کد خبر 730276
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
سرقت

مجرم سابقه‌داری که با کرایه یک بنگاه و اجاره انبارهای آن، تمامی کالاهای تجاری آنها را به ارزش 5 میلیارد تومان به سرقت برده بود با تلاش مأموران پلیس آگاهی در کمتر از 48 ساعت دستگیر شد.

به گزارش مشرق، در مورخه 29 اردیبهشت 96 و در پی مراجعه و طرح شکایت چند مالباخته در کلانتری 158 کیانشهر مبنی بر سرقت های مشابه از انبارهای تجاری شان در محدوده خیابان فدائیان اسلام ، پرونده مقدماتی در این خصوص با موضوع "سرقت اماکن" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان که تمامی انبارهای تجاری آنها همگی به شیوه ای مشابه و یک تاریخ مورد سرقت قرار گرفته بود ، پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که از سال گذشته هر کدامشان به صورت جداگانه جهت نگهداری کالا و لوازم خانگی تجاری اقدام به کرایه انبار از شخصی به نام جواد . ب ( 55 ساله ) - به عنوان متصدی و مالک بنگاه - نموده اما پس از پایان تعطیلات هفته ، تمامی آنها پس از مراجعت به انبارهای محل کارشان اطلاع پیدا کردند که انبارها مورد سرقت سارق یا سارقین قرار گرفته و همزمان متصدی و مالک بنگاه نیز (جواد . ب) ناپدید شده است.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با مراجعه به محل سرقت اطلاع پیدا کرند که محل سرقت فاقد هرگونه سیستم ضبط تصاویر است ! که با شناسایی دوربین های مداربسته در حوالی بنگاه اقدام به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته  آنها نموده و اطمینان پیدا کردند که در تمامی سرقت ها از یک دستگاه وانت سفیدرنگ و یک دستگاه خاور استفاده شده است.

همزمان با شناسایی خودروهای استفاده شده در سرقت از انبارها ، کارآگاهان از طریق مالباختگان اطلاع پیدا کردند که یکی از بستگان "جواد . س" به نام "جمشید . ق" (45 ساله ) مالک یک دستگاه خاور است که از اواخر سال گذشته چندین نوبت به بنگاه تردد داشته و حتی برای تعدادی از کسبه بنگاه نیز اقدام به جابجایی وسایل نموده است.

همزمان با شناسایی "جمشید . ق" ، کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که بر خلاف تصور مالباختگان مبنی بر مالکیت بنگاه به شخص آقای "جواد . س" ، وی از اواخر سال گذشته اقدام به کرایه بنگاه از مالک حقیقی آن نموده و خود وی نیز از مجرمین سابقه دار در زمینه جعل ، سرقت و خیانت در امانت بوده و در حال حاضر نیز دارای محکومیت قطعی از سوی دستگاه قضایی است.

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی در اولین مرحله از عملیات دستگیری اعضای این گروه از سارقین اقدام به شناسایی مخفیگاه جمشید در محدوده خیابان فدائیان اسلام کرده ، در حین مصرف موادمخدر وی را دستگیر و به پایگاه ششم آگاهی منتقل کردند.

"جمشید" در همان تحقیقات اولیه به مشارکت خود در سرقت اعتراف و عنوان داشت : با هماهنگی "جواد . ع" و با مشارکت چند نفر دیگر به نام های امیر ، هوشنگ و رسول ( هر سه نفر از کارگران سابق بنگاه و معرفی شده از سوی جواد ) اقدام به سرقت از انبارها و انتقال آنها به انباری در منطقه صفادشت کرج کردیم.

با شناسایی محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه صفادشت کرج ، بلافاصله هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام و کارآگاهان با مراجعه به آدرس اعلام شده از سوی "جواد. ع" ، ضمن کشف و توقیف تمامی اموال مسروقه اقدام به دستگیری سه عضو گروه به نام های "امیر . ش" (43 ساله) ، "هوشنگ . ک" (40ساله) و "رسول . ط" (38 ساله) کردند .

با دستگیری تمامی اعضای گروه سارقین و همچنین کشف کلیه اموال سرقت شده ، نهایتا سرکرده گروه نیز  ( جواد . س ) که هنوز از دستگیری همدستانش اطلاع پیدا نکرده بود، در همان تاریخ دستگیری دیگر اعضای گروه (31 اردیبهشت 96 ) ، دستگیر و صراحتا به طراحی سرقت و سرکردگی گروه اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی بعمل آمده ، کلیه اموال مکشوفه به تهران منتقل و برابر دستور مقام به صاحبان آنها مسترد گردید؛ متهمین پرونده نیز با صدور قرارهای قانونی روانه زندان شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس