هاشمی‌رفسنجانی

«نظر هاشمی‌رفسنجانی درباره وقایع دهه 60 چه بود؟» روزنامه فرهیختگان ضمن طرح این سؤال نوشت از نگاه مرحوم هاشمی منافقینی که اعدام شدند، محارب و سربازان صدام بودند.

به گزارش مشرق، فرهیختگان در گزارشی نوشت: هاشمی در نمازجمعه با اشاره به اولین سالگرد دفاع مقدس و تاکید بر این نکته که ما طالب جنگ نیستیم ولی ناگزیر به آن هستیم، گفت: «مردم در ایران از همه‌چیز اطلاع دارند. من به عنوان مسئول چیزی بیشتر از آنکه مردم از اخبار و اطلاعات در دسترس‌شان هست، نمی‌دانم در حالی که عراق تلاش دارد آمار دقیق کشته‌های خود را مخفی کند. ما همه آمار و ارقام را به صورت شفاف اعلام می‌کنیم.»


مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد منافقین نیز با اشاره به اینکه اینها در واقع سربازان صدام هستند، گفت: «چنانچه در جبهه‌های نبرد نمی‌توانند بگویند چرا سربازان عراقی را می‌کشید اینجا هم نمی‌توانند ایرادی به اعدام مجاهدین خلق بگیرند، اینها در واقع عمله صدام هستند.»


وی در ادامه بحث خود افزود: «آنچه تا دیروز نفاق بود، امروز خارجی و محارب است و حکم اسلامی اینها با هم تفاوت دارد. در اسلام منافق تا زمانی که شمشیر روی اسلام نکشیده می‌تواند در سایه اسلام زندگی کند ولی وقتی رو در روی انقلاب اسلامی ایستاد و اعلام جنگ کرد، تبدیل به محارب می‌شود.

آنهایی که با عنوان منافق بحث می‌کنیم اکثرا محارب هستند، جامعه ما امروز این مظاهر نفاق را مشاهده می‌کند. یکی از صفات آنان این است که مفسدند، اگر راه پیدا کنند تلاش‌شان را برای ایجاد فساد در جامعه ادامه می‌دهند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس