کد خبر 730915
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
امیرکویت و امیر قطر

برخی عرب های خلیج فارس با هشدار نسبت به خطری که موجودیت شورای همکاری خلیج فارس را تهدید می کند، حل و فصل بحران روابط با قطر را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، برخی عرب های خلیج فارس با هشدار نسبت به خطری که نه تنها قطر بلکه موجودیت شورای همکاری خلیج فارس را تهدید می  کند، حل و فصل بحران روابط قطر با عربستان و امارات متحده عربی از طریق گفت وگو را خواستار شدند.

این در حالی است که در چند روز گذشته رسانه های سعودی و اماراتی، قطر را به نحوی که در تاریخ شورای همکاری خلیج فارس بی سابقه است، هدف انتقاد قرار داده اند.

اعمال فشار بر قطر به منظور تغییر سیاست خارجه

رسانه های قطری در واکنش به موج انتقادات عربستان و امارات، این اقدام را شتاب زده دانسته و هدف از آن را اعمال فشار بر دوحه به منظور تغییر سیاست خارجه آن عنوان کردند.

در همین ارتباط «انور قرقاش» وزیر مشاور امور خارجه امارات در صفحه توئیتر خود در واکنش به بحران روابط با قطر نوشت، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بحران شدید و جدیدی روبه رو شده اند که خطر بزرگی به شمار می آید.

وی بدون اشاره به نام قطر، تغییر سیاست خارجه این کشور را خواستار شده و گفت: مهار فتنه از طریق تغییر رفتار و اعتماد سازی و بازیافتن اعتبار امکان پذیر است.

سیاست مستقل حق دولت قطر است

در مقابل برخی نویسندگان کشورهای عرب خلیج فارس ضمن اعلام اینکه این حق دوحه است که سیاست های مستقلی داشته باشد، حل بحران موجود از طریق گفت وگو را خواستار شدند.

همچنین «عبدالعزیز صباح الفضلی» نویسنده و مبلغ اسلامی کویتی در مقاله ای که در روزنامه «الشرق» قطر منتشر شد، تحرک سریع برخی سران تاثیرگذار کشورهای عرب خلیج فارس برای مهار بحران و متوقف کردن حملات ظالمانه علیه کشور برادر قطر را خواستار شد تا از این طریق مانند قبل انسجام و وفاق به این کشورها بازگردد.

به گفته الفضلی از سه شنبه گذشته تا کنون قطر و امیر این کشور هدف حمله  و انتقاد برخی رسانه های عربی قرار گرفته اند و با وجود اینکه دوحه اظهارات منسوب به امیر این کشور را تکذیب و تاکید کرده است که خبرگزاری رسمی قنا هک شده است، این حملات همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد، برخی از این کشورها با ادعای روابط خوب قطر با ایران، دوحه را هدف انتقاد قرار داده اند حال آنکه یکی از همین کشورها 80 درصد تبادل تجاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس با ایران را که بالغ بر 15 میلیارد دلار در سال است به خود اختصاص داده است.

این مبلغ کویتی از حمله ظالمانه علیه قطر به منظور بیرون راندن آن از شورای همکاری خلیج فارس و کاهش نقش و تاثیر آن ابراز تاسف کرد .

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    21 0
    به قول مرحوم امام، خدا کند که به خطر بیفتد.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    1 1
    آمریکا و عربستان قطر و ترکیه را فریب داده اند حالا این کشورها قصد دراند سهم خود را از آمریکا بگیرند اما دولت ما عمدا تسلیحات مار تحویل آمریکا داد کدامیک از این کشورها حاضر بودند این کار را انجام بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس