کد خبر 730612
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
امانوئل ماکرون

رئیس جمهوری جوان فرانسه امروز دوشنبه در کاخ «ورسای» میزبان همتای روس خود خواهد بود- دیداری که به زعم کارشناسان، آزمونی دیپلماتیک برای وی در مواجهه با یکی از برجسته ترین رهبران جهان است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری ۳۹ ساله فرانسه وعده داده است در اولین دیدار رو در رو با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود که امروز دوشنبه در کاخ ورسای واقع در حومه پاریس اتفاق می افتد؛ رفتاری مقتدرانه از خود نشان دهد.

ماکرون که ۲ هفته پیش زمام امور را به دست گرفت؛ در دوره کارزار انتخاباتی ۲۰۱۷، روسیه را به تلاش برای اخلال در روند رقابت ریاست جمهوری فرانسه متهم کرد.

اما پس از ورود به الیزه با اذعان به نقش تاثیر گذار مسکو در حل شماری از مسائل بین المللی، مذاکره با روسیه را ضروری توصیف کرد.

این در حالی است که ماکرون روز شنبه در پایان نشست جی ۷ (هفت کشور صنعتی جهان) که در ایتالیا برگزار شد، گفت: در گفتگو با پوتین مطالبات زیادی را مطرح خواهم کرد.

رابطه پاریس- مسکو در دوره «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه به وخامت گرائید و پوتین سفر ماه اکتبر خود را در واکنش به اظهارات همتای فرانسوی که گفته بود «تنها از بابت حل و فصل مسائل سوریه با وی دیدار می کنم»، لغو کرد.

گفتنی است فرانسه و روسیه بر سر حمایت از دولت دمشق با یکدیگر اختلاف نظر دارند و پاریس ترجیح می دهد به حمایت از آمریکا و دیگر شرکای غربی، جانب معارضین را نگه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس