اف بی آی

روزنامه ایندیپندنت به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که سازمان اف بی آی 3 ماه پیش به سازمان جاسوسی انگلیس درباره احتمال وقوع حمله تروریستی از سوی سلمان عابدی هشدار داده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد که پلیس فدرال آمریکا 3 ماه قبل از حادثه تروریستی منچستر به سازمان ام آی 5 انگلیس درباره احتمال وقوع حمله تروریستی از سوی سلمان عابدی در خاک انگلیس هشدار داده بود. 

براساس گزارش این روزنامه، عوامل اف بی آی، مقامات سازمان جاسوسی انگلیس را مطلع کرده بودند که یک فرد 22 ساله که بخشی از هسته داعش در شمال آفریقا بوده و در شمال غرب انگلیس مستقر است به دنبال یک اقدام تروریستی در این کشور است.

سلمان عابدی که عامل اصلی حمله تروریستی به یک کنسرت در منچستر بود از سال 2016 در لیست افراد تحت نظارت آمریکا قرار داشت. سازمانهای آمریکایی در زمان بررسی گروههای تروریستی که در لیبی فعال هستند به این فرد مشکوک شده بودند.

ایندیپندنت به نقل از یک منبع امنیتی افزود: در اوایل سال 2017 اف بی آی به ام آی 5 گفته بود که عابدی به یک گروه تروریستی آفریقایی مستقر در منچستر وابسته است که به دنبال یک هدف سیاسی در انگلیس میگردد.

عوامل اف بی آی اطلاعات درباره سلمان عابدی را از ارتباطات وی که از اواسط 2016 تحت نظر بوده و همچنین از خانواده وی در لیبی که با گروههای تروریستی در ارتباط بودند به دست آورده بودند.

هفته گذشته انفجار انتحاری در جریان یک کنسرت در شهر منچستر، به مرگ 22 نفر و مجروحیت ده‌ها تن دیگر منجر شد.

بنا بر اعلام پلیس، فردی لیبیایی‌الاصل به نام «سلمان عبیدی» عامل این انفجار بوده است. داعش وی را «سرباز خلافت» توصیف کرده و مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

تا کنون 14 نفر در ارتباط با سازماندهی این حمله تروریستی در نقاط مختلف انگلیس بازداشت شده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس