نمودار سرمایه گذاری خارجی

سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) آمار نهایی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم را منتشر کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - سازمان کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) آمار نهایی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم را منتشر کرد.

بر اساس گزارش آنکتاد، دولت یازدهم در ۴ سال فعالیت خود (۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵) به ترتیب ۳۰۵۰ میلیون دلار، ۲۱۰۵ میلیون دلار، ۲۰۵۰ میلیون دلار و ۳۳۷۲ میلیون دلار (مجموعا ۱۰ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده است.

این در حالی است که دولت دهم در ۴ سال فعالیت خود (۸۸، ۸۹، ۹۰ و ۹۱) به ترتیب ۲۹۸۳ میلیون دلار، ۳۶۴۹ میلیون دلار، ۴۲۷۷ میلیون دلار و ۴۶۶۲ میلیون دلار (مجموعا ۱۵ میلیارد و ۵۷۱ میلیون دلار) سرمایه خارجی جذب کرده بود.

آمار  این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد دولت یازدهم در ۴ سال عمر خود حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی کمتری نسبت به دولت دهم جذب کرده است. به عبارتی مقایسه آمار سرمایه خارجی جذب شده در دولت‌های دهم و یازدهم بیانگر آن است که در دولت یازدهم رقم جذب‌شده سرمایه خارجی ۴۷ درصد کمتر از دولت قبل بوده است.

این آمار که توسط یک نهاد معتبر بین‌المللی منتشر شده بیانگر ناکارآمد بودن سیاست‌های دولت یازدهم در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تبلیغات گسترده درباره توافق هسته‌ای، تعامل با جهان و حضور پرشمار هیئت‌های تجاری خارجی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    21 2
    با جوسازي رسانه اي توانستند كارنامه ضعيف را به حاشيه برانند و دوگانه جنگ و صلح راه انداختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس