کد خبر 736727
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
فردوسی پور و کی روش

ویژه برنامه ۲۳ خرداد نود پس از پایان مسابقه تیم های ملی ایران و ازبکستان به صورت زنده از ساعت ۰۰:۱۹ بامداد در ورزشگاه آزادی روی آنتن رفت.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‏‌روش سرمربی تیم ملی و الکساندر نوری سرمربی ایرانی الاصل تیم فوتبال وردربرمن مهمانان برنامه بودند که در کنار عادل فردوسی پور در ورزشگاه آزادی حاضر شدند و گفت و گو با آنان آغاز شد.

سوال مسابقه پیام کوتاه برنامه درباره انتخاب بهترین بازیکن مسابقه ایران و ازبکستان پخش شد.

 
کی روش در ابتدا خطاب به نوری گفت: کاری که این فصل کردی فوق العاده بود و ما وضعیت تیمت را پیگیری می کردیم.

سرمربی تیم ملی درباره مسابقه با ازبکستان گفت: برد و باخت جزئی از بازی است. بازی فوق العاده ای شاهد نبودیم ولی دیسیپلین بالایی داشتیم و همه بازیکنان وظایف خود را به خوبی انجام دادند. ما امروز دو بازی انجام دادیم، هم نتیجه را بردیم و هم صعود کردیم. مهم ترین مطلب همین است که نتیجه را به دست آوردیم و الان به جام جهانی صعود کردیم و این به ما اجازه می دهد آماده سازی مان را زودتر و دقیق تر شروع کنیم. اما دوباره می گویم احتیاج به حمایت داریم، الان دو گزینه داریم، یا به عنوان توریست در جام جهانی حضور خواهیم داشت یا با یک هدف دیگر به جام جهانی خواهیم رفت و آن حضور موفقیت آمیز در جام جهانی خواهد بود.

وی ادامه داد: من فکر می کنم تمام هواداران خوب فوتبال ایران موافق باشند از فردا شروع کنیم به برنامه ریزی با هدف صعود به دور دوم جام جهانی. از جانب خودم و کل تیم از هواداران و اصحاب رسانه که از تیم حمایت کردند تشکر می کنم افرادی که به ما اعتماد کردند و تصمیماتی که گرفتیم را حمایت کردند و فکر می کنم کل کشور ایران و ایرانیان امروز به عملکرد تیم ملی شان افتخار کردند. الان زمان این است که بعد از فداکاری های زیادی که بازیکنان نشان دادند از آنها تشکر کنیم. افتخار و تحسین دو کلمه ای است که در حال حاضر باید از آن استفاده کنیم برای ارج نهادن به دستاوردی که تیم به دست آورد.

 کی روش در ادامه افزود: یک بار دیگر از الکس نوری برای حضورش تشکر می کنم و امیدوارم فصل موفقی داشته باشی و همچنین بتوانی یکی، دو بازیکن ایرانی در تیمت داشته باشی به خاطر اینکه آنها استحقاقش را دارند.

سرمربی تیم ملی درباره دلیل به دست گرفتن پیراهن شماره ۴ گفت: تنها مربی که توانسته ۴ بار به جام جهانی صعود کند آقای ویلتر واتر از انگلیس بود که فوت کردند و تنها مربی دیگری که توانست به این عنوان برسد اسکار تابارز اروگوئه ای بود و البته تنها با یک تیم چهار بار به جام جهانی صعود کرد و من شخص دیگری هستم که به این عنوان رسیدم.

کی روش در پاسخ به اینکه آیا هدف ایران در جام جهانی صعود به مرحله دوم خواهد بود گفت: تنها دلیلی که ما اینجا هستیم همین هدف است. این دومین بار پیاپی است که به جام جهانی می رویم و اگر نخواهیم استانداردهایمان را بالاتر ببریم موفق نخواهیم بود. فقط یک راه برای رسیدن به آن داریم و اگر بتوانیم یک دوره آماده سازی متفاوت و بهتر داشته باشیم مطمئنا می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و اگر بخواهیم همان کارهای قبل را بکنیم مطمئنا درجا خواهیم زد.

سرمربی تیم ملی در پایان خطاب به مجری برنامه نود گفت: باید از شما تشکر کنم به خاطر تمام حمایتی که از تیم ملی تان کردید. واقعا این امکان پذیر نیست همه موافق کار شما باشند. آرزو دارم با این صعود به جام جهانی ما بتوانیم اتحادی در فوتبال ایران داشته باشیم و همه در کنار هم باشیم و یاد بگیریم اگر نظرات متفاوتی داریم به هم احترام بگذاریم و فوتبال ایران را به جلو حرکت بدهیم. صحبت ساده ای همیشه با بازیکنان دارم، این وظیفه ماست در تک تک بازی ها جایگاه پیراهن مقدس تیم ملی ایران را در جایگاه بالاتر و بهتری قرار دهیم. امیدوارم فوتبال ایران اتحاد داشته باشد و متحد به آرزوهای مردم ایران جامه عمل بپوشانیم چون استعداد در ایران وجود دارد و ما فقط باید دکمه ایمان و اتحاد را بزنیم و ایمان داشته باشیم می توانیم به موفقیت برسیم.(ویدیو)

الکس نوری در ابتدای صحبت های خود گفت: عملکرد تیم آقای کی روش را تحسین می کنم و شاهد هستیم تمام بازیکنان در زمین به وظایفشان پایبند هستند و این کار گروهی که در تیم ملی می بینیم منحصر به فرد هست و دلیل موفقیت تیم ملی ایران زحمتی است که شما آقای کی روش برای تیم کشیده اید. خیلی افتخار می کنم راجع به صحبت هایی که امشب درباره من کردید. کار شما را دنبال می کنم و کار فوق العاده ای انجام دادید و به شما تبریک می گویم.

کلیپ مسیر صعود ایران در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ در ادامه به پخش رسید.(ویدیو)

کلیپی درباره دوران مربی گری الکس نوری پخش شد و سپس گفت و گوی جدی تر با او آغاز شد.(ویدیو)
نوری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ۱۲ سال قبل سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به ایران آمدم، افتخار می کنم که یک ایرانی هستم. در این مدت خیلی تغییرات مثبتی در ایران دیدم. با آغوش باز و علاقه از من استقبال کردند و از این خوشحالم که مردم متوجه می شوند که ما در آلمان چه کار ورزشی انجام می دهیم و اخبارش به ایران هم می رسد.

وی درباره مسابقه ایران و ازبکستان گفت: ایران بازی را کاملا کنترل کرد و خطر خاصی از طرف ازبکستان روی دروازه ایران ایجاد نشد. ساختار خوبی داشتیم و کلید برد ما این بود که همه در دفاع کمک کردند و خیلی زحمت کشیدیم که جابجا شویم و بازی بدون توپ ما خیلی خوب بود و یکی از ویژگی های بارز تیم ملی که خیلی تاثیرگذار بود این بود که موقعیت های کمی در اختیار حریف می گذاشت و هشتمین بازی پیاپی بود که گلی دریافت نکردیم و نشان می دهد که همه برای این مسئله زحمت کشیدند. ما با بازیکنانی مثل طارمی و آزمون در نوک حمله کیفیت خاصی داریم و این را امروز دیدم که باعث خوشحالی من شد.

 نوری درباره اینکه چه حسی دارد شب صعود ایران به جام جهانی به ایران آمد گفت: این چیز خیلی خاصی برای من است. من با پدرم اینجا هستم و کشور اجدادم و ریشه ام اینجاست و این یک احساس خیلی خاص به من می دهد وقتی آدم ها را می بینم که این قدر عشق می ورزند و به تیم در زمین روحیه می دهند چیز خارق العاده ای است. 

وی درباره اینکه با فرهنگ ایرانی هم خیلی آشنا است و به غذاهای آن علاقه مند است گفت: غذای ایرانی بهترین غذاست. همه چیز دوست دارم از قرمه سبزی، فسنجان تا چلوکباب و اگر به آلمان برگردم حتما دچار اضافه وزن می شوم!

نوری درباره پدرش گفت: پدرم یک الگوی خیلی بزرگ همیشه برای من بوده است. هر آنچه که به آن رسیدم به خاطر پدر و مادرم بوده، این عشقی که به ورزش پیدا کردم از طریق پدرم بوده است.

وی درباره اینکه آیا بازیکنی از ایران به تیمش وردربرمن می برد گفت: استعدادهای خیلی خاصی در ایران داریم. امروز برای من خیلی مهم بود که ببینم وضعیت بازیکنان به چه صورت است و خدا را چه دیدی باید ببینیم در آینده چه می شود و همیشه علاقه داریم یک سری بازیکنان را به بوندسلیگا بیاوریم.

 کلیپ بعدی درباره ۴ صعود قبلی تیم ملی به جام جهانی و روایت آنها پخش شد.(ویدیو)

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مهمان بعدی بود که به برنامه آمد و درباره صعود به جام جهانی گفت: ما با ۴۵ میلیارد تومان در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به جام جهانی رسیدیم و فوتسال و فوتبال ساحلی را سوم دنیا کردیم.  مردم انتظار ندارند این طور به جام جهانی صعود کنیم و سه باخت یا یک مساوی و دو باخت کسب کنیم. پلنی که آقای کی روش برای جام جهانی دارد ۲۰ میلیارد پول لازم دارم و تیم های خوبی را در نظر دارد که با آنها بازی کنیم.

وی ادامه داد: دیشب با آقای الکس(نوری) صحبت کردیم تا وردربرمن به ایران بیاید و بازی کند و زمینه اش را فراهم کنیم. ما باید به سمت بازی های جاندار برویم و برای این منظور دو سه تیم خوب اروپایی پیش بینی کرده ایم. 
تاج در ادامه افزود: قرار است آقای کی روش بعد از این بازی مدیریت تیم های پایه را به عهده بگیرد و طبقه دوم کمپ تیم ملی را آماده کردیم که ۹ اتاق دارد و در یکی از  آنها آقای کی روش مستقر می شود و در سایر آنها سرمربیان امید، نوجوانان و جوانان همه آنجا کنار هم خواهند بود. آقای کی روش بالای سر آنها نظارت می کند و صبح تا شب سر کار می رود. چون هرکدام از تیم های ما یک سبک بازی می کنند و باید از نظر بازی با تیم ملی بزرگسالان هماهنگ شوند و به هم بازیکن بدهند و مربیان جوان هم زیر نظر کی روش آموزش ببینند.

گزارشی از پیش بینی مردم درباره نتیجه ایران و ازبکستان و گلزنان بازی پخش شد.(ویدیو)

در ادامه صحبت ها نوری درباره اینکه تیم ایران شانسی برای صعود از گروه در جام جهانی دارد یا نه گفت: حتما، شرایط برای صعود وجود دارد، روحیه تیمی وجود دارد و این اتفاق برای تیم ایران می تواند بیفتد.

سرمربی تیم فوتبال برمن آلمان در پاسخ به اینکه آیا واقعا کسی از بازیکنان ایرانی برای به خدمت گرفتن در نظر دارد گفت: بازی را خیلی دقیق دنبال کردم و یک سری تصور هم دارم و باید ببینیم آینده چه می شود.

نوری درباره اینکه احتمال دارد تلاش کند این بازیکنان به آلمان بروند گفت: بین چیزی که من تصور دارم و چیزی که قابل اجراست فاصله است اما می توانم تصور کنم یک سری بازیکنا به برمن بیایند و در بوندسلیگا بازی کنند.

گزارش بعدی با موضوع مصاحبه بازیکنان ایران قبل از بازی با ازبکستان پخش شد.

در بازگشت نوری درباره نتایج تیمش در آلمان گفت: من در وضعیتی به برمن پیوستم که خیلی ساده نبود و خیلی گل خورده بودیم و امتیازات کمی داشتیم و بازیکنانی در تیم داشتیم که ناراضی بودند. در مورد آمادگی جسمانی بازیکنان خیلی کار کردیم و جای رشد زیادی داشت. ایده های خودم را وارد تیم کردم و این پروسه خیلی طولانی بود. من ارزش های خاصی برای تیم قائل هستم و اینکه چطور با بچه ها رفتار کنم و تیم باید چطور باشد. الگوهای رفتاری که در زمین فوتبال وجود دارند بخواهیم به بلوغ برسانیم نیاز به زمان دارد که در تیم انجام شود.
وی درباره شور و حرارتی که کنار زمین دارد و صمیمیت با بازیکنان تیمش گفت: احساسات جزئی از فوتبال است و مسلماً می خواهم رابطه خیلی خوبی با بازیکنانم داشته باشم و می خواهم این احساس را به بازیکنان منتقل کنم که صادقانه هوایشان را دارم و نه تنها به عنوان بازیکن بلکه به عنوان یک انسان به آنها علاقه دارم.

 در ادامه گفت و گو با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جریان بازی ایران و ازبکستان پخش شد.(ویدیو)

در بازگشت الکساندر نوری پیراهن شماره ۱۴ کلودیو پیزارو در تیم فوتبال وردربرمن را به عادل فردوسی پور هدیه کرد.

نوری در پایان درباره اینکه آیا بازی تیم های ایرانی را دنبال کرده و طرفدارشان بوده یا خیر گفت: طرفدار تیم خاصی نبودم ولی همیشه از تیم های پرسپولیس و استقلال که خیلی موفق بوده اند زیاد شنیده ام. در آلمان هم طرفدار دو آتشه یک تیم نبودم ولی برای من همیشه مهم بود تیمی که در لیگ اروپا بازی می کند را دنبال کنم تا بازی هایش را تا دیروقت نگاه کنم.(ویدیو)

 ترین های فصل شانزدهم لیگ برتر بخش بعدی بود که روی آنتن رفت.

آنالیز بازی ایران و ازبکستان به صورت آنلاین و با کمک تحلیل الکس نوری انجام شد.(ویدیو)

گفت و گوی جالب و دسته جمعی بعد از بازی با ازبکستان با بازیکنان تیم ملی در ادامه پخش شد.(ویدیو)

خلاصه بازی ایران و ازبکستان و برتری دو بر صفر و صعود ایران برای پنجمین بار به جام جهانی به پخش رسید.

گزارش حواشی بعد از بازی و شادی بازیکنان پس از صعود در ادامه به تصویر کشیده شد.

گزارشی از شادی مردم تهران و مشهد در سطح شهر پس از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ پخش شد.(ویدیو)

در نهایت با پخش آخرین آمار نظرسنجی آخرین برنامه این فصل نود با پخش زنده از ورزشگاه آزادی، ساعت ۲:۲۷ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر، سردار آزمون با ۳۹،۱ درصد عنوان بهترین بازیکن بازی ایران و ازبکستان را کسب کرد و مهدی طارمی و سیدجلال حسینی با ۳۷،۶ و ۱۰،۴ درصد آرا دوم و سوم شدند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس