امیر قطر

روزنامه اماراتی در سرمقاله خود با تاسف از مواضع اخیر قطر در قبال ایران، پا را فراتر گذاشت و مدعی تلاش تهران برای ایجاد هرج و مرج در دوحه شد.

به گزارش مشرق، روزنامه اماراتی «نشنال» در سرمقاله روز یکشنبه خود با عنوان «قطر باید بین ایران و کشور‌های عرب خلیج فارس یکی را انتخاب کند» نوشته است: سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چند روز گذشته را با آزردگی از قطر بابت گزارش‌هایی مبنی بر اظهارت امیر این کشور در قبال ایران گذراندند و حتی متوجه شدند «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در رویدادی که به طور گسترده‌ انعکاس یافت، تماس تلفنی گرفت.


این روزنامه با طرح سئوال‌هایی مبنی بر نوع پیام‌های رد و بدل شده و سیاست‌های اتخاذ شده در این مکالمه تلفنی نوشت: در حقیقت امیر قطر مدتی است که در حال ارسال پیام بی‌طرفی، یعنی باقی ماندن در جناح اعراب و ایران است.

روزنامه نشنال نوشته است: پذیرش تماس تلفنی با روحانی قطر را بیش از پیش در آن سو جلوه می‌دهد. این امر یا نشانگر بی‌میلی‌ای تکان‌دهنده برای درک همسایگان خلیج [فارس] قطر است یا یک ساده لوحی خطرناک که اجازه داده است شیخ تمیم برای مقاصد تبلیغاتی ایران مورد استفاده قرار گیرد.

روزنامه یادشده با ادعای بهره‌برداری ایران از وجود اختلاف و عدم اتحاد بین کشورهای عرب همسایه، خطاب به امیر قطر نوشت: نقش ایران در بحرین و سلطه بر خلیج فارس را در نظر بگیرید و از خود سئوال کنید آیا توسعه طلبی‌های ایران در مرزهای قطر متوقف می‌شود؟ آیا فکر می‌کنید که قطر به تنهایی در میان کشورهای خلیج [فارس] می تواند ولع قدرت ایران را فرونشاند؟

نشنال در خاتمه مدعی شد: آیا محتمل نیست که ایران با فرصت بدست آورده در بی‌ثبات سازی منطقه، حتی در پی هرج و مرج در کاخ امیر قطر در دوحه باشد؟
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تدبیر AE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    2 1
    پاینده باد دولت مقدس تدبیر و امید یه زمانی اجماع جهانی علیه ایران وجود داشت! ولی الان بین خود اعراب هم سر ایران اختلافه تفاوت را لمس کنید
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 2
    بهترین وقت ضربه زدن به عربستان و عربهاست کویت و قطر رو باید جدا کرد اما چشمم از این دولت...آب نمیخوره
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 2
    نویسنده این مقاله بر مبنای نگارشش یک آدم ساده و بدون سواد رسانه ای است. امارات روزنامه نگارش هم بی سواد رسانه ایی هست
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    1 1
    «قطر باید بین ایران و کشور‌های عرب خلیج فارس یکی را انتخاب کند» خوب ، جواب معلومه : ایران رو انتخاب میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس