انتخابات

متخلفان در انتخابات باید محاکمه و مجازات شوند.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح‌نو ضمن طرح این مطالبه نوشت: ماجرای پشت درماندگان رأی‌گیری 29 اردیبهشت، هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. در حالی که وزیر کشور مدعی است حدود یک میلیون نفر موفق به رأی دادن نشده‌اند. معاون حقوقی رئیس‌جمهور این تعداد را 3 میلیون نفر و شخص رئیس‌جمهور مدعی است 4 میلیون نفر در سطح کشور پشت درهای شعبات اخذ رأی مانده و موفق به رأی دادن نشده‌اند.


این ارقام صرفا نشانگر بخشی از تخلفات و ضعف‌های وزارت کشور و ستاد انتخابات است که توسط مقامات دستگاه اجرایی به زبان رانده می‌شود. در حالی که گزارش‌های فراوان دیگری هم وجود دارند. شائبه‌ای که شورای نگهبان نیز به نوعی بر آن صحه گذاشته و دبیر محترم این شورا به انبوه تخلفات عوامل اجرایی انتخابات صراحتا اشاره کرده است. اما برخلاف تصور، خواستار توبه خلافکاران شده و سخنی از برخورد قانونی با این افراد به میان نیاورده که حتما متناسب با جایگاه والای این شورا نیست.


در مواجهه با این تخلفات، دو شیوه برخورد می‌توان در پیش گرفت؛ یک شیوه غیرقانونی که تجربه تلخ آن در سال 88 آسیب‌های فراوانی متوجه کشور و دشمنان را نسبت به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایرانیان ترغیب کرد. شیوه دوم پیگیری برخورد با تخلفات و خطاها از مجرای قانونی است که معترضان این دوره از انتخابات در پیش گرفته‌اند.


جای انتظار است با معرفی عوامل متخلف به دستگاه قضایی و محاکمه علنی آنان، هم از تداوم این رفتار پیشگیری شود و هم اراده جدی نظام در صیانت از حق‌الناس جلوه‌گری کند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس