ترامپ انتخابات ایران

گاردین در گزارشی نوشت: در منطقه‌ای که دموکراسی وجود ندارد، ایران جشن انتخابات برگزار می‌کند

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گاردین در یادداشتی ضمن اشاره به سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی نوشت درحالی که ترامپ در سفر عربستان با سعودی‌ها رقص شمشیر می‌کرد، آن دسته از مردم ایران که به روحانی رای داده بودند انتخاب دوباره وی را در خیابان‌ها جشن گرفتند.


«اِما گراهام» نویسنده یادداشت گاردین افزود، یک دلیل برای جشن مردم ایران به دلیل وجود دموکراسی در منطقه‌ایست که به‌ندرت معنای حق رای در آن وجود دارد و عربستان سعودی یکی از کشورهای متعدد در این منطقه است که طرحی برای دموکراسی ندارد.


این در حالی‌است که ترامپ در ریاض به ایران حمله کرد و در کنار کسانی قرار گرفت که منتقد ایران هستند و رای‌ها را در این کشور پروپاگاندای ساختگی می‌دانند.
نویسنده گاردین در ادامه سخنان سوزان مالونی تحلیل‌گر موسسه بروکینز را در یادداشت خود آورد که گفته بود آنچه دولت ترامپ و برخی از حامیانش با عجله انجام دادند، نشان از محاسبه خطرناکی در منطقه است. فروش چند میلیارد دلار تسلیحات به عربستان سعودی و حضور در جمع مستبدان هشتاد ساله، «آینده بهتر برای منطقه» را که ترامپ در سخنرانی خود در ریاض ایراد کرد به ارمغان نمی‌آورد.


به گزارش فارس، گاردین ادامه داد، اما در ایران گرچه رئیس‌جمهور همه کاره نیست ولی اقتصاد، روابط بین‌الملل و مسایل عادی داخلی در دست رئیس‌جمهور است. این کشور همچنان از بیکاری و تورم رنج می‌برد.


نویسنده افزود، بزرگ‌ترین نقطه ضعف روحانی مسئله اقتصاد است و از این بابت فشار زیادی روی روحانی است چراکه باید رشد اقتصادی بوجود بیاورد و این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است. اما نکته قابل توجه اینجاست که بعد از برجام آمریکا ایران را یکجانبه تحریم کرد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 0
    کنگره امریکا هم در خود امریکا اختیاراتی داره که عملا رئیس جمهور نداره..و دیدم چه بر سر برجام آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس