شباهت پرچم رنگین کمانی با نماد همجنس بازان

شباهت پرچم و بازوبند رنگین کمانی به عنوان نماد صلح و دوستی، با نماد همجنس بازان و پخش آن از رسانه ملی سوءتفاهماتی را در اذهان برخی به وجود آورد.

سرویس ورزش مشرق - هفته گذشته پخش دیدار دوستانه دانمارک و آلمان از شبکه سه سیما جنجالی شد و واکنش و اعتراض برخی از رسانه های کشور را در پی داشت. این اعتراضات نه به خاطر پخش بازی بلکه به دلیل نمایش پرچم و بازوبندهای رنگین کمانی که دو تیم به نشانه توجه به صلح و دوستی در میان ملل مختلف استفاده کردند، صورت گرفت. از آنجایی که این پرچم و بازوبندها شباهت زیادی به نماد همجنس بازان داشت سوء تفاهماتی را به وجود آورده بود.

سال گذشته تیم ملی فوتبال دانمارک به عنوان قهرمان یورو 92 به منظور  گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد قهرمانی در اروپا که با شکست تیم ملی آلمان  صورت پذیرفت، از قهرمان جام جهانی 2014 برای برگزاری مسابقه دوستانه دعوت کرد و  تیم ملی آلمان که هم خود را برای بازی های مقدماتی جام جهانی و همچنین جام کنفدراسیون ها آماده می‌کند، از این دیدار خاطره انگیز بعنوان دیدار تدارکاتی معتبر استقبال کرد.

شروع مسابقه با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت کشته شدگان عملیات تروریستی لندن بود و استفاده از بازوبند و پرچمهای رنگین کمانی به نشانه توجه به صلح و دوستی در میان ملل مختلف به همین امر در طول مسابقه استفاده گردید. هرچند همانگونه که ذکر شد شکل و شمایل این پرچم سوءتفاهماتی را برای برخی عزیزان به وجود آورد.

به هر جهت باید گفت زمین سبز فوتبال محلی برای نمایش یک همایش صرفا ورزشی  است و هر آنچه  غیر از آن در حاشیه، اطراف و اذهان افراد غیرورزشی شکل بگیرد، به ذات فوتبال و پخش یک مسابقه حرفه ای فوتبال مربوط نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آنتی انحراف IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
    55 21
    مشرق کلاه خودتو قاضی کن چرا دروغ میگی این دقیقا نماد LGBT هستش
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
    58 12
    برو بابا تو نوار حاشیه طبقه دوم ورزشگاه هم علامت قلب با رنگین کمون نشون داده می‌شد و نوشته بود love is love ک یکی از شعارهای همجنسگرایان هست
  • ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    13 8
    با این روند یه مدت دیگه باید منتظر نماد پرچمی برای حمایت از حیوانگراها باشیم: اونا که مثلا به حیوانات گرایش دارن. هر چند که توی جامعه جاهلی غرب همین الان هم از این موارد هست. Love is love دیگه!
  • US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    12 1
    مشرق تو که اهل توجیه نبودی
  • مردم IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    7 1
    یعنی دانشجو این را نمیفهمد . چگونه دانشجویی این را نمی فهمد و اسم نخبه و سرمایه را با خود یدک میکشد . نمادی که همه بچه متوسطه اول در فضای مجازی با ان اشنا هستند و همه ان را میدانند چه چیز هست سر در این دانشگاه ها جای تابلو دانشگاه باید چیز دیگری کوبید . عاقبت مملکت را به باد میدهند ازن داعشجو ها
  • ملیحه IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    2 0
    مردم رو مسخره کردید یا نمیفهمید یا خودتون رو به حماقت زدید؟؟؟
  • رضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    2 0
    ماله کشی نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس