کد خبر 730629
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
پرچم روسیه

وزارت دفاع روسیه از ساخت نخستین کشتی مشابه «میسترال» فرانسوی در داخل کشور تا سال ۲۰۲۲ خبر داد که پیشتر پاریس از تحویل آنها به روسیه خودداری کرده بود.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یوری بوریسوف" معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ساخت کشتی حامل بالگرد، مشابه کشتی‌های «میسترال» فرانسوی در برنامه توسعه تسلیحاتی دولت فدراسیون روسیه برای سالهای ۲۰۲۵-۲۰۱۸ گنجانده شده است.

وی در جریان بازدید از نمایشگاه «هلی راشا-۲۰۱۷» گفت: «ساخت این کشتی تقریبا چهار سال بطول خواهد انجامید و بدین ترتیب احتمالا در سال ۲۰۲۲ به اتمام می رسد. »

بوریسوف همچنین یادآور شد که وزارت دفاع روسیه در نظر دارد تا باگردهای «کا-۵۲ک» ساخت مجتمع صنایع نظامی که از توان نظامی خوبی برخوردارند، را نیز برای این نوع کشتی‌ها خریداری کند.

لازم به یادآوری است که روسیه در سال ۲۰۱۱۱ ساخت دو فروند از کشتیهای حامل بالگرد «میسترال» را به فرانسه سفارش داد. قرار بود بر روی این کشتی‌ها سیستم‌های ارتباطات و ناوبری روسیه و همچنین تسلیحات تدافعی مختلف و ابزار جنگ الکترونیکی مدرن نصب شود. ولی بعد از شروع بحران در اوکراین و اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، دولت فرانسه نیز از تحویل این کشتی‌ها به روسیه خودداری کرده و سپس آنها را به کشور مصر فروخت.

در سپتامبر سال ۲۰۱۶ مسکو و قاهره توافق کردند که بالگردهای «کا-۵۲ک» روسی که برای استفاده در کشتی‌های میسترال طراحی شده بود، به مصر فروخته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس