محمدرضا خاتمی

محمدرضا خاتمی درباره توانایی‌های برادرش توصیفاتی به کار برده است که توصیه می‌شود کره‌شمالی و آمریکا برای رفع اختلافات به خاتمی مراجعه کنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کره‌شمالی و آمریکا برای رفع اختلافات به خاتمی مراجعه کنند!

محمدرضا خاتمی، از فعالان اصلاح‌طلب و برادر لیدر اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

«چه بخواهیم یا نخواهیم سیدمحمد خاتمی قدرت‌ساز، رئیس‌جمهورساز، مجلس ساز و شوراساز می‌شود. این اهمیت موضوع است. قدرت و اقتدار این است که شما به گونه‌ای رفتار کنید که اتحاد مردم را جلب کنید. کسانی که در مقابل آقای خاتمی به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند به او ظلم نمی‌کنند بلکه به خودشان ظلم می‌کنند.»

او می‌افزاید: این‌ها چه می‌خواهند؟ محبوبیت بخواهند، دارند. قدرت می‌خواهند که داشته‌اند، اسم و رسم می‌خواهند که در حال حاضر خیلی بیشتر از کسانی که در قدرت هستند اسم و رسم دارند. این‌ها ادعای شخصی ندارند، اگر ظرفیتی دارند برای ارتقای نظام باید استفاده شود. ما دیدیم شخصیتی مثل آقای خاتمی یا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی این ظرفیت را داشتند و دارند که در دنیا اتحادسازی کنند.[۱]

*صحبت‌های محمدرضا خاتمی را می‌توان ناشی از یک سرمستی نمایشی برای اعلام همپیالگی با رئیس‌جمهور پیروز ارزیابی کرد.

چه اینکه اصلاح‌طلبان در پیشاانتخابات چندین مرتبه تأکید کردند که رئیس‌جمهور روحانی کاندیدای رسمی و اصلی آنها نیست.

اظهارات خاتمی مبنی بر اینکه لیدر اصلاح‌طلبان و مرحوم هاشمی ظرفیت اتحادسازی در دنیا را داشته و دارند نیز اظهارات بی‌اهمیتی محسوب می‌شوند.

خاصّه آنکه اساساً مبحث اتحاد جهانی در دنیای امروز یک شوخی بی‌مصرف است و ثانیا دو فرد اشاره شده اگر هنری می‌داشتند نه تنها روابط عربستان سعودی با ایران روابط بهتری بود بلکه توافقات هسته‌ای سال ۸۴ نیز هرگز در دولت اصلاحات شکست نمی‌خورد.

صحبت‌های محمدرضا خاتمی مبنی بر قدرت‌ساز و رئیس‌جمهور ساز بودن رئیس دولت اصلاحات نیز در حالی است که سیاست فراز و فرودهای زیادی دارد. فی‌المثل لیدر اصلاح‌طلبان در ایام انتخابات مجالس هفتم و هشتم، شوراهای دوره دوم و سوم و چهارم و نیز در انتخابات سال‌های ۸۴ و ۸۸ حمایت‌های همه‌جانبه و آشکاری را از رفقای سیاسی و فهرست‌های سمپاتیک خود بعمل آورد اما کمترین توفیقی هم نداشت.

کما اینکه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ هم هرگز حتی یک بیانیه رسمی و عنوان‌دار در حمایت از حسن روحانی منتشر و امضا نکرده است و اعلام پیروزی از سوی اصلاح‌طلبان در واقع یک ابن‌الوقتی به نظر می‌رسد.

***

او جسور، بدون سابقه و ناآشناست...

توهین به محمدجواد لاریجانی برای اظهار نظر درباره شجریان

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در انتقادی تند از نامه محمدجواد لاریجانی، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما به وزیر ارشاد درباره شجریان، گفته است: ایشان تشکیکاتی کرده‌اند که به ظاهر بیشتر از زاویه علم قرائت بوده است که البته مشخص نیست ایشان اساسا چقدر با مسئله قرائت آشنایی دارند.

او همچنین با اشاره به لاریجانی تصریح می‌کند: چطور کسی که در وادی کار قرآنی هیچ سابقه‌ای نداشته؛ به خودش اجازه می‌دهد اینگونه جسورانه و با اعتماد به نفس درباره مقوله‌ای که اطلاعاتی در موردش ندارد، سخن بگوید؟! ایشان فکر کرده‌اند وقتی واژگان خاصی را که صد در صد حرفه‌ای‌ست و به هیچ عنوان مخاطب عام آنها را نمی‌فهمد به کار ببرند، مطلب تمام می‌شود؛ اما در واقع اینگونه نیست.

نوربخش در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: استاد شجریان نوارهایی در زمینه قرائت قرآن دارد که سی‌دی‌هایش موجود است؛ آقای دکتر لاریجانی می‌توانند به این نوارها مراجعه کنند!

مدیرعامل خانه موسیقی در خاتمه نیز اظهار کرده است: این دلایل اصلا موجه نیست و دوستان بهتر است دنبال دلیل دیگری برای پخش نکردن ربنا باشند.[۲]

*قضاوت درباره صحبت‌های سخیف فرد مذکور پیرامون دکتر محمدجواد لاریجانی و عدم اشاره وی به درخواست رسمی شخص شجریان مبنی بر مخالفت وی با پخش آثارش از رسانه ملی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

متأسفانه چیزی به نام «ادب» گویی در میانه اردوگاه جریان سیاسی خاص و نزدیکانش جایی ندارد و هرکس که نظری درباره مقدسات مصلحتی اصلاح‌طلبان داشته باشد ولو حتی اگر یک دانشمند، فرزند یک مرجع تقلید و با سوابقی روشن در دیپلماسی، سیاست و اجرا هم باشد اما با سخیف‌ترین الفاظ و عبارات نواخته خواهد شد.

***

دومین رَکَب انتخاباتی اصلاح‌طلبان به مردم؛ هرکس مطالباتش را می‌خواهد «صبر» پیشه کند!

احمد شیرزاد، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی یادداشتی در سرمقاله شماره یکشنبه گذشته روزنامه شرق در اشاره به شعارهای انتخاباتی دولت و اصلاح‌طلبان و مطالبات مردمی شکل‌گرفته در این زمینه نوشت: معتقدم اینکه تمام مطالبات زمین‌مانده در دوره‌های گذشته، یکجا از یک دولت، مجلس یا شورای شهر خواسته شود، حتما این نهادها را به زانو درخواهد آورد.

او می‌افزاید:

«سیلاب توقعات که فشار شدیدی بر دولت و مجلس وقت گذاشت، نباید تکرار شود. بعضی علامت‌ها هم بیانگر همین موضوع است. در انتخابات اسفند ٩٤ مردم به ٣٠ نفر لیستی که اطلاح‌طلبان و حامیان دولت ارائه کرده بودند، آری گفتند و در انتخابات اخیر هم رأی‌دهندگان تهرانی و کلان‌شهرهای دیگر و حتی شهرهای کوچک نشان دادند بسیار واقع‌بین‌تر شده‌اند. آنان می‌دانند اگر ایده‌آل‌ها به ثمر بنشیند، فضا دگرگون می‌شود؛ اما واقع‌گرایی امیدبخشی را نشان داده‌اند و این آن را نوید می‌دهد که مردم در دام رسانه‌ها و محافل خاص برای حداکثری‌کردن مطالباتی که حتما نیازمند صبر و تدبیر است، نیفتند.»[۳]

*شیرزاد با این صحبت‌ها تلاش کرده است نسخه اصلاح‌طلبان برای وعده‌های برجامی را دوباره تکرار کند و به زعم خود ترمز آنهمه وعده و شعار انتخاباتی را بکشد.

صد البته مردم هرگز از رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان شورای شهر و مجلس، درخواست تحقق یک‌شبه شعارهایی مثل اشتغال، معیشت بهتر، رفع تحریم‌ها، پایتختی آبادتر و... را نداشته و نخواهند داشت اما نکته آنجاست که مردم نمی‌خواهند، بشنوند فردی پس از ۴ سال وعده و وعید درباره برجام، به یکباره از این بگوید که برجام را خدا آورد، من نگفته بودم تحریم‌ها لغو می‌شود، من وعده حل ۱۰۰ روزه مشکلات را ندادم، مگر همه چیز پول است و غیره.

و یا بالاتر از آن بشنوند که علی مطهری بعنوان چهره سمپات رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان از این بگوید که آقای روحانی هیچ وعده خاصی درباره برجام به مردم نداده است![۴]

همچنین باید اشاره داشت جریانی از مردم و مطالبه‌گران می‌خواهد که برای تحقق مطالبات «صبر و تدبیر» پیشه کنند! که به رکب زدن، بی‌عملی و پیگیری علائق سیاسی خود شهره عامل و خاص است.

آقای شیرزاد بخوبی به یاد دارد که اصلاح‌طلبان چگونه در مجلس ششم بجای پیگیری مطالبات مردم، از سمت‌های نمایندگی استعفا کرده و خواسته‌های سیاسی خود را پی گرفتند.

و یا همین جریان چگونه در شورای شهر اول تهران دست به انتحار سیاسی زد و با زد و خوردهای سیاسی، شورای شهر را منحل کرد.

دولت آقای روحانی نیز که در بی‌عملی نسبت به شعارها و تحقق وعده‌های خود شهره عام و خاص است...

در اینجاست که باید گفت صحبت‌های شیرزاد در واقع «پیش گرفتن برای پس نخوردن» است تا صبح فردا و هنگامیکه مطالبات مردم و شعارهای انتخابات آقای روحانی هیچیک محقق نشدند، حامیان رئیس‌جمهور از لزوم صبر تا روز قیامت سخن بگویند.

لازم به ذکر است، قبل از شیرزاد، عباس عبدی نیز در صحبت‌هایی با اشاره به اینکه بخشی از انتقادات رقبای رئیس‌جمهور به کابینه درست بوده است تصریح کرد که حالا که انتخابات تمام شده باید گفت که کابینه آقای روحانی نسبت به انتظارات موجود ضعیف بوده است.[۵]

***

1_ http://rooydad24.com/13456237

2_ http://khabarfarsi.com/u/39032060

3_ http://sharghdaily.ir/News/132382

4_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950603000115

5_ http://www.mashreghnews.ir/news/730035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 33
  • سید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • مسعود IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    عجب رويي دارن اين جماعت افسادطلب؟؟!!! همه مشكلات ملت رو گذاشتن گوشه ,جملگي افتادن دنبال پخش صداي ربناي خواننده اي كه صوت و فيلم مصاحبه اش با بي بي سي معلوم الحال موجوده كه از اينكه در نظام جمهوري اسلامي فعاليت ميكنه احساس شرمندگي بهش دست داده,! تازه همين جناب خواننده در نامه كتبي به رئيس وقت صدا و سيما درخواست عدم پخش آثارش از صدا و سيماي جمهوري اسلامي را نموده است!! دليلي قانع كننده تر از اين نيازه ؟! خلاصه كه جماعت پررو افساد طلب كه به واسطه پيروزي پر از حرف و حديث شيخ حسن روحاني , دچار توهم شده و هوا برشون داشته كه نكنه خبريه!!!!!!
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      34 20
      خوبه درخواست جوشن کبیر با صدای هایده رو ندارند !!!
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    حضرت آقای نوربخش شما که موسیقیدان هستید ظاهرا مطلع نیستید که تلاوتهای استاد شجریان از لحاظ فنی و .. در رتبه متوسط رو به پایین است؟ یاد مرحوم استاد علی اربابی یکی از اساتید بزرگ قرائت قرآن گرامی که میفرمود اقای شجریان اوائل در مسابقات قران شرکت می کرد و ماازو خواستیم بین موسیقی و قران یکی را انتخاب کند چون ایندو باهم در عرصه هنری و البته اخلاقی قابل جمع نیست که ایشان موسیقی را ارجح دانست در ضمن شما چقدر از فن تلاوت قران اطلاع داریکه ایشان را متهم به بی اطلاعی میکنی!!؟ سخت ترین نوع خوانندگی تلاوت قران است هم باید فنون موسیقیایی بلد باشی هم زبان دیگریست که لزوم دانستن تجوید و ترجمه و ..مبرهن است .هم موسیقی اش حدومرز شرعی دارد هم وقف و وصل را باید رعایت کنی ....بگذریم ازهمه مهمتر اینکه فرمایشات جناب لاریجانی از منظر فقهی است نه موسیقی چون ایشان در دعای معروف ربنا..آیات قران را باصطلاح با چه چه میخواند که با روح قران و احادیث معتبر منافات دارد.. .....
    • معصومه IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      1 0
      پس باید همه ی قرائ مصر رو هم از قرائت قرآن بی نصیب بذارید چون قرائ مصری هم موسیقی کار می کنند و هم قرآن تلاوت م یکنن جناب سید
    • معصومه IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      0 4
      این بحثا اصلا لازم نیستا خود جناب شجریان گفته صدای من رو پخش نکنید حالا هم پشیمون شده پیغام پسغام می فرسته توسط سیاسیون تا پخش کنن تنها جوابی که لاریجانی می تونستن بدن این بود اینم دیگه این همه سفسطه نداره
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    90 61
    اصلاح طلبی شعار منافقین در قرآن است(به آیه 11، سوره بقره مراجعه شود)
    • خسته IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      45 20
      بله دقیقا ... و هنگامی که به آنها گفته میشود در زمین فساد نکنید می گویند ما اصلاح طلب هستیم ولی آگاه باشید آهنا مفسد هستند و خود نمی دانند این آیه نمود واقعی این طیف هستش
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      24 11
      آقای خاتمی ؛ چرا بار قبل عارف و این بار جهانگیری رو بیرون کشیدید؟؟ میموند تا عیارتون مشخص بشه
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    37 27
    اون موقع که از جنگ طلبان شورشی اصلاح طلب حمایت میکرد باید فکر امروزش رو هم میکرد.نفاق که شاخ ودم ندارد .باید کیس باشی تا آنها را بشناسی
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    54 34
    شجریان کیست؟ آیا همه خواننده گمنامی نیست که با وقوع انقلاب اسلامی و فرار خواننده های زمان طاغوت و با صدا و سیمای جمهوری اسلامی استاد شجریان شد؟ کسانی مانند شجریان و فرهادی که سر سفره انقلاب اسلامی بزرگ شدند و استخوان ترکاندند چرا حالا دم برای ضد انقلاب تکان می دهند؟ آیا کسی که حق نمک برایش معنا ندارد و نمکدان می شکند قابل احترام است؟
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      25 8
      سلا م مطربی پیش از انقلاب که به برکت انقلاب عنوان استادی وهنرمندی رسیده ولی بهرحال به همان اصلش که مطربی بوده برگشته ضمنا همه این حضرات مدعی نگاه نکردن تلویزیون توسط خودشان ومردم هستند مانند وزیر محترم ارشاد که با سه دخترش فقط ماهواره تماشا میکنند خب همان ماهواره براشون پخش کنه ما بیسواد ها با نوای نوجوان سید وربناش از تلویزیون حال می کنیم
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    50 35
    میگم محمدرضا خاتمی همونی نیست که تو دولت برادرش به سفیر آلمان میگه اگه میشه مارو تحریم کنید....وای بر این جماعت توهین کردن در دولت روحانی یک پدیده ای روتین شده و خیلی عجیبم نیست
  • ايراني IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    42 24
    اقايان اصلاح طلب بخدا مشكل مملكت ما ربناي شجريان نيست مردم روزه دار حاضرند با هر صداي ربناي روزه خود را افطار كنند مشكلات مملكت را حل كنيد
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      37 13
      حالا حتما باید با یه صدا افطار کنند؟ چه صدایی بهتر نوای خوش اذان؟ در ضمن آثار خاطره انگیز، زیبا، فنی و متناسبی وجود دارد که نمی دونم چرا صدا و سیما از اونها استفاده نمی کنه. مثل دعای یا علی و یا عظیم گروه اهل بیت، اسماء الحسنی، و ربناهای بسیار زیبای دیگری که توسط جوانان خوش خوان و خوش صدایی مثل روح الله قوام نیا، حسن خانچی و ... خوانده شده.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      23 5
      دقیقا همین میان این دعواهای زرگری رو راه می اندازن تا مقابل مشکلات و گرانی جواب ندهند.
  • حسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    16 32
    مشرق سانسور گر
  • p IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    28 33
    خوشم آمد دم جناب نوربخش گررررررررررررررررررررم
    • امانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      18 8
      حرف دیگه ای نداشتی بزنی برادر عزیز همانطور که میدانید نوربخش موسیقیدان هست نه قران شناس ومفسر که البته اینها فعلا سر سفره اصلاح طلبان وجناب روحانی مشغول به ارتزاق هستند باش تا صبح دولتش بدمد =کین هنوز از نتایج سحر است
    • ساسان IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      16 13
      شماظاهرا خیلی یخ کردی از لرزش ر معلومه
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      16 5
      چرا بی بی سی فارسی ربنای ایشون و پخش نمی کنه حالا ..
  • پويا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    34 4
    بايد هم ربناي شجريان رو پخش كنيم اونهم نه ماه رمضان بلكه كل سال چون مردم دائماً در حال روزه گرفتن هستند با اين وضعيت گل وبلبل اقتصادي
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    32 8
    طرف خودش بارها به صداوسیما اعتراض کرده که چرا صدای اونو پخش میکنن ...صداوسیما هم دیگه پخش نکرده ...حالا این همه سر وصدا برای چیه ؟؟؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
      16 6
      چرا منفی دادین ؟؟ مگه غیر اینه ؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    24 7
    شجریان خودش در نامه كتبي به رئيس وقت صدا و سيما درخواست عدم پخش آثارش از صدا و سيماي جمهوري اسلامي را نموده است!! دليلي قانع كننده تر از اين نيازه ؟!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    32 6
    اصلاح طلبان همیشه از ناآگاهی مردم در زمینه های مختلف استفاده می کنند وگرنه آنها خوب می دانند که ربنا به درخواست خواننده پخش نمیشه ولی لازمه که مردم ناآگاه همیشه سرکار باشند
    • ستوده IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      2 4
      اینها همان جماعتی هستند که گوساله سامری را تزیین و بجای خدا بر عوام معرفی میکنند
  • جعفری IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    1 4
    بعضی ها موقع مردم ما از روز دل رحمی به آدم های ضیعیف نگاه می کنند و دستشان را می گیرند تا اینها را بلند کنند و دوباره بتونند بشینن یا یه ذره راه بروند ولی اینا فکر می کنند که اونها دست مردم را گرفتند و بلند کردند.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    5 0
    دم آقای نوربخش گرم
  • ملك محمدي SG ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    1 4
    باز هم مشكل هميشگي در ماه مبارك رمضان، ١- قيمت زولبيا و باميه ٢- قيمت حليم و آش ٣- و از همه اين ها مهمتر موضوع ربناي شجريان ما روزه داران اگر نخواهيم ربناي نه چندان جالب شجريان را بشنويم چكار بايد بكنيم، از آقايان سياسي كار خواهشمنديم براي هميشه اين بساط ربناي شجريان را جمع كنند زيرا خواندن ربنا با ارتباط خواندن با افراد معلوم الحال قابل هضم و توجيه نيست، ضمنا" خود ايشان متكبرانه از صدا و سيما خواسته اند كه صداي ايشان پوزش نشود، حالا يك عده سياست زده همه ساله با آغاز ماه مبارك رمضان براي ربناي شجريان سالگرد ميگيرند و آن را بهانه اي براي تداوم دلقك بازي هاي خود ميكنند.
  • ستوده IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    2 4
    آقای دکتر محمد جواد لاریجانی در وادی کار قرآنی هیچ سابقه‌ای نداشته ولی حمیدرضا نوربخش اطلاعات قرآنی اش زیاد است !!!! این هم از این جک های روز است . این جماعت مطرب چرا اینقدر وهم و خیال ورشون داشته که کسی هستند ؟
  • احمدی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    3 1
    مردم بدبخت رو جهت دوری از حل مشکلات بیکاری -فساد -بی عرضگی دولت سوق دادن به ربنای شجریان و خاتمی
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    2 1
    جناب روحانی برای رای آوردن به هر دستاویزی چنگ زد از ربنای شجریان گرفته تا حصر سران فتنه تا لغو کنسرت ها و ... جالب اینه این همه موضوع بی ربط رو مطرح کرد فقط برای این که پاسخ گوی رکود و برجام بی فرجام و تعلیق هسته ای و وضعیت اسفناک اقتصادی حقوق های نجومی و دزدی و رانت اطرافیانش نباشه و جالب تر اینه که مردم سرخوش این همه ناکارامدی و بی عدالتی دولت رو ندیدن و اونها هم هم سو بادولت چسبیدن به ربنای شجریان واقعا که از ماست که بر ماست
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    2 1
    مدیریت در عرصه ی جهانی برای باند محمد خاتمی مجاز و مقدور و شایسته است، اما برای احمدی نژاد نامطلوب و موجب استهزا و تاسف بود!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      2 1
      البته. چون خاتمی دقیقا حرفهایی را می زد که جامعه جهانی یعنی همان استکبار بین الملل دوست داشت.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    5 1
    مشکل کشور بنای شجریان و کنسرت است نه فروش گاز رایگان به ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس