کد خبر 730193
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
روستا

یک نماینده مجلس گفت: تسهیلات اشتغالزایی در روستاها صرف خرید وسایل زندگی، موتور سیکلت و جشن و سرور می‌شود.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا کاتب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما اظهار داشت: این تسهیلات تنها صرف خرید وسایل زندگی روستائیان می‌شود نه صرف اشتغال ‌زایی.

او با اشاره به ردیف بودجه میلیاردی برای اشتغال زایی در بخش روستایی و عشایر افزود: دولت پیش از سال 96 لایحه‌ای با عنوان برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی در مناطق روستایی و عشایر به تصویب رساند.

کاتب با بیان اینکه این لایحه تنها برداشت را مورد توجه قرار داده، اما چگونگی اجرای آن را مورد توجه قرار نداده است، تصریح کرد: با توجه به تجربه تلخ دوره هشتم مجلس، روشن است تنها پرداخت تسهیلات نمی تواند به اشتغال ‌زایی کمک کند.

او گفت: این تسهیلات تنها صرف خرید وسایل زندگی و موتور سیکلت و جشن سرور در روستاها می شود و عملا صرف اشتغال‌زایی نمی شود.

کاتب افزود: مجلس با وجود این تجربه تلخ، تلاش کرد تا جزئیات این لایحه را مورد بررسی دقیق قرار دهد، بنابراین این لایحه را به 7 ماده واحده تقسیم و به صحن علنی مجلس ارجاع داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این لایحه دارای چند نقص است، تصریح کرد: یکی از نقص‌های لایحه اشتغالزایی روستاییان و عشایر، مشخص نبودن متولی اصلی آن است.

*بانک‌ها به روستاهای بالای 10 هزار نفر تسهیلات نمی‌دهند

قوامی نماینده مجلس هم در سوی دیگری از این گفتگو با بیان اینکه، بیکاری مهمترین مسئله امروز کشور است، ادامه داد : نقدینگی کشور در ابتدای دولت یازدهم افزایش یافت که بیش از 60 درصد آن در تهران صرف می شود و این چالش بزرگی است.

قوامی افزود: وقتی قصد ارائه تسهیلات به روستائیان را داریم، باید ماده واحده آن را تعیین کنیم.

او ادامه داد: بنگاه‌های بزرگ در مسابقه گرفتن تسهیلات قطعا" پیروز هستند، ضمن اینکه نقدینگی باید به فراخور و استعداد هر منطقه در نظر گرفته شود.

قوامی تاکید کرد: روستاهای زیر 10 هزار نفر نمی توانند تسهیلات دریافت کنند و بانکها نیز مایل به ارائه تسهیلات به این دسته از روستاها نیستند.

این نماینده مجلس گفت: در لایحه ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان و عشایر پیش بینی شده است تا تسهیلاتی با بهره 4 درصد در اختیار افراد قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس