با ماه مبارک رمضان و مراسم سالروز رحلت حرت امام خمینی (قد) نیز از دیدگاه این روزنامه صهیونیستی دارای اهمیت بود.

این روزنامه با اذعان به نقش اساسی و بسیار جدی ایران در مبارزه با تروریسم داعش، افزود که داعش در سطح خلافت [خودخوانده] خود در عراق و سوریه با شکست‌های دائمی مواجه شده است. البته عملیات داعش بر ضد ایران و اهداف شیعی به صورت کلی موضوع تازه ای نیست، اما همواره این عملیات ها در سوریه یا عراق انجام می شده است. "شاوول شای" در این مقاله از عمق خوشحالی خود نسبت به این اقدام تروریستی پرده برداشته و می‌نویسد که این اولین بار است که داعش در ایران و در میان نمادهای این کشور عملیات خود را اجرا می‌کند و این از نظر آنها دستاورد بسیار مهمی به شمار می‌رود، آنهم در شرایطی که صحبت ها از شکست داعش در موصل و آغاز جنگ در الرقه پایتخت داعش در سوریه مطرح شده است.

این روزنامه تاکید می کند که عملیات تروریستی مذکور باعث اتحاد داخلی در میان ایرانی‌ها شده و همگی آنها این اقدامات و حوادث را محکوم می‌کنند ، علاوه بر این که این عملیات توجیه بیشتری را برای حضور ایران در عراق و سوریه فراهم می کند و سیاست ایران در خاورمیانه را توجیه پذیر تر از قبل قرار می دهد. علاوه بر تمام مسائلی که این رسانه صهیونیستی به آن اشاره می کند، در این گزارش تاکید شده که این عملیات باعث می‌شود ایرانی‌ها این رویکرد را در جامعه جهانی ایجاد کنند که قربانی تروریسم هستند.

یعقوب عمیدرور تحلیلگر ارشد روزنامه صهیونیستی  اسرائیل هیوم نیز در واکنش به این اقدام تروریستی نوشت که تهران تاکنون شاهد عملیات تروریستی نبود ، درست است که عناصری از مبارزان ایرانی از نیروهای ارتش و سپاه در کشورهای عراق و سوریه و یمن کشته شده‌اند، اما جبهه داخلی این کشور تاکنون آرام بود.

خط خبری کلی که این رسانه صهیونیستی در پرداختن به حادثه تروریستی چهارشنبه گذشته در پیش گرفته، تلاش برای قراردادن ایران در برابر جبهه سنی منطقه و الحاق گروه تروریستی داعش به عموم اهل تسنن است. آنها در این زمینه افزودند که ایرانی ها احتمالا سیاست های خود برای تجاوز به اهل تسنن را در نتیجه این عملیات تروریستی تغییر نخواهند داد و اگر شرایط تغییر کند، آنها در روند توزیع نیروهای امنیتی خود در شهرهای اصلی و در اطراف مراکز حساس تغییراتی را ایجاد خواهند کرد.

این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید که ایرانی‌ها نمی‌توانند اجازه وقوع چنین حملات دردناکی را بدهند، وجهه ایران و موفقیت آن در ایجاد امنیت شخصی و عمومی برای شهروندان باعث ‌شده آنها متفاوت از شهروندان کشورهای دیگر در خاورمیانه باشند که به صورت روزمره در معرض حملات تروریستی و کشتارهای جمعی قرار دارند.

این گزارش با اشاره به اتهاماتی که از سوی ایران بر ضد عربستان سعودی در حمایت از این اقدام تروریستی مطرح شده است ، می‌نویسد که این اقدام می‌تواند باعث متشنج‌تر شدن مناسبات دوجانبه شود و اگر این دو طرف در این زمینه وارد درگیری با یکدیگر شوند ، این موضوع برای داعش یک دستاورد مهم و واقعی تلقی خواهد شد. این روزنامه صهیونیستی که نتوانست رضایت خود را از کشتار مردم بی‌گناه ایران مخفی کند ، مدعی شد که به نظر می‌رسد این عملیات، مقدمه‌ای برای عملیات های خونین دیگر خواهد بود.

اسرائیل هیوم در مقاله دیگری به قلم ایدی کوهین نیز همان خط خبری نخ نما شده ایجاد تقابل بین ایران شیعی و اهل تسنن را دنبال کرده و نوشت که عملیاتی که به وقوع پیوست ، نشان دهنده این دشمنی گسترده بین ایران شیعی و داعش سنی است که مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته است. داعش [بر خلاف مذاهب ریشه دار اهل تسنن] شیعیان را به رسمیت نمی‌شناسد و آنها را جدای از اسلام توصیف می‌کند.

گرچه رسانه‌های صهیونیستی رویکرد ادعای تقابل موهوم میان شیعیان و اهل تسنن را برای ضربه زدن به شیعیان و منزوی نشان دادن آن‌ها دنبال می‌کنند، اما به نظر می‌رسد کسانی که بیشترین آسیب را در این عرصه می بینند، اهل تسنن هستند که آنها را متحد و همپالگی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی توصیف می‌کنند و آنها باید در برابر این خبرسازی های جعلی جهت دفاع از خود وارد عمل شوند.

این روزنامه در همین راستا می افزاید که عملیات تروریستی داعش در قلب تهران یک پیروزی اطلاعاتی و لجستیکی و حتی دینی! به شمار می رود که باعث می شود اهل تسنن در ایران اقدامات مشابه را در آینده نزدیک در دستور کار قرار دهند. این تصادفی نیست که داعش مقبره [حرم مطهر] پدر معنوی شیعیان و رهبر انقلاب اسلامی در سال 1979 را برای عملیات خود انتخاب کرده است.  

این روزنامه در عین حال به اقدامات عربستان سعودی در تأمین مالی شورشیان در سوریه برای مبارزه و براندازی دولت بشار اسد و حزب‌الله لبنان شیعی اذعان می کند و می افزاید که  ایرانی ها با پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه اخلاقی خود را توجه به شیعیان موجود در تمامی کشورهای عربی اعلام کردند. فروپاشی دولت صدام حسین و عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق و مبارزه ایران بر ضد داعش طی سال‌های گذشته ، به این کشور فرصت کم نظیری برای اقدامات آزادانه و توسعه تأثیرگذاری خود در کشورهای دیگر داده است. توافق هسته‌ای و نزدیک شدن بیشتر به روسیه در نتیجه جنگ در سوریه نیز قدرت ایران و اطرافیان آن را افزایش داده و آن را به قدرت برتر نظامی و اقتصادی در منطقه تبدیل کرده است.

این گزارش در پایان به موج عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در میان سرکردگان رژیم‌های عربی اشاره کرده و می نویسد که بیشتر عرب ها [سران رژیم های حاکم و نه افکار عمومی عربی] از خواب ده ها ساله خود بیدار شده اند و دیگر اسرائیل را دشمن خود به شمار نمی‌آورد، بلکه ایران را دشمن واقعی خود می دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سلامی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    41 16
    " گرچه رسانه‌های صهیونیستی رویکرد ادعای تقابل موهوم میان شیعیان و اهل تسنن را برای ضربه زدن به شیعیان و منزوی نشان دادن آن‌ها دنبال می‌کنند، اما به نظر می‌رسد کسانی که بیشترین آسیب را در این عرصه می بینند، اهل تسنن هستند که آنها را متحد و همپالگی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی توصیف می‌کنند و آنها باید در برابر این خبرسازی های جعلی جهت دفاع از خود وارد عمل شوند " تا جایی که ما دیدیم اهل سنت حرارتی در دور کردن داعش از خود ندارند بلکه داعش را به عنوان مظلومینی که از ناچاری به ترورسیم روی آورده اند معرفی میکنند.
    • مصطفی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      49 10
      شما هم دوست عزیز به مانند صهیونیست ها سعی در نشان دادن این مسئله دارید که اهل سنت و داعش یا یکی هستند و یا ارتباطی تنگاتنگ دارند، اما هر دوی شما کورخوندید اگر بینا باشی و چشمانت را باز کنی و گوشهایت را تیز، خواهی دید و خواهی شنید که علمای اهل سنت بارها و بارها داعشی ها را مردود خواندند و بدان که ما از نظر و رای علمایمان بیرون نخواهیم بود ان شاا... و مطمئن باش در صورت تجاوز هرکس چه داعشی و چه غیر آن به این خاک من سنی از توی شیعه زودتر سلاح به دست خواهم گرفت همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس بسیاری شهید دادیم ولی خاک نه! تا کور شود هر آنکس که نتواند دید...
    • عمواحمد IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      1 0
      رژیم صهیونیستی اصلا هدف اصلی اش تفرقه اندازی بین گروه ها ومذاهب مختلفه تا بتونه به اهداف کثیفش برسه،البته با حمایتهای دولت خبیث آمریکا. ولی مردم ما فارق از هر مذهبی قرنهاست که در کنارهم زندگی می کنند وگوش به این اراجیف و مزخرفات دشمن هم نمی دهند .بحث داعش ربطی به اهل سنت ندارد همانطور که بهائیت ربطی به شیعه ندارد اینها همش دست پخت آمریکای جنایتکاروپیر استعمار و وهابیت خبیث عربیه ولاغیر
    • وحدت والسلام. IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      0 1
      عقل که نباشد جان در عذاب است ، مگه مجبوری تحلیل مینویسی ، مفتضحات فکری خودت رو برای خودت نگه دار
    • وحدت والسلام. IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      0 1
      عقل که نباشد جان در عذاب است ، مگه مجبوری تحلیل مینویسی ، مفتضحات فکری خودت رو برای خودت نگه دار
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    40 3
    برادران هم شیعه وهم سنی هردوی ما وظیفه داریم چشمان خود را باز کنیم که اگر فریب استعمار پنهان شده وپشت پرده حوادث سالهای اخیر را که با فریبی جدید دست دوستی بسوی همه ما دراز کرده ندانسته بگیریم به قول خیام نیشابوری :فردا که پرده فرو افتد نه تو مانی ونه من .
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    34 5
    25 سال حق خلافت امیر المومنین علی (ع) غصب شد و در ادامه تا به امروز چه ظلمهایی که بر شیعیان نشد
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      1 0
      شما نمی خوادتواین اوضاع حساس که اصل اتحادامت اسلام رانشانه رفته اند کاسه داغ تر از اش بشی
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    29 5
    ممکنه بعضی سنی های کشورای دیگه با شیعه ها مشکل داشته باشن ولی تو ایران بحث مذهب و دین نیست وقتی پای خاک ایران وسط باشه شیعه و سنی و زرتشتی و مسیحی و حتی کلیمی میان وسط و با هم اتحاد دارن. دشمن هم از بی سوادی و کم تجربگی و بی پولی بعضی از ادمای ساده لوح استفاده میکنه و جذبشون میکنه تو گروه های تروریستی.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    40 2
    ایران هم. اسرائیل راناامن کنه جواب هرتهدیدرابایدباتهدیدداد
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
      2 0
      اسراییل مگه امنه؟
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    1 0
    همیشه مظلوم ها شهید میشن بشتابید به سوی بهشت وعده داده شده
  • احمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    1 0
    قرنها درايران أقوام واقليتها وشيعه وسني كنارهم بايك دلي زندگي مبكردند درمنطقه ما مااينراخودديديم ودوستان سني هم داريم اين وهابيها أصلا سني نيستند مثل بهاييها ودست ساخته انگليس وصهيومنسم هستند
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    1 0
    لعنت خدا بر دشمنان تشیع . با هر مرام و مسلکی
  • سید یازاج IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    1 0
    امام خمینی رحمه علیه فرمودند بین شیعه وسنی فرقی نیست،ورژیم کودکش هم حالا حالا باید تنش از ترس ایران بلرزد،تا ایران هست ،امریکا،انگلیس واسراییل غاصب در دنیا آرام نخواهند داشت.
  • طاهر IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    1 0
    نمیدانم بعضی پیامهای تفرقه انگیز رو کدوم نادانهایی میذارن قرآن وحدت با اهل کتاب رو ممکن میدونه( تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم ان اعبدوالله و ...) بعد خود مسلمانان نتوانند باهم متحد باشند شیعه ای که دم از تفرقه بزند پیرو امیرالمومنین نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس