کد خبر 730676
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
استقلال خوزستان

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال خوزستان، گفت: کار فولاد خوزستان را در مذاکره با سیدسیروس پورموسوی تائید نمی‌کنیم اما به خاطر حساسیت بازی با الهلال در این مورد سکوت کردیم.

به گزارش مشرق، مانی شریفی در مورد شرایط استقلال خوزستان، گفت: شرایط تیم را می‌بینید هر روز اخبار جدیدی در رابطه با تیم ما مطرح می‌شود و متأسفانه با مشکلات ساختاری روبرو هستیم اما با وجود تمامی این سختی‌ها عملکرد بدی نداشتیم و اعضای تیم نمایش بسیار خوبی ارائه کردند. ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم شرایط را حتی اگر شده یک مقدار بهتر کنیم. 

وی در مورد موضوعاتی که راجع به واگذاری امتیاز باشگاه به ارگان‌هایی مثل اروند مطرح می‌شود و آیا بیان این مسائل قبل از دیدار مقابل الهلال باعث به حاشیه رفتن تیم نمی‌شود، اظهار داشت: نمی‌دانم این مسائل را چه کسانی مطرح می‌کنند و چه کسانی باید در این مورد تصمیم بگیرند. به عنوان عضو هیأت مدیره باید بگویم نه ما تصمیم به چنین کاری داشتیم و نه اروند چنین خواسته‌ای را اعلام کرده، دو هفته قبل با توجه به اینکه باشگاه باید واگذار شود یک فرد حقیقی به باشگاه مراجعه کرد که بعد از بررسی وضعیت به توافق نرسیدیم. به غیر از این موضوع هیچ بحث دیگری مطرح نشده است متأسفانه در رسانه‌ها یک روز اعلام می‌شود قرار است باشگاه به شرکت اکسین واگذار شود و روز دیگر نام اروند را مطرح می‌کنند. هیچ کدام از این مسائل صحت ندارد. هر سؤالی در این مورد داشته باشید بهترین کسی که می‌تواند جواب دهد جواد نعمتی‌نژاد مدیر باشگاه است. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد او تأیید می‌کند اما تا به امروز هیچ چیزی به ما اعلام نشده و کسی مراجعه نکرده است.

عضو هیأت مدیره استقلال خوزستان در مورد اینکه آیا باشگاه با همین روند اداره خواهد شد یا اینکه به دنبال واگذاری تیم هستند، عنوان کرد: اگر بانک ملی تمایل به باشگاه‌داری داشت آنها تیم بانک ملی که متعلق به خودشان بود را حفظ می‌کردند. طبق قوانین بانک ملی اصلاً اجازه باشگاه‌داری ندارد. به همین دلیل برنامه و هدف این است که استقلال خوزستان در سطح استان به شرکت یا مؤسسه‌ای که اهلیت و توانایی اداره تیم را داشته باشد واگذار شود تا سرنوشت باشگاه‌هایی که بعد از واگذاری دچار مشکلات زیادی شدند و الان معلوم نیست در کدام لیگ به سر می‌برد تکرار نشود. باید کار واگذاری با دقت و حساسیت انجام شود. این هدف گروه ملی است ما می‌خواهیم باشگاه واگذار شود اما به فرد یا شرکت مناسبی که از پس هزینه‌های تیم و اداره آن در بیاید.

شریفی در مورد مذاکره باشگاه فولاد خوزستان با سیدسیروس پورموسوی و اینکه خبر توافق با این مربی زمانی اعلام شد که استقلال خوزستان دیدار حساسی مقابل الهلال عربستان در پیش دارد،‌ گفت: کاری که باشگاه فولاد کرده است را تأیید نمی‌کنم، حرکت آنها جالب نبوده اما پورموسوی 4 سال برای ما زحمت کشیده و به او حق می‌دهم با توجه به وضعیت باشگاه به فکر آینده‌اش باشد اما او در این مورد هیچ هماهنگی با باشگاه و هیأت مدیره انجام نداد و اگر ما بحث و پیگیری نکردیم به خاطر شرایط حساسی بوده که باشگاه داشته است در این وضعیت ترجیح می‌دهیم تیم آرامش داشته باشد. اگر بخواهیم بگوییم چه شد این کار را کردید و مسائل دیگر را مطرح کنیم به مشکلات دامن زدیم، در کل می‌خواهم بگویم هیچ هماهنگی با ما صورت نگرفت. 

وی در مورد اینکه قرارداد بسیاری از بازیکنان استقلال خوزستان به پایان رسیده و با وضعیتی که این باشگاه دارد شاید خیلی‌ها از تیم جدا شوند و خریداری ریسک جلو آمدن برای انجام امورات تیم را نکند، خاطرنشان کرد: بله تیم بلاتکلیف است اما باید تیم واگذار شود این کار روال‌های خاص خودش را دارد برخی بازیکنان قرارداد دارند و برخی دیگر آزاد هستند. حالا من از شما یک سؤال می‌پرسم؛ گروه ملی بزرگترین محصولات نوردی بوده اما همین حالا با مشکلات بسیار زیادی روبرو شده که فقط با تدبیر مدیرانش توانسته سرپا بایستد البته اخیراً بانک ملی هم از آنها حمایت کرده است. این کارخانه 3400 کارمند دارد شما به عنوان مدیر گروه ملی آیا این تعداد کارمند را رها می‌کنید و به باشگاه توجه می‌کنید یا اینکه باید تمرکزتان روی 3400 کارگر باشد که هر کدام با 4، 5 نفر از اعضای خانواده‌شان توسط این کارخانه امرارمعاش می‌کنند. گروه ملی باید ابتدا به فکر کارمندانش باشد البته این باشگاه هم بخشی از املاک این کارخانه است اما با این وضعیتی که به وجود آمده توانایی اداره باشگاه توسط گروه ملی وجود ندارد نه اینکه آنها نخواهند این کار را انجام دهند بلکه تواناییش وجود ندارد.

شریفی افزود: در این میان تنها راه واگذاری باشگاه است. انتقادهای دیگری هم وجود دارد ما می‌گوییم فوتبال حرفه‌ای داریم، باشگاه آرسنال سال قبل صد میلیون پوند از حق پخش درآمد داشته است ما چه میزان درآمد از حق پخش داریم. فدراسیون فوتبال چقدر به ما پاداش قهرمانی داده است، فوتبال حرفه‌ای یعنی چه؟ وقتی صدا و سیما به فدراسیون پولی نداده آنها از کجا پول بیاورند به باشگاه‌ها پرداخت کنند. در فوتبال ایران فقط به فردی نیاز داریم که از جیبش خرج کند؟ اگر صدا و سیما پول فدراسیون را بدهد آنها قطعاً پول ما را پرداخت می‌کنند وقتی حق پخشی داده نمی‌شود شما بزرگترین منبع درآمد خود را از دست داده‌اید. فوتبال حرفه‌ای یعنی درآمد و هزینه؛ وقتی درآمدی نیست چطور می‌توان هزینه کرد؛ اکثر باشگاه‌های ما به نوعی دولتی هستند. هر کدام از این تیم‌ها به شکلی از رانت دولتی بهره می‌برند. استقلال و پرسپولیس به طور رسمی خصوصی نیستند و تراکتورسازی،ذوب آهن، سپاهان، گسترش فولاد و ... شرایط خود را دارند. تیم‌های خصوصی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند چرا سیاه‌جامگان باید به چنین روزی بیفتد و تا روز آخر به فکر نیفتادن باشد. یک مدیر چقدر توان خرج کردن از جیبش را دارد. همه مشکلات را گردن مدیران باشگاه می‌اندازند. صدا و سیما که بزرگترین ضربه را به باشگاه‌ها می‌زند و حق پخش را نمی‌دهد همه مجری‌ها و گزارشگرانش برای توضیح مشکلات مالی به عدم توانایی مدیران اشاره می‌کنند. وقتی حق پخش را نمی‌دهند و ورودی باشگاه ندارد مدیر چه کاری می‌تواند انجام دهد. 

وی در ادامه یادآور شد: فرض کنید با این وضعیت امسال هم تیم را حفظ کنیم، توانایی اداره باشگاه با این شرایط در حال حاضر وجود ندارد اگر می‌خواهیم باشگاه را حفظ کنیم کارخانه نمی‌تواند پولی را تزریق کند، بازیکن هم قرارداد دارد و حقش را می‌خواهد ما حق را به بازیکن و مربیان می‌دهیم اما وقتی ورودی نداریم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. تا وقتی شرایط به این شکل است تیم‌های خصوصی همیشه متضرر می‌شوند و تیم‌های دولتی ضرر نمی‌کنند. باشگاهی مثل پیکان و سایپا هم دراین چرخه حضور دارند شما ببینید چند تیم خصوصی هستند و چند تیم به صورت دولتی فعالیت می‌کنند. با تمام این مشکلات بازیکنان و مربی ما بسیار باغیرت بودند و توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند. اعضای تیم ما شاید ماکسیمم 50 درصد از قراردادهایشان را دریافت کرده باشند آنها غیرت کردند و تیم را به این جایگاه رساندند باید با آنها روراست باشیم و با شرایط فعلی که بانک ملی اجازه تیم‌داری ندارد باید بستری فراهم کنیم که تیم از این شرایط خارج شود. اگر امسال این اتفاق نیفتاد سال بعد باید این اقدام را انجام دهیم. در هر صورت این کار باید صورت بگیرد. واقعیت امر این است که هیچ شخص عادلی به راحتی حاضر به انجام هزینه در فوتبال نمی‌کند. بخش خصوصی وقتی مشکلات فوتبال را می‌بیند از خود می‌پرسد به چه دلیلی باید تیم‌داری کنند. سالی 7، 8 میلیارد باید هزینه کرد و هیچ چیز عاید شما نشود متأسفانه رسانه‌ها به این مسائل نمی‌پردازند و می‌گویند ای داد و بیداد تیم سفر نکرد و چرا این اتفاق افتاد. تیم سفر نکرده به دلیل اینکه پول ندارد چرا پول ندارد چون فدراسیون حق پخشش را از صدا و سیما نگرفته است. 

عضو هیأت مدیره استقلال خوزستان در ادامه افزود: منابع فدراسیون بسیار محدود است آنها هم تیم‌های ملی مختلفی را ساپورت می‌کنند. این شرایط نشان می‌دهد بستر خصوصی‌سازی فراهم نیست و به نوعی آنها فراری داده می‌شوند. هیچ کاری برای بخش خصوصی نکردیم. گروه ملی شرکتی است که در زمانی توانایی بسیار خوبی داشت اما اکنون شرایط مثل گذشته مهیا نیست زمانی که بستر فراهم بود گروه ملی تیم را از لیگ دسته دو به دسته سه و سپس به دست یک آورد و بعد از آ‌ن راهی تیم برتر شد و تیم در مسیر قهرمانی قرار گرفت. استقلال اهواز هم روزی نایب قهرمان فوتبال ایران شد اما آنها الان کجا هستند. این جو در فوتبال ایران وجود دارد و کاری نمی‌توانیم بکنیم. تلاش ما این است که باشگاه را به یک شرکت و یا به سازمانی که توانایی اداره باشگاه در شأن استان داشته باشد واگذار کنیم. مردم خوزستان بسیار فوتبال دوست و خونگرم هستند و اشتیاق زیادی نسبت به فوتبال دارند شأن این استان داشتن حداقل سه تیم در لیگ برتر است اگر بخواهیم باشگاه را واگذار کنیم باید اهلیت سازمان و شرکتی که قصد گرفتن امتیاز باشگاه را دارند مشخص شود. باید باشگاه را در همین سطح حفظ کنم و اگر چنین مشتری پیدا شد در اولین فرصت باشگاه را واگذار می‌کنیم.

شریفی در پاسخ به این سؤال آیا احتمال واگذاری استقلال خوزستان به باشگاهی در خارج از استان وجود دارد،‌ تصریح کرد: فکر نمی‌کنم واگذاری باشگاه به خاطر از استان در شرایطی که در خوزستان رو به رشد و پیشرفت کرده کار خوبی باشد این باشگاه با تلاش مسئولین استان به موفقیت رسیده است. گروه ملی همیشه از این باشگاه حمایت کرده و تیم با سرمایه و نیروهای استانی به موفقیت رسیده است. بسیاری از بازیکنان ما نفرات بومی هستند. این باشگاه باید در استان بماند، تمام هدف و تلاش ما این است که تیم را در استان حفظ کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس