کد خبر 730371
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
رادیو

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن شبکه های رادیویی با تولید و پخش ویژه برنامه هایی در لحظات ناب افطار و سحر تلاش میکنند تا مخاطبان روز دارو شب زنده دار خود را همراهی نمایند.

به گزارش مشرق،  شبکه‌های مختلف رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی را برای لحظات ناب افطار و سحر تدارک دیده‌اند که تقدیم مخاطبان خود می‌نمایند.

بر این اساس ویژه برنامه های افطار و سحر شبکه های رادیویی که از ابتدا تا پایان این ماه مبارک به روی آنتن شبکه های رادیویی می‌رود، بدین ترتیب است؛

رادیو ایران

افطار:«از تو به یک اشاره» ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان، ایجاد فضای دلپذیرمعنوی و آموزنده در زمان افطار. ساعت پخش:19:30.

سحر:«قرار بی قراران» ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان. ساعت پخش:2:30.

رادیو اقتصاد

افطار:«از دعا تا اجابت» معارف اقتصادی در آیات و روایات و آداب زندگی اقتصادی. ساعت پخش:20:00.

سحر: «در خلوت حضور»کاری از گروه کسب و کار به تهیه کنندگی مهدی شیار و گویندگی رضا کاشفی در طول ایام ماه مبارک رمضان. ساعت پخش: 03:00.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز در لحظات ناب افطار و سحر همراه با دیگر شبکه های رادیویی به آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، وحدت مسلمانان در رمضان و ... می‌پردازد.

رادیو تهران

افطار: «دعوت» تفسیر دعای هر روز ماه مبارک رمضان، پخش مناجات، گزارش از فواید ذکر صلوات، پخش سخنرانی آیت ا... جوادی آملی،گزارش از مساجد محلات تهران، پخش سخنرانی،گفتگو با یک کارآفرین و گفتگو با یک مهمان ویژه. ساعت پخش:19:30.

سحر: «به تماشا سوگند»نیایش با خدا در سحر گاهان نماز، پخش زیارت آل یاسین، واگویه درباره ارتباط با خدا و بهشت و جهنم، معرفت به خدا در رعایت آداب دعا و نیایش، شعر خوانی، تفسیری برآیات قران مجید و پخش دعای ابو حمزه ثمالی. ساعت پخش:3:00.

رادیو جوان

افطار: «مهمانی» ویژه اذان مغرب، افطار در ماه مبارک رمضان/ دعا، نماز و ...ساعت پخش: لحظات افطار.

سحر: «هفت آسمان» ویژه اذان صبح، سحر در ماه مبارک رمضان، روزه گرفتن و... ساعت پخش: لحظات سحر.

رادیو سلامت

افطار: «تا خدا راهی نیست» مجله ویژه افطار با موضوعات سلامت جسم و سلامت معنوی. ساعت پخش: 19:10.

سحر: «شوق بندگی» مجله ویژه سحر با موضوعات  اخلاق اسلامی، انس با قرآن و نهج البلاغه، فرهنگ رمضان و ادعیه سحر. ساعت پخش: 2:30.

رادیو صبا

افطار:«در حوالی قاف» ویژه اذان و ادعیه و سخنرانی های ماه مبارک رمضان. ساعت پخش: 20:15.

رادیو فرهنگ

افطار:«عصر فیروزه‌ای» ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان.ساعت پخش:20:00.

سحر: «پله پله تا ملاقات خدا» پخش ادعیه و مناجات سحر، آماده سازی فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان. ساعت پخش:3:00.

رادیو قرآن

افطار:«صدای ربنا» ویژه برنامه افطار، اعمال و آداب  ماه مبارک رمضان، توصیه ها و روایات وارد شده در این ماه، بیان احکام روزه، تلاوت و ترجمه ربناهای قرآنی، اعمال شب های قدر مراسم جزء خوانی و تلاوت اذانگاهی مغرب از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با صدای قاریان برجسته کشور. ساعت پخش: 20:30.

سحر: «سحر در خلوت حضور» عمق و تدبر در آیات قرآن، نشان دادن پیوند ناگسستنی قرآن و اهل بیت علیهم السلام، پرداختن به فرازهایی از دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، پخش سخنرانی از علامه جعفری در خصوص عظمت امام علی (ع)، حجت الاسلام فاطمی نیا در خصوص شباهت امام علی و قرآن، آیت الله خامنه‌ای در خصوص لحظات پایانی عمر شریف امیر المومنین (ع). ساعت پخش:2:30.

رادیو گفتگو

افطار:«نسیم وصل» ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با تاسی بر ماه مبارک رمضان، پخش ادعیه‌های مناسب این ایام، بیان خاطرات مربوط به ماه رمضان با اجرای مسعود فروتن و .... ساعت پخش:20:00.

رادیو معارف

افطار:«ضیافت» ایجاد فضای شاد معنوی بر اساس آموزه های اخلاقی دین در ماه مبارک رمضان. ساعت پخش:19:30.

سحر:«لحظه های اجابت» ویژه برنامه سحر گاهی ماه مبارک رمضان با موضوع : محبوبان الهی و شیوه های عشق ورزی به خداوند. ساعت پخش:00:00.

رادیو نمایش

رادیو نمایش هم با پخش نمایش های ویژه ماه رمضان در لحظات افطار و سحر به استقبال این ماه مبارک می‌رود.

رادیو ورزش

افطار: «فرصت پرواز» پرداختن به نقش تلاش و سخت کوشی در رسیدن به موفقیت، شهدای ورزشکار مدافع حرم، آداب و سنن نواحی مختلف ایران، گفتگو با پیشکسوتان ورزش. ساعت پخش:20:15.

سحر: «نسیم نیاز» ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان، بحث احکام ویژه ورزشکاران روزه دار، پخش دعای سحر و مراسم اذان، به همراه آیتم های احکام ویژه ورزشکاران. ساعت پخش:3:45.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس