لیگ جهانی

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی والیبال، حریف اروپایی را از پیش رو برداشت.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در نخستین میزبانی خود در لیگ جهانی 2017 موفق به شکست 3 بر 2 تیم ملی بلژیک شد. (خلاصه دیدار والیبال ایران و بلژیک را اینجا ببینید)

سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) ترکیب شروع کننده بازی برای ایران مقابل بلژیکی بودند که «سم درو» کاپیتان و بهترین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

تیم ایران با استفاده از جو سنگین سالن آزادی، بازی را بهتر شروع کرد و از حریف اروپایی خود پیش افتاد ولی در ادامه، حملات موثرتر از سوی بازیکنان بلژیک، این تیم را پیش انداخت. دو تیم در امتیاز 22 مساوی بودند که دو اشتباه متوالی از بازیکنان ایران، حریف را به امتیاز 24 و سپس 25 رساند. نتیجه این ست 25 بر 23 به سود بلژیک بود. بازیکنان ایران 12 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز مستقیم سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند در حالی که بازیکنان بلژیک 18 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور و 5 امتیاز از اشتباهات ایران در ست نخست به دست آوردند.

بازیکنان ایران در ست دوم با توجه به توصیه‌های کادر فنی، نقاط ضعف خود را در حمله برطرف کرده و اسپک‌های بهتری به زمین حریف زدند. کری‌های سعید معروف و ویتال هاینن، سرمربی بلژیک هم در این ست در نوع خود دیدنی بود. انگیزه بازیکنان ایران در این ست و استرس ناشی از واگذاری یک ست در خانه به حریف باعث شد تا با انرژی مضاعف به توپ ضربه‌های دقیق‌تری بزنند. این ست با برتری کامل با نتیجه 25 بر 17 به سود بازیکنان ایران تمام شد. شاگردان کولاکوویچ 26 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع روی تور، 5 امتیاز مستقیم سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند در حالی که بازیکنان بلژیک 30 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور و 10 امتیاز از اشتباهات ایران در پایان ست دوم به دست آوردند.  

بازیکنان ایران در ست سوم با وجود شروع نه چندان خوبی که داشتند اما در سرویس و اسپک‌های خود توانستند به سرعت، امتیازات از دست رفته را جبران کرده و از حریف پیش بیفتند. سفید پوشان ایران مثل ست قبل باز هم در امتیاز 24 برای گرفتن آخرین پوئن کمی مشکل داشتند اما اختلاف امتیازات و روند بازی دو تیم طوری بود بلژیکی‌ها نمی‌توانستند برنده ست شوند. ست سوم با حساب 25 بر 22 به سود ایران تمام شد. ملی پوشان ایران  41 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع روی تور، 7 امتیاز مستقیم سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان بلژیک 42 امتیاز از اسپک، 5 امتیاز از دفاع روی تور و 17 امتیاز از اشتباهات ایران در پایان ست سوم به دست آوردند.  

بازیکنان ایران که به دنبال هر 3 امتیاز این بازی خانگی بودند در ست چهارم تمام توان خود را به کار گرفتند ولی بلژیکی‌ها تسلیم نشدند و 23 بر 22 از ایران پیش افتادند. سرویس رضا قرا که به تور برخورد کرد، امتیاز 24 را به حریف داد و در نهایت تیم بلژیک 25 بر 23 برنده شد تا کار به ست پنجم کشیده شود. شاگردان کولاکوویچ 58 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور، 8 امتیاز مستقیم سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند در حالی که بازیکنان بلژیک 56 امتیاز از اسپک، 7 امتیاز از دفاع روی تور و 26 امتیاز از اشتباهات ایران در پایان ست چهارم به دست آوردند.  

در ست پنجم دو تیم بازی پایاپایی را آغاز کردند اما ایران در امتیاز 8 توانست، از حریف خود پیشی بگیرد و 9 بر 6 از حریف اروپایی خود پیش بیفتد. تیم ایران مانند ست‌های گذشته در دفاع عالی عمل کرده بود و توانست این اختلاف امتیاز را حفظ کند و همین روند ادامه داشت و ایران با نتیجه 10 بر 7 پیش بود تا اینکه غفور با آبشاری دیدنی توانست امتیاز 11 را از آن ایران کند. معنوی نژاد توانست با دفاعی عالی امتیاز ایران را به عدد 13 برساند و در نهایت تیم ایران با امتیاز 15 بر 12 موفق شد تیم سخت کوش بلژیک را شکست دهد.

این دومین پیروزی ایران در لیگ جهانی 2017 پس از غلبه بر لهستان در هفته نخست بود.

تیم ایران از ساعت 21:10 روز شنبه در دومین بازی خود در هفته دوم لیگ جهانی به مصاف صربستان می‌رود.

جدول لیگ جهانی والیبال پس از برگزاری روز اول هفته دوم را در زیر مشاهده کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ايران عزيز IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    4 1
    اين برد را به همه ايرانيان عزيز خصوصا مقام معظم رهبري و خانواده هاي شهداي دوازدهم رمضان تبريك مي گوييم
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    3 0
    ایول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس