کد خبر 731006
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
رئیس جمهور

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور به مطالبات بیماران و جامعه پزشکی از رئیس جمهور و دولت دوازدهم پرداخت.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی درباره مطالبات جامعه پزشکی و بیماران از رئیس جمهور در دولت دوازدهم اظهار داشت: نخستین درخواست ما این است که دولت دوازدهم همانطور که در دولت یازدهم به بحث سلامت توجه کرد حتماً حوزه سلامت را با محوریت رفاه اجتماعی در اولویت کارهای خود قرار دهد و براساس دیدگاه دولت، کرامت جامعه پزشکی حفظ شود زیرا اعتماد به این جامعه بسیار ارزش دارد، چون اعتماد بین بیمار و پزشک یک سرمایه ملی است، و همانطور که هم اکنون نیز در حدود یک سال است، مطالبه مالی پزشکان و پرستاران از طرف بیمه‌ها پرداخت نشده است ولی آنها همچنان با انرژی مضاعف به بیماران ارائه خدمت می‌دهند.

وی درباره برخی وعده‌های آقای روحانی برای سروسامان دادن به ضعف بیمه‌ها در پوشش درمانی، دارویی و پیشگیری از بیماری‌ها از جمله تجمیع ۲۸ صندوق بیمه‌ای عنوان کرد: البته برخی اختیارات در دست رئیس جمهور نیست و به مجلس بر می‌گردد، مثلاً چندی قبل شاهد بودیم که با عدم همراهی مجلس، وضعیت انتقال شورای عالی بیمه صورت نپذیرفت، بنابراین ساماندهی بیمه‌ها از جمله تجمیع این تعداد صندوق بیمه ای نیز شاید تماماً در قدرت و اختیار رئیس جمهور نباشد.

زالی همچنین با تشریح مطالبات بیماران و جامعه پزشکی از آقای روحانی بیان داشت: بیمه‌ها باید در راستای تجمیع؛ چابک شوند، خرید راهبردی در حوزه سلامت صورت پذیرد، بیمه‌ها به مقولات پیشگیری بیشتر سرمایه گذاری کنند تا مردم بیمار نشوند، کیفیت پوشش‌ دارویی و درمانی بیمه‌ها افزایش یابد و توانمندسازی برای یک بیمه تامین اجتماعی چند لایه صورت پذیرد و در نهایت هزینه‌های بیمه‌ها نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درباره برخی اصلاحات در طرح تحول سلامت نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مزایای متعدد این طرح ملی برای بیماران بی‌بضاعت و همچنین با توجه به آمادگی وزارت بهداشت، هر گونه اصلاح برای ادامه این طرح وجود دارد.

رئیس‌جمهور برای ساماندهی ۲۸ صندوق‌ بیمه ای تعهد جدی دهد

همچنین محمدحسین قربانی - نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه برای ارتقای حوزه سلامت در تمام ابعاد، چاره ای جزء ساماندهی صندوق‌های بیمه ای نداریم، عنوان کرده بود: «رئیس‌جمهور برای ساماندهی ۲۸ صندوق‌ بیمه ای تعهد جدی دهد».

چندی قبل نیز سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت نیز با اشاره به اینکه اگر تجمیع منابع بیمه‌ها انجام شود می‌توانیم منابع و مصارف را کنترل کنیم ولی هم اکنون با ۲۸ بیمه روبرو هستیم، عنوان کرده بود: سیاستمداران برای سازندگی، بیشتر معطوف به ساخت ریل، جاده، پتروشیمی و کارخانه هستند و کمتر به سلامت توجه کردند.

گفتنی است، طیب اردوغان - رئیس جمهور ترکیه در یک برنامه ۱۱ ساله توانست تمام صندوق‌های بیمه ای را برای تجمیع در نظام سلامت این کشور آماده و در نهایت در مدت ۳۰ دقیقه با امضایی حکومتی تمام بیمه‌های این کشور را جهت خدمات بهتر به مردم و بیماران یکپارچه کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس