کد خبر 731353
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
ماه نشان

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ماه نشان» گفت: سری دوم این برنامه با محوریت مباحثی پیرامون خدمت رسانی مسئولیت اجتماعی، طی شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه افق پخش می‌شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - محمد ساسان با اشاره به پخش سری جدید برنامه تلویزیونی «ماه نشان» ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه افق اظهار کرد: محوریت اصلی این برنامه، خدمت رسانی و مسئولیت‌های اجتماعی است که بر عهده تک تک افراد جامعه قرار دارد.

وی افزود: هر چند حکومت و مسئولان وظیفه دارند مسائل و مشکلات اجتماعی را رصد کرده و برای حل آنها راهکارهای عملی ارائه دهند اما این امر تکلیف را از دوش افراد جامعه بر نمی‌دارد، در واقع عقیده داریم هر یک از ایرانیان موظف هستند در حد وسع و مقدورات خود، برای کمک به دیگر همنوعان خود در اجتماع پیشقدم شوند.

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با بیان اینکه در این برنامه از کسانی که سعی کرده‌اند راه حلی برای حل معضلات اجتماعی پیدا کنند دعوت خواهیم کرد، گفت: در واقع مهمانان اصلی این برنامه آدم‌هایی هستند که به صورت خودجوش حرکتی را شروع کرده‌اند تا اطرافیان، هم محله‌ای‌ها و یا حتی افراد بیشتری را در سطح اجتماع به سمت زندگی بهتر سوق دهند، حتی یک راننده تاکسی که در محیط اتومبیل خود کاری می‌کند که مسافرانش حال بهتری پیدا کنند هم از نظر ما فردی است که مسئولیت اجتماعی خودش را شناخته و برای کمک به دیگران پیشقدم شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اشخاصی که به صورت فردی مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام می‌دهند، مهمانانی که سازمان و سیستمی برای حل مشکلات اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند هم در برنامه حضور خواهند داشت.

ساسان خاطرنشان کرد: «ماه نشان» در 12 قسمت با محوریت مباحثی همچون اردوهای جهادی به هر نحو با هدف محرومیت‌زدایی، حاشیه‌نشینی و کارهای فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینان، کودکان کار و کودکان خیابانی، اعتیاد و نهادهای خیریه‌ها طی ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه برنامه «ماه نشان» دارای نگاه مثبت و ایجابی خواهد بود، گفت: به این معنا که معتقدیم مسئولیت اجتماعی بر عهده عموم مردم است و هر یک از افراد جامعه باید به فکر دیگران باشند و مسئولیت اجتماعی را نسبت به جامعه احساس کنند.

وی تصریح کرد: سعی داریم از کارشناسان برجسته‌ای همچون محسن اسماعیلی و حسین کچوئیان هم در برنامه استفاده کنیم.

ساسان ادامه داد: مهمانان برنامه در حقیقت نمونه‌های عملی از افرادی هستند که حرکتی خودجوش برای انجام مسئولیت اجتماعی را سامان داده‌اند، در میان برنامه هم مستندهایی در ارتباط با آن فرد یا افراد و کارهایی که انجام داده‌اند پخش می‌شود.

تهیه‌کننده «ماه نشان» با بیان اینکه طی شب‌های پخش این برنامه یعنی سه‌شنبه تا پنجشنبه هر هفته، مسابقه پیامکی ویژه مخاطبان شبکه افق برگزار می‌شود عنوان کرد: به برگزیدگان هر قسمت از برنامه، جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

وی افزود: قصد داریم با همکاری مدیران شبکه افق، بعد از ماه مبارک رمضان نیز این برنامه را با همین محورها روی آنتن ببریم.

برنامه تلویزیونی «ماه نشان» به مناسبت ماه رمضان طی نیمه دوم هر هفته ساعت 22:00 به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس