اسرائیل

تشکیلات خودگردان فلسطین برای مذاکره با اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی تیمی جدید تشکیل داد و «مروان البرغوثی» در این تیم حضور ندارد.

به گزارش مشرق، مقامات بلندپایه جنبش فتح فلسطین، اعلام کردند تشکیلات خودگردان تصمیم به تشکیل یک کمیته جدید برای رهبری اعتصاب غذا و مذاکره با اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی به ریاست «کریم یونس» گرفته است.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»،‌ کمیته مرکزی فتح، کریم یونس را که قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی عضو این کمیته است برای این پست انتخاب کرده و شک و تردید‌هایی برای کنار گذاشتن «مروان البرغوثی» (که رهبری اسرای اعتصاب‌کننده را بر عهده داشت) از کمیته مذکور ایجاد شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: یونس اداره پرونده اسرا در داخل کمیته مرکزی و پیگری آن را بر عهده خواهد گرفت؛ علیرغم اینکه البرغوثی به بالاترین آرا در انتخابات جنبش فتح درماه نوامبر دست یافت اما کمیته مرکزی این جنبش وی را از پُست‌ها در این کمیته مستثنی کرده است.

الرساله افزود کمیته جدیدی که پرونده اسرا را دنبال خواهدکرد از « ناصر أبو حمید، حافظ شرایعة، ناصر عویص وعمار مرضی و احمد البرغوثی» تشکیل شده است.

از سوی دیگر «فدوی البرغوثی» همسر مروان البرغوثی اعلام کرد شوهرش همچنان به اعتصاب غذایش ادامه می‌دهد و تا تحقق مطالبات سه گانه‌اش یعنی «بازگرداندن اسرا به سلول‌هایی که قبل از اعتصاب غذا در آن بوده‌اند، جلسه با کمیته اعتصاب غذا و اینکه آنها را در جریان تفاهمات قرار دهد و لغو تمامی اقدامات تنبیهی علیه اسرا» به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.

بیش از 1600 اسیر فلسطینی نزدیک به 40 روز دست به اعتصاب غذا زدند و شنبه هفته جاری پس از حصول تفاهم با اداره امور زندان‌ها اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق در آوردند و قرار است مذاکرات درباره مطالبات آنها ادامه یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس